• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

MaiPenRai

Panerai
2-Faktor
DÄ jag valt en klocka av ett annat mÀrke Àn Seiko till OWGMarch kan jag givetvis inte anvÀnda nÄgra av mina Seikos, men inget hindrar mig frÄn att ta lite kort.

SPB297

IMG_20230303_092152.jpg



IMG_20230303_092229.jpg


IMG_20230303_092247.jpg
 

Bjudko

Cartier
Pappas gamla Seiko frÄn 1985 har ett 6530A urverk, finns det nÄgon urmakare i Sthlm som kan dessa eller sitter pÄ reservdelar?
 

InWester

Cartier
FörstĂ„eligt😉 Ă€r det inte saratsu polering pĂ„ dessa ocksĂ„? eller minns jag felđŸ€”
Helt riktigt, det Àr saratsu polering och urverket har oxÄ en koppling till GS (tror det Àr ett GS verk). Vridringen tycker jag ocksÄ kÀnns som vridringarna pÄ GS dykarna. Hela klockan andas hög kvalitet.
 
  • Like
Reactions: C-J

C-J

Panerai
2-Faktor
Helt riktigt, det Àr saratsu polering och urverket har oxÄ en koppling till GS (tror det Àr ett GS verk). Vridringen tycker jag ocksÄ kÀnns som vridringarna pÄ GS dykarna. Hela klockan andas hög kvalitet.
Riktigt coolt att den har samma finish och verk som en gs. Ännu mer stealth klocknörd Ă€n gs😂
 

InWester

Cartier
Riktigt coolt att den har samma finish och verk som en gs. Ännu mer stealth klocknörd Ă€n gs😂
Stealth gillar jag😃.. det Ă€r det som Ă€r coolt med GS eller dyrare Seiko. Det Ă€r bara vi klocknördar som ser om det Ă€r dyrt medans den grĂ„a massan bara tĂ€nker ”en vanlig Seiko”. Seiko har verkligen klockor för alla och man hittar alltid ngn ny modell man inte har sett nĂ€r man googlar Seiko.
 

C-J

Panerai
2-Faktor
Stealth gillar jag😃.. det Ă€r det som Ă€r coolt med GS eller dyrare Seiko. Det Ă€r bara vi klocknördar som ser om det Ă€r dyrt medans den grĂ„a massan bara tĂ€nker ”en vanlig Seiko”. Seiko har verkligen klockor för alla och man hittar alltid ngn ny modell man inte har sett nĂ€r man googlar Seiko.
HĂ„ller helt med, seiko Ă€r grymt helt enkelt👌
 

ptrr

Breitling
Söker en stÄllÀnk till SPB147. Vill ha OEM, med modell nr M197213H0

Hittar pÄ diverse nÀtshoppar/Ebay.
Billigast pÄ Gnomon Watches, men gissar att det blir tull/moms. Hur mycket fÄr man lÀgga till tro?

Kan man kliva in hos en svensk Seiko-ÅF och förvĂ€nta sig ett ok pris? (Gnomon tar 250 EUR cirka exkl tull/moms)

Hiskeligt dyrt för en Seiko-lĂ€nk tycker jag, men vill Ă€ndĂ„ ha just denna

 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Söker en stÄllÀnk till SPB147. Vill ha OEM, med modell nr M197213H0

Hittar pÄ diverse nÀtshoppar/Ebay.
Billigast pÄ Gnomon Watches, men gissar att det blir tull/moms. Hur mycket fÄr man lÀgga till tro?

Kan man kliva in hos en svensk Seiko-ÅF och förvĂ€nta sig ett ok pris? (Gnomon tar 250 EUR cirka exkl tull/moms)

Hiskeligt dyrt för en Seiko-lĂ€nk tycker jag, men vill Ă€ndĂ„ ha just denna

Kolla med Klockmaster Globen, eller Klockmast Hansson om du bor i GBG. Med tanke pÄ att gummit kostar typ 1500kr sÄ lÄter lÀnken billig.
 
Topp