• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Vintern Àr pÄ vÀg
...Ovanligt sent hÀr uppe
WP_20161029_11_10_03_Pro.jpg
 

Cliff

Panerai
2-Faktor
Denna post sorteras under fliken "KS-terapi och grubblerier" :D

Behöver pengar till att köpa en dyr klocka. Funderar pĂ„ att sĂ€lja min Emergency men Ă€r orolig att jag kommer fĂ„ djup Ă„nger och post-försĂ€ljningĂ„ngest. :) Har redan sĂ„lt en tidigare Emergency. Ångrade mig och köpte en annan men den var utlöst sĂ„ den affĂ€ren rullade tillbaka. Sedan köpte nuvarande av en pensionerad militĂ€rhelikopterpilot, dvs jag Ă€r andra Ă€garen. Sitter mao med en Emergency i riktigt fint skick och med skön historia. Har bokstavligen inhandlat tre klockor totalt. Och nyligen köpte jag extra gummi till klockan.
ÄR jag en notorisk Emergency-Ă€gare som kommer Ă„ngra all försĂ€ljning eller kan jag sĂ€lja och gĂ„ vidare?
image.jpeg
 

DrDre

Patek
Har börjat sukta lite efter en navitimer. Det verkar finnas mĂ„nga olika modeller och storlekar. Är det nĂ„got speciellt att tĂ€nka pĂ„ ?

Är inte superförtjust i B:s superpolerade finish, dĂ€remot gillar jag dom borstade modellerna av deras klockor, som t.ex Ă€ldre Superocean Professional.

Personligen tycker jag att Navitimern gör sig bÀst pÄ lÀder eller tunnare gummi i vintagestil. Det Àr en gammal klassisk design och dÄ kÀnns ngt matchande band bÀst. Och om man kör pÄ rem sÄ blir det inte sÄ vÀldigt polerat iom att 90% av det man ser av klockan Àr urtavlan. Det Àr ju bara nÄgra relativt smala bandhorn som sticker ut och Àven frÄn sidan sÄ utgör vridringen nÀstan hÀlfen av klockans höjd.

I övrigt kan jag för lite för att kunna ge rÄd. Jag Àr nöjd med min 90-talare. Den Àr inte sÄ stor, har ett robust 7750 urverk och rakt datum (har lite svÄrt för sneda datum kl 4, som diskuterats ovan) och de Àr inte heller sÄ dyra (kommer inte ihÄg vad jag betalade, men en bit under 20 va' det i alla fall)
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Sjukt nöjd! Den Àr grym bÄde pÄ canvas och lÀnken med UTC. Funderar pÄ att slÄ till pÄ en lÀnk utan UTC ocksÄ.... Visst Àr det Pro1 i titan som gÀller dÄ?
Din Àr den senare tavlan med lp-skive-subdials va? Den första slÀta kom enbart med pro1, den senare med lp-skivor kom med först pro1 sedan pro2 innan den utgick.
Ps. Pro1 Àger.
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
Din Àr den senare tavlan med lp-skive-subdials va? Den första slÀta kom enbart med pro1, den senare med lp-skivor kom med först pro1 sedan pro2 innan den utgick.
Ps. Pro1 Àger.

Det tog ett dygn innan du upptÀckte pro1 vs pro2. Jag trodde att du skulle komma och försvara ettan snabbare. :)

Ps: Pro 2 Àger.
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor

Tackar! Jag satt och surfade pÄ Avenger GMT idag. Jag Àr sugen men önskar att den var mer borstad. Kan inte du helt enkelt skicka din för borstning av lÀnk och ovansida boett? Om du inte gillar den sÄ kan jag köpa den :D

SlÀng upp lite bilder pÄ den, har du nÄgra pÄ lÀder ?
 

Denke

BrÀnnström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Din Àr den senare tavlan med lp-skive-subdials va? Den första slÀta kom enbart med pro1, den senare med lp-skivor kom med först pro1 sedan pro2 innan den utgick.
Ps. Pro1 Àger.

Det tog ett dygn innan du upptÀckte pro1 vs pro2. Jag trodde att du skulle komma och försvara ettan snabbare. :)

Ps: Pro 2 Àger.

Jag bevakar trĂ„den men tror inte jag fĂ„r notiser. Missade detta. :D Men bĂ€ttre sent Ă€n aldrig. Btw... PROETT ÄGER :cigar:

PÄ min Àr det en Pro1 som UTC'n sitter pÄ. SÄ om jag kompletterar med ytterligare en lÀnk sÄ Àr det ju alltsÄ Pro1 som gÀller. Och sÄledes Àr det Pro1 som Àger. :D
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
PÄ min Àr det en Pro1 som UTC'n sitter pÄ. SÄ om jag kompletterar med ytterligare en lÀnk sÄ Àr det ju alltsÄ Pro1 som gÀller. Och sÄledes Àr det Pro1 som Àger. :D
Ja helt klart. Men av allmĂ€nintresse... Är din LP-tavlan eller slĂ€ta? Jag kan inte riktigt se det pĂ„ bilderna. :)
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
TÀnk vad roligt om jag vÀgrade berÀtta! :)
Absolut vÀldigt extremt och mycket vÀl roligt. Motsatsen till trÄkigt, helt klart. ;)
AlltsÄ Pro 2. UTC Àr svincoolt , men det var nog en bastard lÀnk som satt pÄ din :D
Jag tror snarare pÄ följande scenario:
Modellen slÀpps med slÀt tavla och pro1 = sÀljer grymt. SÄ grym klocka sÄ Leo har den i Blood Diamonds och gör den till Breilting "Leo".
Modellen slÀpps med modernare lp-tavla och pro1 = fortfarande helt ok. Grym modell. SÀljer bra.
Modellen slÀpps med pro2 = tas snabbt ur produktion. Ingen köper franken-skiten. :D
 
Topp