• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🍾 Bilder pĂ„ Din/Dina Seiko Cocktail

Psykel

Patek
Damstorleken har de gjort bra, fina proportionerđŸ‘ŒđŸŒ
Kul med glasbaksida ocksĂ„đŸ˜œ
Verkligen! 34mm, vĂ€l? Ärligt talat sĂ„ kanske jag skulle kunna rocka en sĂ„n ocksĂ„, vintagesnubbe som man Ă€r...
Gillar denna:
SEIKO-PRESAGE-AUTOMATIC-SRP839J1-COCKTAIL-TIME-COSMOPOLITAN-1.jpg

Vad Àr bandbredden pÄ damklockorna?
 

Psykel

Patek
Go for it!
33,8mm enligt spec. 17 mm mellan bandhornen, hehe. Min kommer att fÄ stanna pÄ lÀnken.
LĂ„ter ju helt okej. Är Ă€ven sugen pĂ„ denna Seiko Dolce, som Ă€r definierad som herrklocka, pĂ„ 33,5mm och 17mm bandbredd. Den Ă€r ju dock ungefĂ€r hĂ€lften sĂ„ tjock som cocktailen, men Ă€ndĂ„ mer eller mindre samma mĂ„tt! Kanske fĂ„r glida förbi nĂ„n Klockmaster och spana in damcocktailen...
s-SACM171_a_1200x.jpg
 

martaSM30

Audemars
UpptÀckte en rolig grej med Cocktailen nÀr jag nÀrstudierade bilder;
Tavlans ”vĂ„ffling” skapar sektorer. Dessa matchar sekundmarkeringarna precis, vilket innebĂ€r att det Ă€r precis 60 st. sektorer.
5DAE74A5-6B5C-40B0-B270-3B03D5D15377.jpeg

Ganska snyggt ÀndÄ.
 

Lauda

Patek
2-Faktor
LĂ„ter ju helt okej. Är Ă€ven sugen pĂ„ denna Seiko Dolce, som Ă€r definierad som herrklocka, pĂ„ 33,5mm och 17mm bandbredd. Den Ă€r ju dock ungefĂ€r hĂ€lften sĂ„ tjock som cocktailen, men Ă€ndĂ„ mer eller mindre samma mĂ„tt! Kanske fĂ„r glida förbi nĂ„n Klockmaster och spana in damcocktailen...
s-SACM171_a_1200x.jpg


-Den har jag. Enda riktiga dresswatch jag Àger. Mina handled mÀter 17,5cm
A33D98F7-3BA3-4FC7-9BFA-294868A97FE1.jpeg
 

David91

Omega
NÄgon som skulle vara sugen pÄ ett byte? Lite sugen pÄ att testa en annan fÀrg (primÀrt blÄ eller ljus tavla) ;)
 

Bilagor

  • IMG_0590.jpg
    IMG_0590.jpg
    374.2 KB · Visningar: 31

WatchM

Panerai
2-Faktor
Har svÄrt att komma överens med band pÄ cocktailen:
C2F79D3A-F474-47E5-9F54-14A2C30BE6EE.jpeg
4E7AEDA9-056F-4125-885B-AC1420D3C4EB.jpeg

Men svart Àr nog bÀst hittills, diskret nog att lÄta tavlan ta fokus.
Hade samma problem. Gillade inte heller original lÀnken sÄ fick istÀllet bli en BOR lÀnk. Bild frÄn arkivet som jag sÀkert postat i trÄden nÄgon gÄng innan.
8C037954-DC50-44BD-B17F-FA19E362D19D.jpeg
 

MĂ„berg

Panerai
ApropÄ original-lÀnk sÄ tycker jag den Àr helt ok utseendemÀssigt pÄ min "mockingbird", men den kÀnns vÀldigt rasslig till en annars vÀldigt schysst klocka.
Har den dock oftast pÄ lÀder, men nu nÀr det börjar bli varmare föredrar jag lÀnk.
Blev bra sugen pÄ lÀnken @WatchM la upp, sÄg riktigt bra ut!
20230501_155602.jpg
 
Topp