• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Nicke75

Patek
2-Faktor
Mkt prat om SBGN003 sÄ fÄr bli en KvÀllspost!!
4F4B2B21-765D-4A66-8277-08855BE22FDE.jpeg
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Lite sugen pÄ att slutligen hoppa in i Grand Seiko-vÀrlden och testa nÄgot enkelt. Var letar man lÀmpligen efter nÄgot instegsobjekt för upp till 15 tkr ca? Finns mycket pÄ Chrono24 men ofta Àr lÀnkarna korta och verkar svÄrt att fÄ tag i lÀnkbitar till exempelvis en SBGX063? NÄgon som har tips?
Kan den hÀr vara nÄgot kanske?
 

Adam2021

Omega
Om nÄn Àr intresserad, jag sÀljer min SBGR101. No date, deep black urtavla, 42mm, alla lÀnkbitar, full set ;) DM om intresserad
 

Adam2021

Omega
Gillar det hÀr bandet, mjukt och i bra kvalitet, kÀnns vÀldigt prisvÀrt. Personligen gillar jag detta mer Àn Barton, om man ser till gummit, keeper etc.

Bifogar lite bilder pÄ passformen. Sluter vÀl mot boetten, inte hela vÀgen upp men helt klart good enough IMO. Kör man gummi eller annat band som inte Àr boettanpassat blir ju glappet i höjd Ànnu större i och med att lugghÄlen sitter lÄngt ned mot handleden. Summa summarum, helt klart vÀrt pengarna och bra alternativ till lÀnken för denna klocka. KrÀvs runda bandstift för att fÄ pÄ plats, vÀrt att nÀmna.

1477E76F-E2B8-461B-B8F7-BD2EA12B25C5.jpeg
JĂ€ttefin kombo!
 
  • Like
Reactions: AB

CptSlow

Rolex
2-Faktor
Tack! SÄg den ocksÄ. Lite oklart med skicket bara men jag har bett om lite fler bilder. FÄr se om nÄgon annan slÄr till före.
SÄldes innan han fick fram fler bilder till mig. Fördömt. VÄgade inte chansa för det sÄg ut som ett hack i ena bandhornet men uppenbarligen var nÄgon mer riskbenÀgen Àn jag.
 

kuma-kun

Audemars
Sista arbetsdagen i Är, smiter ivÀg tidigt pÄ ett vÀldigt ojapanskt sÀtt, sÀg inget till chefen!
44 pÄ armen idag som Àr en klocka som Àr lÀtt att trivas med och bÀra, notera hur tunn den Àr mot moderna sÄ kallade 44 boetter


6AB0015A-E6FD-4705-8B7B-ED98C4233968.jpeg
 
Senast Àndrad:

ankaret

Cartier
2-Faktor
Vafasen om ingen klipper den hĂ€r för 20k snart sĂ„ mĂ„ste ju nĂ€stan jag göra det, galet bra prisđŸ€©đŸ€©
Missade den! F*n! :arghh:
 

kuma-kun

Audemars
62a idag frÄn 67.

BE45C942-31D4-40DD-A74B-46FF2657DB06.jpeg


SÄg att pÄ första bilden sÄ ser ramen runt dag och datum ut som den Àr grÄ men i verkligheten som pÄ bilden under som jag la till Àr den guldfÀrgad.
NÄgot att tÀnka pÄ nÀr man bedömer klockor pÄ bild, ljus och vinkel kan lura en hel del och det gÀller inte bara kulör utan Àven hur tydligt mindre repor och annat framtrÀder.

D9932F5A-24CF-4C29-98CA-DBC5F6199F9C.jpeg
 
Senast Àndrad:
Topp