• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Simon.x

Rolex
Det tror faaaaaaan att jag tog den ena svarta. Ringde Globen sÄ fort jag visste om att de hade fÄtt in dem. VÀldigt snurrigt detta dock, var nÀra pÄ att missa den.

Bra jobbat :D Grattis
SÄg ju lite ut som kris lÀge dÀr du bor typ orkanvindar tidigare i dag :eek:
NĂ€sta samtal hade ev gott till :rolleyes:


Interview-Breitling-CEO-Georges-Kern-Luxify-2018_02.jpg


//Simon
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
FABBCDB4-EAEC-4A33-8AAE-69B3683B2A14.jpeg

PremiÀr för mig och Breitling idag... SÄ nu kan jag posta i denna trÄd :breitling: :) Ett stort tack till Erikson Urhandel för superservice!! (Extra tack till dig Filip) :cigar:
Ge ett lÄngt jÀkla utlÄtande nu dÄ! Det ingÄr som straff nÀr man Àr först!
 
R

Raderad medlem 15346

Guest
FABBCDB4-EAEC-4A33-8AAE-69B3683B2A14.jpeg

PremiÀr för mig och Breitling idag... SÄ nu kan jag posta i denna trÄd :breitling: :) Ett stort tack till Erikson Urhandel för superservice!! (Extra tack till dig Filip) :cigar:
Kul att Àntligen se en i trÄden! Som farbror yonsson skrev, vi vill höra mer utförliga intryck!! :cool:
 
R

Raderad medlem 15346

Guest
Lade upp detta i IWC trÄden, men kÀnns relevant Àven hÀr. Verkar som att IWC tycker att gamla Travolta stuket funkar bra i marknadsföringssyfte med nya globala reklamkampanjen med Bradley Cooper

Gamla Breitling
BB783D08-B524-4DA0-8072-80141BE3CC13.jpeg


”Nya” IWC
2983B4BC-B609-46A4-B3D0-A29D67A20761.jpeg
Onekligen intressant! Breitling blir lika identitetslöst som iwc och iwc gÄr emot att fÄ lite mer personlighet
 

Nicke

Breitling
332227D2-8713-486E-8BA2-04012CAC2DFA.jpeg
CDC32CE6-BF6A-4317-BDD4-F3270A01AA01.jpeg

Tjena!

Ok, skall försöka beskriva mina första intryck
av B60.

Mitt klockintresee har pÄgÄtt sedan början av 2000-talet men detta Àr som sagt min första Breitling.

I min lilla samling har jag frĂ€mst mekaniska ur (bortsett frĂ„n G-shock) sĂ„ tanken pĂ„ en ”riktig” batteriklocka har funnits ett tag.

Supersmidigt med en klocka som ej behöver dras upp...

B60 Àr lÀtt, jag har inte haft en titanklocka sedan början av 2000-talet och den sitter grymt skönt pÄ handleden. Ja sÄ skönt att jag mÄste dubbelkolla stup i kvarten att den verkligen sitter pÄ :D

Gillar gummiband sÄ gummi var det jag gick pÄ Àven om lÀnken ser fin ut pÄ bilder.

JÀmfört med exempelvis Panerai, IWC och Rubber B upplever jag att Breitling hÄller hög kvalitet pÄ sitt gummi, vilket sÀkert inte Àr nÄgon nyhet för er som haft Breitling tidigare...

AR och lÀsbarhet Àr milsvidder före exempelvis Rolex.

Mvh
 
R

Raderad medlem 15346

Guest
332227D2-8713-486E-8BA2-04012CAC2DFA.jpeg
CDC32CE6-BF6A-4317-BDD4-F3270A01AA01.jpeg

Tjena!

Ok, skall försöka beskriva mina första intryck
av B60.

Mitt klockintresee har pÄgÄtt sedan början av 2000-talet men detta Àr som sagt min första Breitling.

I min lilla samling har jag frĂ€mst mekaniska ur (bortsett frĂ„n G-shock) sĂ„ tanken pĂ„ en ”riktig” batteriklocka har funnits ett tag.

Supersmidigt med en klocka som ej behöver dras upp...

B60 Àr lÀtt, jag har inte haft en titanklocka sedan början av 2000-talet och den sitter grymt skönt pÄ handleden. Ja sÄ skönt att jag mÄste dubbelkolla stup i kvarten att den verkligen sitter pÄ :D

Gillar gummiband sÄ gummi var det jag gick pÄ Àven om lÀnken ser fin ut pÄ bilder.

