• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
Det slÀta Pro 2 gummit till viklÄset har utgÄtt, vilka band finns det som passar? Helst den nya varianten med skÄlad insida. Det med text har jag redan.

IMG_1575_zps0c6c7b17.jpg


Hur kortar man Militarybandet? Blir det inte fransigt pga textilen pÄ ovansidan?
 
Det slÀta Pro 2 gummit till viklÄset har utgÄtt, vilka band finns det som passar? Helst den nya varianten med skÄlad insida. Det med text har jag redan.

IMG_1575_zps0c6c7b17.jpg


Hur kortar man Militarybandet? Blir det inte fransigt pga textilen pÄ ovansidan?

Man kortar det som vanliga gummin, dvs skÀr av det.
Jag upplever att det kan fransa lite i kanterna men det Àr vÀldigt lite, det kan fastna lite ludd frÄn vissa tröjor som gör att det ser fransat ut men egentligen inte Àr det, om du förstÄr vad jag menar.
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
Man kortar det som vanliga gummin, dvs skÀr av det.
Jag upplever att det kan fransa lite i kanterna men det Àr vÀldigt lite, det kan fastna lite ludd frÄn vissa tröjor som gör att det ser fransat ut men egentligen inte Àr det, om du förstÄr vad jag menar.

Är det bekvĂ€mt? Jag funderar pĂ„ ett grĂ„/svart. Är det svart i verkligheten?
 
Är det bekvĂ€mt? Jag funderar pĂ„ ett grĂ„/svart. Är det svart i verkligheten?
Det Àr vÀldigt bekvÀmt mÄste jag sÀga, det kÀnns nÄgot hÄrdare Àn det nya Prodiver3 för "vanligt lÄs" men fortfarande mycket bekvÀmare Àn det gamla Prodiver3 , jag kan lÀgga upp lite bilder nÀr jag kommer hem, kör Seiko pÄ jobbet idag....
Jag tycker det Àr rÀtt sÄ svart, kan fota en jÀmförelse med ett vanligt Breitling canvas.
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
Det Àr vÀldigt bekvÀmt mÄste jag sÀga, det kÀnns nÄgot hÄrdare Àn det nya Prodiver3 för "vanligt lÄs" men fortfarande mycket bekvÀmare Àn det gamla Prodiver3 , jag kan lÀgga upp lite bilder nÀr jag kommer hem, kör Seiko pÄ jobbet idag....
Jag tycker det Àr rÀtt sÄ svart, kan fota en jÀmförelse med ett vanligt Breitling canvas.

SuverÀnt! Tack sÄ jÀttemycket!
 

frasse

Cartier
Jag har en VÀldigt smal vÀnster handled pga mÄnga operationer i den,
sÄ ynka 17,5cm mÀtte jag den till.

Ok funka ju ÀndÄ rÀtt bra. SjÀlv SÄ har jag 20cm pÄ den som opererad (karpelltunnel) 19.5cm pÄ den som inte Àr op.
JÀkligt snygg breitling det mÀrks de tar sig ifrÄn plankpolerade mot mer udda material o lösningar 24h tavlan bland annat
 

Harley

Omega
Ok funka ju ÀndÄ rÀtt bra. SjÀlv SÄ har jag 20cm pÄ den som opererad (karpelltunnel) 19.5cm pÄ den som inte Àr op.
JÀkligt snygg breitling det mÀrks de tar sig ifrÄn plankpolerade mot mer udda material o lösningar 24h tavlan bland annat
Ja tack funkar bra tycker jag. Kan faktiskt erkÀnna att orsaken till storleken Àr just att jag vill dölja alla fula Àrr dÀr.
Har tvÄ lÄnga Àrr & 7-8smÄ.
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
Topp