• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
Den Àr lite lös bara. Ytterst lÀtt att man vrider till den nÀr man vrider pÄ kronan. NÄgot tips?

TyvÀrr inte. Min glappar lite i sidled pÄ en av Brattarna. TÀnkte att det var samma för dig och var nyfiken pÄ om du visste nÄgon lösning. Det lÀr iofs vara samma mekanism som strular för oss bÄda. Jag har lÀrt mig leva med problemet (hyfsat) och tÀnkte ta det vid service. Den har varit sÄ sedan ny.
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
Kents i Sundsvall ville inte fixa det sjÀlv utan skicka ivÀg den till TP. Det orkade jag inte med riktigt.
 

mega

Rolex
Tar nog med mig denna till Island nÀsta vecka..
image.jpeg
Bra val, körde min Aero jag med pÄ senaste Islandsbesöket, funkade utan anmÀrkning, men klart man Àr lite orolig, mycket vulkaner, gejsrar och andra lÀskigheter dÀr.
 

Karlsson

Panerai
Jag lÀr ju inte va ensam hÀr om att sitta och uppdatera annons-sidor av alla dess slag :) Àntligen dök de upp en grym möjlighet men jag va en timme för sen..

Va de nÄgon hÀr som lyckades landa Ärets deal??
image.png
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Jag lÀr ju inte va ensam hÀr om att sitta och uppdatera annons-sidor av alla dess slag :) Àntligen dök de upp en grym möjlighet men jag va en timme för sen..

Va de nÄgon hÀr som lyckades landa Ärets deal??
image.png
Årets deal kan lĂ€tt bli blĂ„sning, Ă€r det för bra för att vara sant sĂ„ Ă€r det ofta det... 4500 jo den lĂ€r ha papper och allt, om den ens kommer ;)
 

Karlsson

Panerai
Årets deal kan lĂ€tt bli blĂ„sning, Ă€r det för bra för att vara sant sĂ„ Ă€r det ofta det... 4500 jo den lĂ€r ha papper och allt, om den ens kommer ;)

Jag bad om f2f affÀr och pratade med honom i telefon. Han förstod att jag ringde om klockan och talade vÀnligt om att den blev sÄld ganska omgÄende.. Kan vara sÄ att jag bara Àr naiv men fick bra kÀnsla för den :)

(slÀnger in en bild bara för att..) :D
Namnlös.jpg
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
Jag bad om f2f affÀr och pratade med honom i telefon. Han förstod att jag ringde om klockan och talade vÀnligt om att den blev sÄld ganska omgÄende.. Kan vara sÄ att jag bara Àr naiv men fick bra kÀnsla för den :)

(slÀnger in en bild bara för att..) :D
Namnlös.jpg

Vart Àr lÀnken? :)
 

Joacim Welander

Breitling
Hej ! Relativt ny pÄ forumet och Àger bara en seiko ! , nu till Saken ville inte start en ny trÄd men Àr sugen pÄ en breitling (begagnad) och vill ha era tips pÄ om den Àr vÀrd priset ? Den har legat inne sen i juni nÀmligen och undrar varför . Den Àr nyservad pÄ pk huset Box och cert följer med.
image.jpeg
SÄ vad tycker ni ? Jag Àr sugen men vÄgar man ta steget ? // priset dÄ 22 tkr.
 
Senast Àndrad:

Dixie

Audemars
2-Faktor
Hej ! Relativt ny pÄ forumet och Àger bara en seiko ! , nu till Saken ville inte start en ny trÄd men Àr sugen pÄ en breitling (begagnad) och vill ha era tips pÄ om den Àr vÀrd priset ? Den har legat inne sen i juni nÀmligen och undrar varför . Den Àr nyservad pÄ pk huset Box och cert följer med.
image.jpeg
SÄ vad tycker ni ? Jag Àr sugen men vÄgar man ta steget ? //
SvÄrt att sÀga nÀr inte priset framgÄr ;)

