• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

MrJake

Friends of KS
GS pÄ lÀder ...
20170520_090402.jpg
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Ska jag bada med min SBGX061 frÄn 2017?
Det slog mig igÄr nÀr det blev en spontanare till stranden och jag hade den pÄ mig, den har fan ingen skruvad krona som mina andra vardagsklockor har och dÄ blev jag lite nojig. Jag brukar alltid hoppa rakt i utan att tÀnka men denna gÄngen sÄ stannade jag upp. 10 bar Àr ju tillrÀckligt för lite bad men hur gör ni?
LÀtt badat! Bara Ä köra.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ska jag bada med min SBGX061 frÄn 2017?
Det slog mig igÄr nÀr det blev en spontanare till stranden och jag hade den pÄ mig, den har fan ingen skruvad krona som mina andra vardagsklockor har och dÄ blev jag lite nojig. Jag brukar alltid hoppa rakt i utan att tÀnka men denna gÄngen sÄ stannade jag upp. 10 bar Àr ju tillrÀckligt för lite bad men hur gör ni?
Du har ju till och med garanti pÄ att den ska klara 100m sÄ kör pÄ! Kolla sÄ kronan Àr intryckt först bara.
 

Johan86

Panerai
2-Faktor
Var inne pÄ Klockmaster Globen idag och passade pÄ att klÀmma pÄ nÄgra GS. Maken till polering pÄ index och boett har jag aldrig sett! Boetten sÄg ut som en spegel och index gnistrade som diamanter. Blev sÄ upptagen att jag glömde fota dessvÀrre.

Min enda sorg var att att SBGX059 kÀndes vÀl liten, men det Àr nog en vanesak.
 

CyberAndre

Cartier
Var inne pÄ Klockmaster Globen idag och passade pÄ att klÀmma pÄ nÄgra GS. Maken till polering pÄ index och boett har jag aldrig sett! Boetten sÄg ut som en spegel och index gnistrade som diamanter. Blev sÄ upptagen att jag glömde fota dessvÀrre.

Min enda sorg var att att SBGX059 kÀndes vÀl liten, men det Àr nog en vanesak.
Kanske en vanesak eller sÄ Àr det nÄn annan GS som vÀntar?
 

CyberAndre

Cartier
Du har ju till och med garanti pÄ att den ska klara 100m sÄ kör pÄ! Kolla sÄ kronan Àr intryckt först bara.
SjÀlv hÄller jag mig iof helst flytande, kan man sÀga. Men jag gillar att klockan Àr robust och hela tÀnket bakom. :)
LÄter annars som ett hemligt kodord som forumets medlemmar kan anvÀnda i olika sammanhang, t ex:
- Hur Àr lÀget?
- JorÄ, kronan Àr intryckt.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Var inne pÄ Klockmaster Globen idag och passade pÄ att klÀmma pÄ nÄgra GS. Maken till polering pÄ index och boett har jag aldrig sett! Boetten sÄg ut som en spegel och index gnistrade som diamanter. Blev sÄ upptagen att jag glömde fota dessvÀrre.

Min enda sorg var att att SBGX059 kÀndes vÀl liten, men det Àr nog en vanesak.
Sbgv221 Àr 40mm :) Jag har haft 37mm Sbgx063 och 065 som Àr vÀldigt bekvÀma och snygga pÄ alla sÀtt, men kÀnde att 40mm sÄg bÀttre ut pÄ mig. Dom har en springdrive i samma fÀrg som sbgx059 i 40mm titan hemma (globen). Testa den och kÀnn efter...
 
Senast Àndrad:

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
SBGW252 Àr verkligen guldklockan för mig. 100% vintage feeling i modern tappning. Den lite gulbeiga tavlan Àr magisk och helt rÀtt. Mycket bÀttre Àn den tokvita pÄ SBGW253.
IMG_20170531_091619_260.jpg
IMG_20170531_091619_261.jpg
IMG_20170531_091619_262.jpg
 
Senast Àndrad:

Geparden

Audemars
SBGW252 Àr verkligen guldklockan för mig. 100% vintage feeling i modern tappning. Den lite gulbeiga tavlan Àr magisk och helt rÀtt. Mycket bÀttre Àn den tokvita pÄ SBGW253.
IMG_20170531_091619_260.jpg
IMG_20170531_091619_261.jpg
IMG_20170531_091619_262.jpg
Du e ju inte riktigt klok du. NĂ€r kommer 251:an? ;)
Men jag förstÄr dig, lyckad modell det dÀr. Grattis!
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Har jag förstÄtt rÀtt men alla refs kommer sakta men sÀkert fÄ nya loggan? Eller Àr det bara pÄ kommande slÀpp?
 
Topp