• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

Ehrnholm

Rolex
2-Faktor
Jag lovade lÀgga upp bÀttre bilder pÄ de tvÄ NOS CO22 som jag lyckades köpa nyligen. Klockorna mÄ vara NOS men helt oskadade har de inte klarat decennierna hos urhandlaren heller. Det Àr vÀl det som kallas desk diving.
_PAB1186 1.jpg
_PAB1186.jpg
_PAB1187 1.jpg
_PAB1190.jpg
_PAB1188.jpg
_PAB1189.jpg
_PAB1191.jpg
Följde inte med nĂ„gra lĂ€nkar kanske? 😬
 

m_s

Patek
2-Faktor
Finns garanterat svar i trĂ„den men frĂ„gar Ă€ndĂ„. Tips pĂ„ gummi i samma stuk som originalet fast mjukare? (Ej silikongummi) đŸ€“

Efter köpte av jp2000 blev jag Ă€nnu mer sugen pĂ„ 2007, se om jag gĂ„r till Ur och Penn i helgen igen och om de kan göra nĂ„got pĂ„ priset. I en liten stad som min Ă€r det nog, tyvĂ€rr, hyllvĂ€rmare dessa klockor sĂ„ kan ju tyckas chansen finns 🙈
549C280F-A194-4861-BF2E-232B8E433D49.jpeg
Tyckte jag kÀnde igen min bild ;)
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Om nÄgon Àr sugen. Inte jag som sÀljer.


Fan den glömde jag bort, brukar stĂ€lla ⏰ numera men inte nu
 var Ă€ndĂ„ lite sugen đŸ€Šâ€â™‚ïž

Bra pris!
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
HÀr Àr en till som Àr pÄ tok för billig.

 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Även om funktionen Ă€r osĂ€ker? TĂ€nker pĂ„ om hela verket behöver bytas ut. Men Ă€r det bara ett batteribyte sĂ„ var det ju lite av en vinstlott.
Nej precis, det Àr ju lite chansning men troligtvis Àr den ok bara att batterierna Àr slut. Bara lÀnken sÀljs ju runt 1000kr och ett NOS gummi ca 400kr sÄ bara dÀr ligger man ju bra till.
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Det finns sĂ€kert att fĂ„ tag pĂ„ via Ebay eller andra stĂ€llen. Annars fĂ„r man hitta en billig och sliten C0×× och ta verket.
 

Ehrnholm

Rolex
2-Faktor
Efter att U&P gav mig nobben angĂ„ende köp av endast lĂ€nk sĂ„ testade jag StjĂ€rnurmakarna. De mailade idag och bad om bild pĂ„ boettlocket för att veta vilken lĂ€nk som skulle passa. Utöver bild pĂ„ min JPXXXX slĂ€ngde jag med en bild pĂ„ en C022a och sa att jag Ă€ven var intresserad av lĂ€nk till den. De svarade ”inga problem” och skulle ta fram priser. SpĂ€nnande om de fĂ„r fram ett pris pĂ„ en lĂ€nk till C022 😂 Extremt osannolikt att jag fĂ„r ett pris pĂ„ en gammal lĂ€nk men lite spĂ€nnande Ă€ndĂ„ 😬
 

Gio

Omega
Är det nĂ„gon som hoppar i plurret med din första generation Aqualand idag? Den vars baklock sitter med med sex skruv för att vara övertydlig. Är de svĂ„ra att fĂ„ tĂ€ta? Rent kosmetiskt tycker jag som mĂ„nga andra de Ă€r lite charmigare, men det Ă€r skönt att kunna lita pĂ„ att den Ă€r tĂ€t om man som jag gillar att bada, fiska eller vara pĂ„ sjön med klockan pĂ„. Det Ă€r primĂ€rt dĂ€rför jag kör nya generationen. Nyfiken pĂ„ om jag vĂ€ljer bort de Ă€ldre i onödan :)
Har haft min sedan 1993. Inga problem Àn sÄ lÀnge... :)
 
Topp