• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

🐟 Den köttiga tonfisktråden

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Fast i ärlighetens namn så är det ju höjden där det gör skillnad...1000m bärs bra mkt klumpigare Just pga höjden IMHO...
Visst är den tjock men diametern kräver ju sin höjd för att inte se konstig ut, tycker inte att den bärs klumpigare än vad den har "rätt" att göra. Men det är klart att man måste gilla designen och tycka att det är lite kul med en burk på handleden för att det ska funka.
..och om du bara fick välja en av dom?
SBBN040!
 

Urfunktion

Cartier
2-Faktor
Tonfisk & tonfisksallad!
301BB10F-9D3C-4C10-8C54-133E568437E0.jpeg
 

HSK

Patek
2-Faktor
Jag tillhör nog de som fortfarande skulle säga att dessa är stora. Provade att byta till ett mindre skrymmande gummi men då såg det oproportionerligt ut i förhållande till klockan så bytte tillbaka till original direkt.

Vad kostar ett originalgummi?
Typ $70 verkar det som: https://www.seiyajapan.com/collections/accessories/products/p-22da0c1dr
Det här med Seikos artikelnummer är dock en riktig djungel. Mitt är bara märkt med B22 som det tydligen finns flera varianter av men det på Seiya ska vara det officiella bandet så jag antar att det är det fullständiga och korrekta artikelnumret. Finns även i helsvart för SBBN035 men den verkade inte finnas hos Seiya.
 

Rulle

Audemars
Jag tillhör nog de som fortfarande skulle säga att dessa är stora. Provade att byta till ett mindre skrymmande gummi men då såg det oproportionerligt ut i förhållande till klockan så bytte tillbaka till original direkt.

Vad kostar ett originalgummi?
billigaste jag sett är ungefär 400 spänn

mwn jag har fått ett tips utav @JensBP att pröva uncle seikos GL831 som finns i 22mm short.

tyvärr är dessa slut hos uncle seiko UK men han lovade att höra av sig när han får in dom igen och skulle fixa en bra KS rabattkod
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Typ $70 verkar det som: https://www.seiyajapan.com/collections/accessories/products/p-22da0c1dr
Det här med Seikos artikelnummer är dock en riktig djungel. Mitt är bara märkt med B22 som det tydligen finns flera varianter av men det på Seiya ska vara det officiella bandet så jag antar att det är det fullständiga och korrekta artikelnumret. Finns även i helsvart för SBBN035 men den verkade inte finnas hos Seiya.
Såpass alltså, då skippar jag att kapa flärpen på detta :p
Vanesak :) Ser bra ut tycker jag. Jag hade hellre satsat på ett vettigt flatvent. Uncle seiko gl831 den korta modellen hade nog känts bra för dig :) Min personliga åsikt ;)
Ja det såg riktigt trevligt ut och dessutom är det grymt med band som finns i kort modell för mig precis som du säger.

Håller lite utkik på köp och sälj här först sen får vi se vad det blir av det hela :)
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
billigaste jag sett är ungefär 400 spänn

mwn jag har fått ett tips utav @JensBP att pröva uncle seikos GL831 som finns i 22mm short.

tyvärr är dessa slut hos uncle seiko UK men han lovade att höra av sig när han får in dom igen och skulle fixa en bra KS rabattkod
Grymt! Hör av dig när du får svar. Kan säkert bli bättre pris ändå om vi blir några fler som köper dessutom :)
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
deras gummiband kostar också runt 400 men det är i riktigt gummi och man slipper den vidriga metallkeepern som seiko envisas med
Riktigt gummi är lite hårdare vill jag minnas? Fördelen är att man kan koka dom och sen låta stelna böjda för skönare passform. Rätta mig gärna om jag har fel :)
 

Rulle

Audemars
Riktigt gummi är lite hårdare vill jag minnas? Fördelen är att man kan koka dom och sen låta stelna böjda för skönare passform. Rätta mig gärna om jag har fel :)
ja jo men kokingen är väl mest flr att få det klassiska seiko gummit att funka någerlunda ok...?
riktiga gummin tex bonetto 284 behövs ej kokas för bra passform....
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Hittade och testade andra gummit men det var galet obekvämt.
IMG_20200610_201246-01.jpeg

Vill minnas det som rätt schyst när jag hade det på en turtle men inte på denna.

Tror det är dessa "fjädrande" bitar som gör det oskönt på smal handled. De hamnar så på sidorna och klämmer.
IMG_20200610_202229.jpg

Så blev ytterligare ett byte till canvas, superskönt men inte det snyggaste. Zuludiver 284 och bonetto gl831 verkar ju vara betydligt plattare så tror precis som ni säger att något av dessa är the way to go.
IMG_20200610_202459-01.jpeg
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Hittade och testade andra gummit men det var galet obekvämt.
IMG_20200610_201246-01.jpeg

Vill minnas det som rätt schyst när jag hade det på en turtle men inte på denna.

Tror det är dessa "fjädrande" bitar som gör det oskönt på smal handled. De hamnar så på sidorna och klämmer.
IMG_20200610_202229.jpg

Så blev ytterligare ett byte till canvas, superskönt men inte det snyggaste. Zuludiver 284 och bonetto gl831 verkar ju vara betydligt plattare så tror precis som ni säger att något av dessa är the way to go.
IMG_20200610_202459-01.jpeg
Och jag tyckte det var snyggt med det grå canvas bandet :) Brukade sätta på mitt sandfärgade Hadley Roma på min. Väldigt bekvämt :)
 
Topp