JÀmfört med exempelvis Panerai, IWC och Rubber B upplever jag att Breitling hÄller hög kvalitet pÄ sitt gummi, vilket sÀkert inte Àr nÄgon nyhet för er som haft Breitling tidigare...

AR och lÀsbarhet Àr milsvidder före exempelvis Rolex.

Mvh
Fy fan vad fin den Àr alltsÄ!!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
332227D2-8713-486E-8BA2-04012CAC2DFA.jpeg
CDC32CE6-BF6A-4317-BDD4-F3270A01AA01.jpeg

Tjena!

Ok, skall försöka beskriva mina första intryck
av B60.

Mitt klockintresee har pÄgÄtt sedan början av 2000-talet men detta Àr som sagt min första Breitling.

I min lilla samling har jag frĂ€mst mekaniska ur (bortsett frĂ„n G-shock) sĂ„ tanken pĂ„ en ”riktig” batteriklocka har funnits ett tag.

Supersmidigt med en klocka som ej behöver dras upp...

B60 Àr lÀtt, jag har inte haft en titanklocka sedan början av 2000-talet och den sitter grymt skönt pÄ handleden. Ja sÄ skönt att jag mÄste dubbelkolla stup i kvarten att den verkligen sitter pÄ :D

Gillar gummiband sÄ gummi var det jag gick pÄ Àven om lÀnken ser fin ut pÄ bilder.

JÀmfört med exempelvis Panerai, IWC och Rubber B upplever jag att Breitling hÄller hög kvalitet pÄ sitt gummi, vilket sÀkert inte Àr nÄgon nyhet för er som haft Breitling tidigare...

AR och lÀsbarhet Àr milsvidder före exempelvis Rolex.

Mvh
Kunde du vÀlja mellan lÀnk och gummi? De dÀr lÀnkarna lÀr ju bli löjligt svÄra att fÄ tag pÄ om man vill komplettera sÄ jag köpte bÄde och. :)
Tror dÀremot jag kommer köra den pÄ nato faktiskt, kÀnns spontant sÄ.

Schysst med polerade raiders, det har jag inte tÀnkt pÄ tidigare.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
332227D2-8713-486E-8BA2-04012CAC2DFA.jpeg
CDC32CE6-BF6A-4317-BDD4-F3270A01AA01.jpeg

Tjena!

Ok, skall försöka beskriva mina första intryck
av B60.

Mitt klockintresee har pÄgÄtt sedan början av 2000-talet men detta Àr som sagt min första Breitling.

I min lilla samling har jag frĂ€mst mekaniska ur (bortsett frĂ„n G-shock) sĂ„ tanken pĂ„ en ”riktig” batteriklocka har funnits ett tag.

Supersmidigt med en klocka som ej behöver dras upp...

B60 Àr lÀtt, jag har inte haft en titanklocka sedan början av 2000-talet och den sitter grymt skönt pÄ handleden. Ja sÄ skönt att jag mÄste dubbelkolla stup i kvarten att den verkligen sitter pÄ :D

Gillar gummiband sÄ gummi var det jag gick pÄ Àven om lÀnken ser fin ut pÄ bilder.

JÀmfört med exempelvis Panerai, IWC och Rubber B upplever jag att Breitling hÄller hög kvalitet pÄ sitt gummi, vilket sÀkert inte Àr nÄgon nyhet för er som haft Breitling tidigare...

AR och lÀsbarhet Àr milsvidder före exempelvis Rolex.

Mvh
CBEF9595-54F2-4539-B4E5-1D39F87F439A.jpeg
ABC1D957-EC2F-43F4-A680-F7A94FC593DB.jpeg

Lite mÀrkligt att Breitling gör detaljerat snygga klockor men ÀndÄ Àr sÄ jÀkla kassa att de pÄ sin hemsida att de lÀgger upp B60 med helt matt vridring.

A6C51A25-2A01-40CB-A6D6-105866334903.jpeg
5C91B53F-D6EA-487E-9543-6CAAC0C69AC3.jpeg

Kollade pÄ gamla foton av prototypen frÄn förra Ärets Basel och dÀr har den ocksÄ blanka raiders.
 
Topp