• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Utforskaren

Cartier
2-Faktor
Fin. Har du en bild pÄ baksidan?
Tack. :) Skulle dock gÀrna skippat glasbaksida om det gjort klockan lite lÀgre.
image.jpeg
 

frere

Audemars
2-Faktor
imagegs.jpeg

HÀr Àr min biljett in i den exklusiva klubben. Finns visserligen redan pÄ bild i trÄden dÄ den likt mÄnga andra hÀrstammar frÄn molle, men den tÄl att repriseras tycker jag. Gillar den GS-typiska boettformen skarpt, likasÄ kul med dessa index.
 

Bosse

Friends of KS
Dagens GS frÄn ett annat perspektiv, dÀr var lite snack tidigare i trÄden om "skarpa kanter, vintage etc.) nya GS har sÄ "skarpa" kanter som det gÄr men i en mjukare design.
Kolla h:ö bandhorn, det SER ut som om det inte Àr rakt, men det Àr det, och sÄ bjuder jag pÄ ett sjÀlv portrÀtt

P8171210.jpg

(SBGA057)

//Bosse
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
imagegs.jpeg

HÀr Àr min biljett in i den exklusiva klubben. Finns visserligen redan pÄ bild i trÄden dÄ den likt mÄnga andra hÀrstammar frÄn molle, men den tÄl att repriseras tycker jag. Gillar den GS-typiska boettformen skarpt, likasÄ kul med dessa index.
Grym! Bra smak:)
En vintage GS mÄste det bara bli framöver..
 

Clockzor

Omega
Är det möjligt att fĂ„ nĂ„gra rabatter pĂ„ billiga GS kvartsare hos svensk AD? Eller blir det billigare att importera? Skall givetvis sjĂ€lv höra med de olika handlarna men tĂ€nkte kolla med er gamla rĂ€var först. Om rabatter inte ska diskuteras hĂ€r tar jag gĂ€rna PM.

Skulle ocksĂ„ gĂ€rna höra om nĂ„gon har erfarenhet av detta. Är lite smĂ„sugen pĂ„ en SBGX061 nĂ€mligen :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Dennis vill jag minnas att han hette, mycket trevlig och kunnig. Fick Àven klÀmma pÄ hans personliga GS ;)
Har en gammal datejust som jag funderar pÄ att byta ut mot en GS men jag har inte bestÀmt mig Ànnu.
OK, Dennis Àr bra och en riktig SEIKO-nörd. Se till att du fÄr köpa av honom om det blir dags dÄ, blir nog smidigast/bÀst resultat för dig.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
NĂ„n som har eller har haft en sbgf001/003 och kan dela lite intryck.
Ruskigt sugen men tror den Àr i minsta laget för mig.
images (6).jpg
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Har en SBGF019. Typ 38mm. Ganska tunn. 8J56 verket som har individuellt instÀllbar timvisare (bra nÀr man reser plus sommar/vintertidsskifte).
11116852_946949988678899_1932378703_n_904.jpg
Den dÀr Àr grym den med.
Vet du lug till lug? Hittar inte det pÄ den jag Àr intresserad av och tÀnkte om din kan ge en fingervisning.
 

Oli

Omega
2-Faktor
image.jpeg
image.jpeg

Kompletterar med tvÄ bilder och konstaterar att vi som vanligt har motsatsÄsikter. :D
Kvarts var ju det bÀsta med denna. Finns inget att gnÀlla pÄ förutom tjockleken pÄ lÄset. De borstade visarna i kombination med nippleindex och matt tavla Àr en riktigt lyckad kombo. Titan 2017?
Vad fÄr man betala för en beg respektive ny sÄdan? Gigantisk vill-ha faktor pÄ bÄde den dÀr och sbga029. Har dock för mig att sbga029 listar pÄ 60 eller nÄgot liknande.
 
Topp