• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

najkksorn

Cartier
Ni som har nya gummit med "urgröpning" pÄ undersidan - Àr det bra?
Velar till o frÄn om jag ska plocka upp ett sÄnt hos Kent i Sundsvall imorgon, tror priset var 990kr om jag minns rÀtt!

Skall köra det pÄ en Superocean med 20mm
 
D

Deleted member 11690

Guest
Lider utav en fruktavsvÀrd mancold idag, kÀnns ÀndÄ lite bÀttre med en bratte pÄ handleden :)
image.jpeg
 

Oli

Omega
2-Faktor
Nu vet jag redan att det finns en k&s-trÄd men eftersom min situation Àr lite annorlunda fiskar jag lite hÀr med. Hoppas ni kan ha överseende med det.
SĂ„ om ni vet nĂ„n som kĂ€nner nĂ„n som vet nĂ„n som kanske kĂ€nner nĂ„n som skulle kunna vara intresserad av min Hurricane sĂ„ snĂ€lla sĂ€g till mig. Är lite jobbig sits för mig just nu..
https://klocksnack.se/threads/breitling-avenger-hurricane-nyskick.70306/
Tack pÄ förhand.
Fan va trÄkigt! Lider med dig.
 

Hotshot

Rolex
2-Faktor
Nu vet jag redan att det finns en k&s-trÄd men eftersom min situation Àr lite annorlunda fiskar jag lite hÀr med. Hoppas ni kan ha överseende med det.
SĂ„ om ni vet nĂ„n som kĂ€nner nĂ„n som vet nĂ„n som kanske kĂ€nner nĂ„n som skulle kunna vara intresserad av min Hurricane sĂ„ snĂ€lla sĂ€g till mig. Är lite jobbig sits för mig just nu..
https://klocksnack.se/threads/breitling-avenger-hurricane-nyskick.70306/
Tack pÄ förhand.

TrÄkigt att höra! Ska hÄlla ögon och öron öppna. Har du kollat med butiker/sÀljare om nÄgot kan tÀnka sig att köpa?
 

najkksorn

Cartier
Behöver lite input ang. en kommande försÀljning frÄn min sida!

Har en 44mm Evo som Àr inne pÄ rep just nu, skall fÄ ett helt nytt hÀrligt ETA1750 urverk Àr tanken! (kostnad ca 10k)
Ev kommer jag Àven i samma veva att byta ut Beceln, eftersom den Àr lite repig och nött pÄ vissa stÀllen..

I övrigt Àr den pÄ original-lÀnk, men har ingen box eller certifikat (utöver servicepapper och renoveringspapper dÄ dvs)

Vilken prisklass bör man lÀmpligast sÀtta ut den pÄ?

unnamed.jpg
 

Ninen79

Audemars
Behöver lite input ang. en kommande försÀljning frÄn min sida!

Har en 44mm Evo som Àr inne pÄ rep just nu, skall fÄ ett helt nytt hÀrligt ETA1750 urverk Àr tanken! (kostnad ca 10k)
Ev kommer jag Àven i samma veva att byta ut Beceln, eftersom den Àr lite repig och nött pÄ vissa stÀllen..

I övrigt Àr den pÄ original-lÀnk, men har ingen box eller certifikat (utöver servicepapper och renoveringspapper dÄ dvs)

Vilken prisklass bör man lÀmpligast sÀtta ut den pÄ?

unnamed.jpg
Ca 20-21k för en nyservad utan tillbehör.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Behöver lite input ang. en kommande försÀljning frÄn min sida!

Har en 44mm Evo som Àr inne pÄ rep just nu, skall fÄ ett helt nytt hÀrligt ETA1750 urverk Àr tanken! (kostnad ca 10k)
Ev kommer jag Àven i samma veva att byta ut Beceln, eftersom den Àr lite repig och nött pÄ vissa stÀllen..

I övrigt Àr den pÄ original-lÀnk, men har ingen box eller certifikat (utöver servicepapper och renoveringspapper dÄ dvs)

Vilken prisklass bör man lÀmpligast sÀtta ut den pÄ?

unnamed.jpg
Varför mÄste verket bytas? 7750 Àr traktorer och hela verk behöver inte bytas i första taget. Vad har hÀnt och anvÀnder du en riktigt urmakare som Àr certifierad av Breitling?
 

najkksorn

Cartier
Varför mÄste verket bytas? 7750 Àr traktorer och hela verk behöver inte bytas i första taget. Vad har hÀnt och anvÀnder du en riktigt urmakare som Àr certifierad av Breitling?
Jag föll, klantigt nog utomhus, under början av mars.. kronografen gÄr inte som den ska lÀngre, och tydligen sÄ stannar klockan vid 12.. och jag kan ta allt pÄ försÀkringen, sÄ jag behöver ju inte slanta upp mer Àn för sjÀlvrisken, sÄ max 3000kr skulle jag tro!