VĂ€lkommen hit btw :D
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Hej ! Relativt ny pÄ forumet och Àger bara en seiko ! , nu till Saken ville inte start en ny trÄd men Àr sugen pÄ en breitling (begagnad) och vill ha era tips pÄ om den Àr vÀrd priset ? Den har legat inne sen i juni nÀmligen och undrar varför . Den Àr nyservad pÄ pk huset Box och cert följer med.
image.jpeg
SÄ vad tycker ni ? Jag Àr sugen men vÄgar man ta steget ? // priset dÄ 22 tkr.
Vad som Ă€r bra pris Ă€r relativt. Är det B13050.1? Är det precis en sĂ„dan man vill ha? Bilden Ă€r ju miniatyr sĂ„ man kan inte ens utlĂ€sa det ytliga skicket, om den har nedpolerad bezel etc. Yttre skick Ă€r en stor faktor för begpriset tycker jag. Det inre skicket kan man alltid fixa, ett sönderpolerat yttre med knasiga former desto svĂ„rare.

1. Är den just fullservad sĂ„ har ju en kostnad lagts pĂ„ 5000-7000 som gör att du bĂ„de har garanti i nĂ€stan tvĂ„ Ă„r (krons) och att du sannolikt inte behöver bry dig om service pĂ„ 5+ Ă„r, vilket Ă€r skönt. Är det total service/översyn/genomgĂ„ng som gĂ€ller? SĂ„ det inte bara Ă€r tĂ€thetsservice tĂ€nker jag?
2. Box och cert ökar vÀrdet nÄgra tusen. BÄde dyrare inköp men man fÄr ju mer nÀr man sÀljer, och den blir oftast mer lÀttsÄld.
 

xmb216bc

Panerai
Hej ! Relativt ny pÄ forumet och Àger bara en seiko ! , nu till Saken ville inte start en ny trÄd men Àr sugen pÄ en breitling (begagnad) och vill ha era tips pÄ om den Àr vÀrd priset ? Den har legat inne sen i juni nÀmligen och undrar varför . Den Àr nyservad pÄ pk huset Box och cert följer med.
image.jpeg
SÄ vad tycker ni ? Jag Àr sugen men vÄgar man ta steget ? // priset dÄ 22 tkr.
Har du kontaktat sÀljaren? Han Àr förmodligen den som kan svara pÄ varför den, som det verkar inte blivit sÄld. Kanske slarvig sÀljare som inte raderat annonsen. Annars sÄ verkar det vÀl vara ett relativt humant pris, den Àr ju nyservad dessutom (enl annons Ätminstonde) svÄrt at sÀga vad som Àr ett bra pris, jÀmför mot detta forum, C24, blocket, i slutÀnden handlar det ÀndÄ vad man Àr beredd att ge för en klocka man innerligt önskar.
 
Skulle vilja ha lite Äsikter om mitt Breitling-köp av er som vet mer.
Ganska impulsivt slog jag till pÄ en Aerospace Avantage frÄn en C24-handlare.
Den Àr frÄn -08 enligt annonsen, pÄ orginalgummi och kommer utan box och cert. Jag har betalat 13000 för den men Àr osÀker pÄ om priset Àr bra eller dÄligt.
Vad sÀger expertpanelen?
image.jpg
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Skulle vilja ha lite Äsikter om mitt Breitling-köp av er som vet mer.
Ganska impulsivt slog jag till pÄ en Aerospace Avantage frÄn en C24-handlare.
Den Àr frÄn -08 enligt annonsen, pÄ orginalgummi och kommer utan box och cert. Jag har betalat 13000 för den men Àr osÀker pÄ om priset Àr bra eller dÄligt.
Vad sÀger expertpanelen?
image.jpg
Skulle sÀga att du betalade för mkt. SÄlde en förra Äret frÄn 2012 eller 2014 som kom pÄ nypolerad lÀnk och som precis hade genomgÄtt batteribyte samt packningsbyte och trycktest för 12000kr som referens...
 
Topp