• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Dixie

Audemars
2-Faktor
6BA2A03D-9B87-4BF1-920B-71A95D8FDA5B.jpeg

Det Àr den jag anvÀnder minst av dem. SBGE015 fÄr mest handledstid för stunden, jÀkla mysig klocka.
Den tycker jag var fetast av de fyra. Riktigt gött djup. Men mÀtaren kl 9. Lite allergisk dÀr. Men vilka fÀrger sen... Dregel
 

aximand

Panerai
2-Faktor
Kom en Helmet med posten idag sÄ Àr man Seiko Àgare ocksÄ.
Lurar redan pÄ den med svart urtavla ocksÄ :happyhappy:
Blir nog och korta lÀnken eller hoppas att det blir modernt att ha klockan utanpÄ jackan/kavajen.
20180523_220032.jpg
Det har vÀl varit modernt sedan Agnelli gjorde det? ;)
 
Senast Àndrad:

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Jag hade köpt 2st
Jag hade köpt 2st 7s26-urverk frĂ„n Chronograph.com eller dylikt och antingen bytt sjĂ€lv eller gĂ„tt till nĂ„gon ”pĂ„ hörnet” som kan byta billigt. Undrar ju dĂ€remot hur gammal ”den nyare” Ă€r, den kanske bara fĂ„tt en smĂ€ll och behöver en ruckning.

-urverk frĂ„n Chronograph.com eller dylikt och antingen bytt sjĂ€lv eller gĂ„tt till nĂ„gon ”pĂ„ hörnet” som kan byta billigt. Undrar ju dĂ€remot hur gammal ”den nyare” Ă€r, den kanske bara fĂ„tt en smĂ€ll och behöver en ruckning.
HallÄ Yonsson,
Jag hĂ„ller pĂ„ bestĂ€ller verk just frĂ„n Chronograph.com till klockorna. Är bĂ€gge klockorna SKX007? Jag undrar för jag skall köpa packningssats till dem med tĂ€nkte jag. Tycks dock inte finnas hos CH? Var hittar jag detta tro om du har nĂ„gon rekommendation?
DF4B01FB-399D-4202-A300-030594E4E9C3.jpeg
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
HallÄ Yonsson,
Jag hĂ„ller pĂ„ bestĂ€ller verk just frĂ„n Chronograph.com till klockorna. Är bĂ€gge klockorna SKX007? Jag undrar för jag skall köpa packningssats till dem med tĂ€nkte jag. Tycks dock inte finnas hos CH? Var hittar jag detta tro om du har nĂ„gon rekommendation?
DF4B01FB-399D-4202-A300-030594E4E9C3.jpeg
Skulle tro att den vÀnstra Àr skx007 och den högre skx173. Samma klocka med annorlunda visare (lollipop) och tavla (fyrkantiga index). BÀgge har samma urverk. 7s26.
 

Ormet

Panerai
2-Faktor
HallÄ Yonsson,
Jag hĂ„ller pĂ„ bestĂ€ller verk just frĂ„n Chronograph.com till klockorna. Är bĂ€gge klockorna SKX007? Jag undrar för jag skall köpa packningssats till dem med tĂ€nkte jag. Tycks dock inte finnas hos CH? Var hittar jag detta tro om du har nĂ„gon rekommendation?
DF4B01FB-399D-4202-A300-030594E4E9C3.jpeg
Det Àr nog genom Cousins UK man fÄr köpa packningar i sÄ fall, annars finns exempelvis den nedan pÄ eBay. VTA Àr en seriös kille frÄn Australien som bidragit mycket till Seiko-communityn genom Ären, gÄr alltsÄ att lita pÄ :). Annars kanske @rogart-63 sitter pÄ nÄgot hemma?

https://m.ebay.com/itm/VTA-Gasket-S...344869?hash=item46776d07e5:g:lY0AAOSwbMBak0ES
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
HallÄ Yonsson,
Jag hĂ„ller pĂ„ bestĂ€ller verk just frĂ„n Chronograph.com till klockorna. Är bĂ€gge klockorna SKX007? Jag undrar för jag skall köpa packningssats till dem med tĂ€nkte jag. Tycks dock inte finnas hos CH? Var hittar jag detta tro om du har nĂ„gon rekommendation?
DF4B01FB-399D-4202-A300-030594E4E9C3.jpeg
Krona och kronpackning Àr i samma paket, finns hos Chronograph. Bakpackning finns hos dagazwatch.

Eller sÄ bestÀller du allt hos en SEIKO AD.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Det Àr nog genom Cousins UK man fÄr köpa packningar i sÄ fall, annars finns exempelvis den nedan pÄ eBay. VTA Àr en seriös kille frÄn Australien som bidragit mycket till Seiko-communityn genom Ären, gÄr alltsÄ att lita pÄ :). Annars kanske @rogart-63 sitter pÄ nÄgot hemma?

https://m.ebay.com/itm/VTA-Gasket-S...344869?hash=item46776d07e5:g:lY0AAOSwbMBak0ES
Dyra packningar...
Tack, men det har redan löst sig. Chronograph.com hade packningar för service som dom sÄlde, sÄ jag har bestÀllt 2 x verk och packningar dÀrifrÄn, 1450kr.
 

Ormet

Panerai
2-Faktor
Dyra packningar...
Tack, men det har redan löst sig. Chronograph.com hade packningar för service som dom sÄlde, sÄ jag har bestÀllt 2 x verk och packningar dÀrifrÄn, 1450kr.
Se dÀr! Bra att det löste sig smidigt. Nu fÄr du hÄlla tummarna att tullen Àr snÀll och ger dig en snabb hantering :)
 

gdae

Cartier
2-Faktor
Det Àr ju en klocka som bör passa ypperligt pÄ lÀder :) Men jag Àr nÀstan alltid torsk pÄ lÀnk, förutsatt att den Àr bekvÀm.
HÄller helt med! TrÄkigt att det Àr sÄ svÄrt att hitta objekt dÀr lÀnken Àr tillrÀckligt lÄng(nÀr den vÀl finns). Alldeles för sÀllan de extra lÀnkbitarna överlevt...
 
Topp