• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
211351CF-C524-4B21-923D-EB38A277D1C4.jpeg

Nyinkommet...
 

acar

Omega
Har inte anvÀnt GS:en pÄ lÀnk mycket det senaste Äret p.g.a. hemarbete vid laptop i metall. SÄ nu fÄr det bli ett band. Det handlar om SBGX061, alltsÄ 19 mm (tror jag) horn pÄ klassisk boett med djupsvart tavla i stil med mÄnga andra modeller. Vad sÀger expertisen? Tips och bilder? GS-vÀrdigt och bekvÀmt ska det vara. Bandet som @M021 visar nÄgra inlÀgg upp Àr fint. Tack pÄ förhand!
 

ahola

Omega
Har inte anvÀnt GS:en pÄ lÀnk mycket det senaste Äret p.g.a. hemarbete vid laptop i metall. SÄ nu fÄr det bli ett band. Det handlar om SBGX061, alltsÄ 19 mm (tror jag) horn pÄ klassisk boett med djupsvart tavla i stil med mÄnga andra modeller. Vad sÀger expertisen? Tips och bilder? GS-vÀrdigt och bekvÀmt ska det vara. Bandet som @M021 visar nÄgra inlÀgg upp Àr fint. Tack pÄ förhand!
Jag tror pÄ nÄgot i stil med Delugs Epson Slim eller Molequin Grained Calf i valfri fÀrg.
DF4550C5-EC5F-4E33-974D-8095034BDCA6.png

A024B88A-D06C-4AE8-BFF6-BE2F8C40C74D.jpeg

Bilder frÄn Delugs.
 

Selamb

Omega
GS SBGA283 eller SBGA285? Det Àr frÄgan. Hur svart Àr den svarta? Lite som kol/matt eller mer blasted? SvÄrt det hÀr...
 

frere

Audemars
2-Faktor
Söker sedan en tid en skarp 4520-8000. Förbaskat svÄrt att hitta nÄgot vettigt i land man vÄgar handla frÄn! NÄgon som har bra tips pÄ hur man ska börja kika österifrÄn? Har inte vÄgat förut men blir kanske nödvÀndigt den hÀr gÄngen... MÄlbild:
EB6AFC57-C5E8-488A-9643-816E52227529.jpeg
 

larsbeg

Panerai
Söker sedan en tid en skarp 4520-8000. Förbaskat svÄrt att hitta nÄgot vettigt i land man vÄgar handla frÄn! NÄgon som har bra tips pÄ hur man ska börja kika österifrÄn? Har inte vÄgat förut men blir kanske nödvÀndigt den hÀr gÄngen... MÄlbild:
EB6AFC57-C5E8-488A-9643-816E52227529.jpeg
Hoppas du fÄr bra svar, kÀnner att jag tar rygg pÄ dig hÀr. Happy hunting
 

kuma-kun

Audemars
Söker sedan en tid en skarp 4520-8000. Förbaskat svÄrt att hitta nÄgot vettigt i land man vÄgar handla frÄn! NÄgon som har bra tips pÄ hur man ska börja kika österifrÄn? Har inte vÄgat förut men blir kanske nödvÀndigt den hÀr gÄngen... MÄlbild:
EB6AFC57-C5E8-488A-9643-816E52227529.jpeg

Watch CTI i Ginza Tokyo Àr hederliga och sÀljer alltid garanterat servade klockor och aldrig felaktiga tavlor med riktiga bilder.
Dyrare Àn frÄn nÄgon av dom populÀra auktionsajterna men istÀller sÀkrare.
 

frere

Audemars
2-Faktor
Watch CTI i Ginza Tokyo Àr hederliga och sÀljer alltid garanterat servade klockor och aldrig felaktiga tavlor med riktiga bilder.
Dyrare Àn frÄn nÄgon av dom populÀra auktionsajterna men istÀller sÀkrare.
Tack för tipset! Noterar iofs att en likadan 61GS som jag sÄlde för 8500 för nÄt Är sen betingar 15000 dÀr, men jag brukar Ä andra sidan alltid sÀlja för billigt och deras Àr nog finare. Ska absolut följas!
 

kuma-kun

Audemars
Tack för tipset! Noterar iofs att en likadan 61GS som jag sÄlde för 8500 för nÄt Är sen betingar 15000 dÀr, men jag brukar Ä andra sidan alltid sÀlja för billigt och deras Àr nog finare. Ska absolut följas!

Jo, i backspegeln sÀljer man oftast för billigt och jag sÄlde en NOS GS 45a, oöppnad, med orginalband och prislapp för 10 tusen för ett antal Är sen.
En handlare Àr ju alltid dyrare Àn privat fÀr dom har ju garantier, servar och betalar skatt vilket inte privatpersoner gör i samma utstÀckning.
Numer verkar bra exemplar stiga medans dom i risigt och brukskick inte gör det vilket Àr rÀtt tycker jag.
Förr om Ären kunde jag reta mig pÄ folk pÄ dom internationella japanska klockforum som ofta ifrÄgasatte att folk betalade mycket mer för perfekta exemplar Àn klockor i brukskick.
SÄg under 2020 en fin GS 45, inte NOS, gÄ för 20 tusen pÄ internet auktion och undrar hur en handlare hade prisatt samma klocka.
 
Topp