• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Denke

BrÀnnström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Men 3-5ATM hade troligtvis rÀckt för att klara lite guppande i vÀntat pÄ undsÀttning, problemet Àr vÀl dock att oavsett ATM i stÀngt lÀge sÄ lÀr det bli 0ATM nÀr antennen Àr ute. :)

Ja det Àr lite sÄ jag tÀnker. Samt, om jag Àr lite halvskakis att duscha med min 3atm, hur mycket skulle jag vilja lÀgga mitt liv i hÀnderna pÄ att en klockfan med samma atm ska rÀdda mig i en nödsituation

Du fÄr vÀl lÄta bli att bli nedskjuten över vattnet helt enkelt. :D

Det bör ju vara minst 100m WR pÄ en klocka som bÀr namnet Emergency kan jag tycka. RÀtt mÀrkligt att breitling snÄlar pÄ WR faktiskt.
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
Fungerar den att simma med för Bear Grylls sÄ fungerar den för de flesta.
Enligt en del utlÀndska forum sÄ fungerar Emergencyn som badklocka Är efter Är. Den verkar vara tÀtare Àn vad siffrorna anger.
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
Men 3-5ATM hade troligtvis rÀckt för att klara lite guppande i vÀntat pÄ undsÀttning, problemet Àr vÀl dock att oavsett ATM i stÀngt lÀge sÄ lÀr det bli 0ATM nÀr antennen Àr ute. :)

Vad jag har förstÄtt sÄ Àr 3 bar/atm vad den klarar för att fortsÀtta sÀnda. Klockan i sig Àr nog tÀtare Àn sÄ.
 

Dixie

Audemars
2-Faktor

Denke

BrÀnnström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
han gör den den vattentÀt genom sitt överlevnadshokuspokus

Kollade lite pÄ nÀtet. Bear Grylls smörjer tydligen in sig och klockan i avkok frÄn björnbÀrsbuske och spÀck frÄn bÀver. NÀr det torkar blir det tydligen en hinna som hÄller lika tÀtt som en grodstjÀrt. Och dÄ spelar ju WR pÄ klockan ingen roll. True story. @daviden kan bekrÀfta.
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
Kollade lite pÄ nÀtet. Bear Grylls smörjer tydligen in sig och klockan i avkok frÄn björnbÀrsbuske och spÀck frÄn bÀver. NÀr det torkar blir det tydligen en hinna som hÄller lika tÀtt som en grodstjÀrt. Och dÄ spelar ju WR pÄ klockan ingen roll. True story. @daviden kan bekrÀfta.

Det stÀmmer. Men jag Àr glad att han Àr tillbaka till Breitling efter diverse snedsteg.
Screenshot_20160812-095239-01.jpeg
 

DrDre

Patek
Fotbollsmatchen gick Ät fanders, pinsamt att förlora mot ett gÀng killar som Àr byggda som tonÄrstjejer. Tur man har nya blÄfÄgeln att glÀdjas Ät i soffan...
IMG_1614.jpg

Den dÀr blÄ Blackbird med lite mer mejslad bezel Àr nog bland de allra finaste Chronomaterna frÄn de tidigare generationerna (ufo som de verkar kallas hÀr).
 

kalle.96

Breitling
En grej jag finner konstig med Aeropilot Evo, om man vÀljer modellen med CO-pilot via hemsidan pÄ modeller (Versions)sÄ stÄr priset 4130 Euro men tar man Made to order med samma klocka och samma armband sÄ slutar priset pÄ 5870 Euro.

Varför skiljer sig det 17K i pris ? MÄste vÀl vara ett fel dÄ det kÀnns orimligt att de skulle slÀppa Co-pilot bandet till samma pris.
 

Oli

Omega
2-Faktor
En grej jag finner konstig med Aeropilot Evo, om man vÀljer modellen med CO-pilot via hemsidan pÄ modeller (Versions)sÄ stÄr priset 4130 Euro men tar man Made to order med samma klocka och samma armband sÄ slutar priset pÄ 5870 Euro.

Varför skiljer sig det 17K i pris ? MÄste vÀl vara ett fel dÄ det kÀnns orimligt att de skulle slÀppa Co-pilot bandet till samma pris.
€4130 Ă€r listpriset för en aerospace evo utan co-pilot. Kan Ă€ven vara listpriset för co-pilot modulen, vet att den kostar nĂ„gonstans runt den summan separat.
 
Senast Àndrad:

Camo00

Patek
Kom precis pÄ att jag fick med mig 2016 Ärs katalog frÄn forumsponsorn vilket resulterat i dubbla uppsÀttningar!

Vill du ha den? SÀtt in valfri summa till KS' insamling till bcf och posta en print screen hÀr i trÄden sÄ skickar jag den direkt hem till dig! :)

Först till kvarn
image.jpeg
SkĂ€nkte en hundring precis. Är katalogen kvar lĂ„nar jag gĂ€rna den ett tag... :)
Screenshot_20160812-155432.png
 

Karlsson

Panerai
SkĂ€nkte en hundring precis. Är katalogen kvar lĂ„nar jag gĂ€rna den ett tag... :)
Screenshot_20160812-155432.png

Grymt! Katalogen Àr pÄ vÀg till @Pauledward som via PM frÄgat hur mycket jag vill ska doneras för den men det har jag inte satt mig ner för att svara pÄ Ànnu.. Shame on me..(Det Àr för övrigt helt valfritt, skriver det i pm till dig alldeles strax :D)

Men! Eftersom du faktiskt uppfyllde kraven sÄ skickar jag över min andra katalog! PMa din adress sÄ löser jag det.
 
Grymt! Katalogen Àr pÄ vÀg till @Pauledward som via PM frÄgat hur mycket jag vill ska doneras för den men det har jag inte satt mig ner för att svara pÄ Ànnu.. Shame on me..(Det Àr för övrigt helt valfritt, skriver det i pm till dig alldeles strax :D)

Men! Eftersom du faktiskt uppfyllde kraven sÄ skickar jag över min andra katalog! PMa din adress sÄ löser jag det.
Fantastiskt. Ska springa och kolla postlÄdan varje dag tills den Àr framme!! Swish till dig nÀr jag fÄtt numret :)
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Den dÀr blÄ Blackbird med lite mer mejslad bezel Àr nog bland de allra finaste Chronomaterna frÄn de tidigare generationerna (ufo som de verkar kallas hÀr).
Mejslade bezeln gör att den fÄr lite mer glim, den blir levande i olika vinklar och rörelse som en slipad sten typ. GÄr inte att se ordentligt pÄ bild. Den absolut frÀschaste vridringen jag haft.
image.jpeg
 

Camo00

Patek
Grymt! Katalogen Àr pÄ vÀg till @Pauledward som via PM frÄgat hur mycket jag vill ska doneras för den men det har jag inte satt mig ner för att svara pÄ Ànnu.. Shame on me..(Det Àr för övrigt helt valfritt, skriver det i pm till dig alldeles strax :D)

Men! Eftersom du faktiskt uppfyllde kraven sÄ skickar jag över min andra katalog! PMa din adress sÄ löser jag det.
SÄ schysst!! KS-andan... Vi kan ha den ihop, sÄ skickar jag tillbaka den nÀr Du saknar den... :)
 
Topp