Även kollat med Kents i S-vall, och enligt dem ligger det strax över 10k för ett nytt urverk av den kalibern
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Nix. UtgÄtt :( Sen om ja ska va riktigt Àrlig sÄ Àr priset i svensk butik sinnessjuk. 90k hahahaha. Kostar 50k i tyskland m.m
Har du inte hittat klockan Àn? :) Som mÄnga skrev förra Äret nÀr du startade trÄd och annons om denna klocka och ville byta mot din sub sÄ gÀller samma sak. Den Àr inte lÀtt att fÄ tag beg pÄ i Sverige. Det Àr ingen klocka som sÄlt sÄ mkt hÀr. Har vÀl knappt sett nÄgon pÄ begmarknaden i just din fÀrg.
Du fÄr nog vÀnda dig utomlands. Jag minns att jag gav dig flera fina exemplar av seriösa trygga sÀljare dÄ. Kolla in C24 om du vill ha klockan. :)
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Ni som har nya gummit med "urgröpning" pÄ undersidan - Àr det bra?
Velar till o frÄn om jag ska plocka upp ett sÄnt hos Kent i Sundsvall imorgon, tror priset var 990kr om jag minns rÀtt!

Skall köra det pÄ en Superocean med 20mm
BÀsta jag testat. Skönast. Bra pris om det Àr med inkluderat törnlÄs.
 

TouchingEvil

Cartier
Har du inte hittat klockan Àn? :) Som mÄnga skrev förra Äret nÀr du startade trÄd och annons om denna klocka och ville byta mot din sub sÄ gÀller samma sak. Den Àr inte lÀtt att fÄ tag beg pÄ i Sverige. Det Àr ingen klocka som sÄlt sÄ mkt hÀr. Har vÀl knappt sett nÄgon pÄ begmarknaden i just din fÀrg.
Du fÄr nog vÀnda dig utomlands. Jag minns att jag gav dig flera fina exemplar av seriösa trygga sÀljare dÄ. Kolla in C24 om du vill ha klockan. :)
Köpt andra klockor, men nu Àr det faan dags :) Hittst nÄgra pÄ chrono24
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
ja nÄgon form av lÄs borde vÀl vara inkluderat? eller brukar det sÀljas bara gummi utan lÄs i butik?
Antingen sÄ köper man utan lÄs och dÄ Àr det till viklÄs eller sÄ Àr det med törnlÄs och dÄ gÄr det typ aldrig att köpa utan sjÀlva lÄset...
 

JohanHLM

Rolex
Nu vet jag redan att det finns en k&s-trÄd men eftersom min situation Àr lite annorlunda fiskar jag lite hÀr med. Hoppas ni kan ha överseende med det.
SĂ„ om ni vet nĂ„n som kĂ€nner nĂ„n som vet nĂ„n som kanske kĂ€nner nĂ„n som skulle kunna vara intresserad av min Hurricane sĂ„ snĂ€lla sĂ€g till mig. Är lite jobbig sits för mig just nu..
https://klocksnack.se/threads/breitling-avenger-hurricane-nyskick.70306/
Tack pÄ förhand.
TrÄkigt att höra :(
Vill inte sparka pÄ den som redan ligger men jag Àr rÀdd för att den blir vÀldigt svÄrsÄld hÀr pÄ forumet. TyvÀrr Àr det nog inte sÄ mÄnga som klarar av att bÀra upp en 50mm klocka. DessvÀrre Àr det nog ingen fördel att det inte Àr korrekt box Àven om den gamla Àr betydligt finare Àn de nyare. Hoppas trots allt att du fÄr den sÄld!
 

Harley

Omega
TrÄkigt att höra :(
Vill inte sparka pÄ den som redan ligger men jag Àr rÀdd för att den blir vÀldigt svÄrsÄld hÀr pÄ forumet. TyvÀrr Àr det nog inte sÄ mÄnga som klarar av att bÀra upp en 50mm klocka. DessvÀrre Àr det nog ingen fördel att det inte Àr korrekt box Àven om den gamla Àr betydligt finare Àn de nyare. Hoppas trots allt att du fÄr den sÄld!
Ok, nej fÄr se om nÄn kanske Àr intresserad annars fÄr jag lösa det ÀndÄ. & ang boxen sÄ ligger korrekt Box undanlagd hos AD just för att inte det ska vara hinder ang den. Det var mest jag som tyckte denna Àr snyggare & kÀnns mer "kvalitet" pÄ nÄt sÀtt. Men som sagt, boxen kan jag byta inom 2tim om det skulle vara sÄ.
 

JohanHLM

Rolex
Ok, nej fÄr se om nÄn kanske Àr intresserad annars fÄr jag lösa det ÀndÄ. & ang boxen sÄ ligger korrekt Box undanlagd hos AD just för att inte det ska vara hinder ang den. Det var mest jag som tyckte denna Àr snyggare & kÀnns mer "kvalitet" pÄ nÄt sÀtt. Men som sagt, boxen kan jag byta inom 2tim om det skulle vara sÄ.
Har du testat att lÀgga ut den pÄ Blocket? Kan tÀnka mig att det kan finnas ett större intresse dÀr men samtidigt fÄr du sÀkerligen en massa skambud och 1000 frÄgor.
Har för mig att jag sett dig posta nÄgon Seawolf i denna trÄden? Jag kan tÀnka mig att den skulle vara betydligt lÀttare att sÀlja men givetvis fÄr du bara ut en brÄkdel av summan jÀmfört med din Hurricane.
 
Topp