• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

M.L.

Vacheron
2-Faktor
14747893986204om.gif
 

plattfot

Rolex
Kanske passar bÀttre i fix o trixavdelningen men tror chansen jag fÄr bra svar hÀr Àr större.

NÄgon som vet var jag fÄr tag i pushergummin till första generationens aqualand?
Varje knapp har tre gummidelar - tvÄ smÄpackningar för tÀtning och en större för fjÀdring.

Ni med gamla aqualands med kass fjÀdring och glapp sÄ beror det troligen pÄ den stora packningen som torkat i kombination med smuts och gammal DNA.

Innan tvÀtt
DSC_1035.JPG

Efter tvÀtt men i behov av nya gummin
DSC_1037.JPG
 

ludde28

Omega
En frÄga om skruvkronan i CO22:an.
NÀr jag skuvar in kronan sÄ Àr det max ett halvt varv med distinkt stopp.
Skruvar jag ur sÄ frigörs kronan ocksÄ efter ett halvt varv.
Andra klockors skuvkronor fÄr jag skuva in/ur lÀngre.
Ska det vara sÄ, eller Àr det dax för att en urmakare tittar pÄ det?
Ps, klockan ska ha passerat trycktest för nÄn mÄnad sen u.a.
 

plattfot

Rolex
En frÄga om skruvkronan i CO22:an.
NÀr jag skuvar in kronan sÄ Àr det max ett halvt varv med distinkt stopp.
Skruvar jag ur sÄ frigörs kronan ocksÄ efter ett halvt varv.
Andra klockors skuvkronor fÄr jag skuva in/ur lÀngre.
Ska det vara sÄ, eller Àr det dax för att en urmakare tittar pÄ det?
Ps, klockan ska ha passerat trycktest för nÄn mÄnad sen u.a.

LÄter vÀl lite.
DÄliga gÀngor i krona eller pÄ halsen alternativt smuts eller krÄngel med packningen i botten av kronan Àr troligen problemet.
Risken Àr stor att det behövs en ny krona för att lösa problemet.
 

limbotimbo

Cartier
MÄste byta batterier pÄ min CO22:a. Vart gör man det bÀst? Antar att Ur&Pen inte Àr stalltipset.
Är det svĂ„rt att göra det sjĂ€lv? Vad behöver man för batterier och vart hittar man dessa?

SÄ mÄnga frÄgor....:nailbiting:
 

plattfot

Rolex
Hittade du nÄgot svar? MÄste byta batterier pÄ min ocksÄ nÀmligen. :)

Antingen kör du pÄ SR920(S)W (finns en rad andra namn för samma batteri beroende pÄ tillverkare) som Àr rÀtt enligt spec., eller sÄ kör du SR927(S)W som Àr 0.5 mm tjockare men levererar en hel del krÀm. Kan vara liiite tight att fÄ batterihÄllarna pÄ plats men Àr man försiktig sÄ gÄr det.
 
Topp