• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

da92-a9f2-436a-9395-f044b6a98e87
KÀnner du igen lÄdtypen, aldrig sett en sÄdan grand seiko lÄda ???
 

loevhagen

Patek
2-Faktor
SÄ det Àr de nya lÄdorna som klockorna kommer i nu ?
Noen sier ja. Andre sier nei. Men, det viktigste Ä vite nÄ er jo hvor du kjÞpte din GS fra og hvilken modell. Det vil gi oss andre et flott datapunkt i Ä fastslÄ om dette er de facto noe nytt fra GS sentralt eller ikke.

SĂ„: hvor kjĂžpte du din GS fra og hvilken modell?
 

Lilavati

Cartier
2-Faktor
Day/date torsdag 😎
IMG_0153.jpeg

Jag fÄr svara mig sjÀlv pÄ min tidigare frÄga angÄende lÀnkbitarnas storlek. Dom Àr kortare pÄ denna typ vs oysterlÀnken. Den saknar Àven microflexet som oystermodellen har. Den mjuka kanten finns dÀr, men Àven den Àr mindre och diskretare.
 

Lilavati

Cartier
2-Faktor
IgĂ„r blev det grön tavla. Idag fick det bli blĂ„ tavla istĂ€llet! BlĂ„tt kanske inte Ă€r lika starkt förknippat med jul men den gör sig bra Ă€ndĂ„ 😊💙💙

20231221_121617.jpg
Jag tycker fortfarande det vore kul om alla kvartsare hade stjÀrna, typ... De vanliga 10spy kan ha en i silver medans 5spy har guld.
Fast helst skulle jag se ett ÄteranvÀndande av gamla kvartslogon i silver respektive guld :cool:
1703253537399.png
 

Skeppsta

Omega
Innan GS körde med guldstjĂ€rna sĂ„ var det faktiskt silver pĂ„ stjĂ€rnan. Se sbgt011 som exempel. Jag gillar nog guldstjĂ€rnan bĂ€st. Gillade den gamla logan Ă€nda tills nĂ„gon sa att det pĂ„minde om en penis 😂
2000-SBGT011.jpg


Jag tycker fortfarande det vore kul om alla kvartsare hade stjÀrna, typ... De vanliga 10spy kan ha en i silver medans 5spy har guld.
Fast helst skulle jag se ett ÄteranvÀndande av gamla kvartslogon i silver respektive guld :cool:
1703253537399.png
 

Lilavati

Cartier
2-Faktor
Innan GS körde med guldstjĂ€rna sĂ„ var det faktiskt silver pĂ„ stjĂ€rnan. Se sbgt011 som exempel. Jag gillar nog guldstjĂ€rnan bĂ€st. Gillade den gamla logan Ă€nda tills nĂ„gon sa att det pĂ„minde om en penis 😂
2000-SBGT011.jpg
Jag har sjĂ€lv en, och den Ă€r jag vĂ€ldigt nöjd med och skulle inte byta mot alla stjĂ€rnorna i kosmos 😜Jag tycker nog kvartslogon Ă€r mindre lik Ă€n exempel Liberalernas logo
 ber om ursĂ€kt för ot trams
Var föresten inte sbgt001 den första som fick stjÀrna över huvud taget?
 

loevhagen

Patek
2-Faktor
Vintersolverv. Da var Ärets mÞrkeste dag over og det gÄr mot lysere tider sakte, men sikkert. Det fÄr tankene inn pÄ at varmere vÊr, sol og lysere tider kommer etter en flott julefeiring. SBGY011 "Asaborake" sin design-ethos vil sakte og sikkert bli klarere og klarere.

Det er noe magisk med urtavlen til SBGY011. Hint av MOP med linen-struktur.

:)

SBGY011-ws.png
 
Senast Àndrad:

kuma-kun

Audemars
För ett tag sen köpte jag en GS 61 guld pÄ stÄl som en liten present till mig sjÀlv.
DĂ„ slog det mig att jag nog fyllde 50.
Med andra ord min samling av Àldre GS uppgick till 50 stycken, GQ rÀknar jag inte som GS.

Klockan ifrÄga som jag visade för nÄgra dagar sen.

738374D9-5020-4684-805E-2B937C8015CC.jpeg


Idag nÀr det Àr strÄlande vÀder, knallblÄ himmel och dagen före julafton lyckas jag bli förkyld.
SÄ medans jag stapplar omkring mellan sÀngen och soffan och tycker synd om mig kom jag pÄ att man kanske skulle inventera lagret av GS.
Sagt och gjort plockade fram nÄgra lÄdor och la ut klockorna pÄ en gammal kista.och tog en bild.
Nu vet jag bÀttre av vad jag har.
l
F4B8E495-4E41-4500-A982-4C1AD5342350.jpeg
 

Cavdan

Omega
För ett tag sen köpte jag en GS 61 guld pÄ stÄl som en liten present till mig sjÀlv.
DĂ„ slog det mig att jag nog fyllde 50.
Med andra ord min samling av Àldre GS uppgick till 50 stycken, GQ rÀknar jag inte som GS.

Klockan ifrÄga som jag visade för nÄgra dagar sen.

738374D9-5020-4684-805E-2B937C8015CC.jpeg


Idag nÀr det Àr strÄlande vÀder, knallblÄ himmel och dagen före julafton lyckas jag bli förkyld.
SÄ medans jag stapplar omkring mellan sÀngen och soffan och tycker synd om mig kom jag pÄ att man kanske skulle inventera lagret av GS.
Sagt och gjort plockade fram nÄgra lÄdor och la ut klockorna pÄ en gammal kista.och tog en bild.
Nu vet jag bÀttre av vad jag har.
l
F4B8E495-4E41-4500-A982-4C1AD5342350.jpeg
Det var ingen dĂ„lig samling đŸ€©
 

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
För ett tag sen köpte jag en GS 61 guld pÄ stÄl som en liten present till mig sjÀlv.
DĂ„ slog det mig att jag nog fyllde 50.
Med andra ord min samling av Àldre GS uppgick till 50 stycken, GQ rÀknar jag inte som GS.

Klockan ifrÄga som jag visade för nÄgra dagar sen.

738374D9-5020-4684-805E-2B937C8015CC.jpeg


Idag nÀr det Àr strÄlande vÀder, knallblÄ himmel och dagen före julafton lyckas jag bli förkyld.
SÄ medans jag stapplar omkring mellan sÀngen och soffan och tycker synd om mig kom jag pÄ att man kanske skulle inventera lagret av GS.
Sagt och gjort plockade fram nÄgra lÄdor och la ut klockorna pÄ en gammal kista.och tog en bild.
Nu vet jag bÀttre av vad jag har.
l
F4B8E495-4E41-4500-A982-4C1AD5342350.jpeg
-Fantastisk samling och fantastisk kunskap bakom den 👏
 
Topp