• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

tissoter

Audemars
Beater i regnet
ti3jlwR.jpg
 

Bottega

Cartier
Jag hÄller pÄ och spÄnar pÄ en Marinemaster 300, vilket pris bör jag betala för ny om jag importerar exempelvis frÄn Japan? samt vilket pris bör jag lÀgga mig pÄ en bÀttre begagnad? Tack! :)
 

Bottega

Cartier
Ingen koll pÄ pris men de Àr snygga som tusan


HÄller med dig! Jag kÀnde & klÀmde lite pÄ en vid Globen, riktigt vÀlbyggd och fin. FÄr jag till en till rÀtt pris sÄ klipper jag en!
NÄgon som vet hur det Àr med service? LÀste att man Àr mer eller mindre "tvungen" att skicka till Japan för service. Mer info pÄ det? :(
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag hÄller pÄ och spÄnar pÄ en Marinemaster 300, vilket pris bör jag betala för ny om jag importerar exempelvis frÄn Japan? samt vilket pris bör jag lÀgga mig pÄ en bÀttre begagnad? Tack! :)
Ny frÄn Japan: 16-18 + moms och tull.
Begagnad: 12-14 beroende pÄ marknad.
 

martback

Breitling
JÀvla Molle, jag tÀnkte precis posta den och fÄ lite lajks...

Grym video, skön kille. HÀrliga klockor. Snyggast Àr ÀndÄ 6159-7000


En skojig sak med videon Àr deras trycktest dÀr man skickar ner tvÄ 1000m-rateade dykare och quartz-Tunan (SBBN013) stannar pÄ 3284m djup och auto-Emperorn (SBDX011) pÄ 4299m. Fortfarande sÀkrast med mekaniska verk om man tar sig vatten över huvudet.

- martin
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tack för lÀnken Molle ( ;) ).
Cool att de sĂ€tter WR pĂ„ 1000m nĂ€r klockan klarar över (under) 3000m. Älskar dessutom den stela humorn. Stör mig dock fortfarande pĂ„ att vi inte fick nĂ„gon ny 62mas. SEIKO verkar fasa ut sina mellanklassdykare. De slĂ€pper inga nya SBDC-dykare i alla fall vilket Ă€r trĂ„kigt (027 rĂ€knas inte).
 

Bottega

Cartier
yonsson Jag kan fÄ en ny frÄn Tyskland för lite över 15.000:- inkl. moms sÄ dÄ kan jag tycka att 12-14 tusen Àr rÀtt saftigt för en begagnad. Fick ett svar frÄn Japan. Den skulle hamna pÄ 15.000ish den med, men dÄ tillkommer tull och moms, lÀr hamna pÄ över 20'000:-? Rimligt scenario personligen Àr vÀl en begagnad bör ligga pÄ 9-11k men det Àr vad jag tycker.
 

john b

Rolex
yonsson Jag kan fÄ en ny frÄn Tyskland för lite över 15.000:- inkl. moms sÄ dÄ kan jag tycka att 12-14 tusen Àr rÀtt saftigt för en begagnad. Fick ett svar frÄn Japan. Den skulle hamna pÄ 15.000ish den med, men dÄ tillkommer tull och moms, lÀr hamna pÄ över 20'000:-? Rimligt scenario personligen Àr vÀl en begagnad bör ligga pÄ 9-11k men det Àr vad jag tycker.

9-11 brukar de rÀtt taffliga exemplaren kosta.
BĂ€ttre begagnade 12-14.
Att man kan fÄ nya för 15 frÄn utlandet pÄverkar inte begagnatprisbilden asmycket eftersom rÀtt mÄnga tycker det kÀnns lÀskigt och ovÀrt att köpa stötkÀnsliga kapitalvaror frÄn utlandet.
Har du inga problem med det förstÄr jag att svenska begagnatpriser kÀnns dyra.
 

Sledger

Cartier
Alltid moms, tull pÄ allt över 800kr (har jag för mig).

Lite högre belopp för tullfritt. :)

FrÄn tullverket.se
"Om försĂ€ndelsen innehĂ„ller varor med ett sammanlagt vĂ€rde pĂ„ högst 1 400 kronor behöver du inte betala nĂ„gon tull – momsen dĂ€remot mĂ„ste du alltid* betala."

Ett litet rÀkneexempel frÄn tullverket. (Tullsatsen pÄ 6,5% pÄ detta exempel Àr pÄ mobilskal frÄn Kina, vet ej vad tullsatsen för klockor Àr.)
Pris pÄ internet: 1 500 kr
Frakt och försÀkring: 50 kr
Tull 6,5 procent: 1 550 x 6,5 % = 101 kr
Moms 25 procent: (1 550 + 101) x 25 % = 413 kr Importdeklarationsavgift: 125 kr
Totalt: 2 139 kr (1 500 + 101 + 413 + 125)
 
Topp