• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

badis

Omega
12 METER Breitling
B849BC87-465E-4764-82C5-4199443D0AEF.jpeg
SnÄlt! Ge oss mera. Nu!! :snaphappy::woot::woot:
 

Riffraff

Cartier
Chrono24 sÀger 29-30 pÄ de tvÄ jag hittar dÀr, hur relevant Àr den prissÀttningen?
SÀljaren skulle nog vara nöjd med 30isch som jag förstÄr det, 25-28 bringar inga glÀdjetÄrar direkt...
Finns det nÄgon marknad i Sverige för denna till den summan tro eller blir det en lÄdvÀrmare av den?

SÀger Chrono24 29-30 pÄ likvÀrdiga klockor sÄ ska du rÀkna med ett lÀgre pris i Sverige. Jag frÄgade om min egen Breitling och fick ocksÄ en siffra pÄ 25-28. LÀgsta pris pÄ jÀmförbart ex (skillnaden att min ej har Breitling armband) pÄ chrono24 ligger pÄ 39. Nu Àr ju inte en uppskattning pÄ klocksnack nÄgon absolut vetenskap o jag skulle inte slÀppa min för 25 sÄ lÀnge jag inte utvecklar ett kraftfullt heroinberoende.

Varför inte lÀgga upp den pÄ Chrono24 istÀllet för i byrÄlÄdan men finns det jÀmförbara ex dÀr för 29-30 borde allt glÀdjetÄrarna komma om han skulle fÄ 28K. Som köpare vÀnder man sig ju ocksÄ hellre till ett företag Àn en privatperson.
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
SÀger Chrono24 29-30 pÄ likvÀrdiga klockor sÄ ska du rÀkna med ett lÀgre pris i Sverige. Jag frÄgade om min egen Breitling och fick ocksÄ en siffra pÄ 25-28. LÀgsta pris pÄ jÀmförbart ex (skillnaden att min ej har Breitling armband) pÄ chrono24 ligger pÄ 39. Nu Àr ju inte en uppskattning pÄ klocksnack nÄgon absolut vetenskap o jag skulle inte slÀppa min för 25 sÄ lÀnge jag inte utvecklar ett kraftfullt heroinberoende.

Varför inte lÀgga upp den pÄ Chrono24 istÀllet för i byrÄlÄdan men finns det jÀmförbara ex dÀr för 29-30 borde allt glÀdjetÄrarna komma om han skulle fÄ 28K. Som köpare vÀnder man sig ju ocksÄ hellre till ett företag Àn en privatperson.
Det prutas ju friskt pÄ c24, det Àr handlare till allra största del (som ska göra vinst) och det redovisas inga slutpriser. SÄ att tycka man fÄr dÄligt för sin klocka om man fÄr 25k nÀr c24 sÀger 29k tycker jag kÀnns lite skevt
 
Senast Àndrad:

RickardW

Cartier
2-Faktor
Försöker fÄ tag pÄ gummi till min Aerospace, nÄgon som har tips vart man kan köpa begagnat? Eller om det Àr nÄgon som har ett, dra ivÀg ett pm :)
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Det prutas ju friskt pÄ c24, det Àr handlare till allra största del (som ska göra vinst) och det redovisas inga slutpriser. SÄ att tycka man fÄr dÄligt för sin klocka om man fÄr 25k nÀr c24 sÀger 29k tycker jag kÀnns lite skevt
Helt klart. Just halvmoderna brattar Àr ibland magiskt prutbara pÄ c24 och ebay. Vissa rena ockerpriser men det finns ju alltid nÄgon sucker som köper för utsatt pris. :)
 

Riffraff

Cartier
Det prutas ju friskt pÄ c24, det Àr handlare till allra största del (som ska göra vinst) och det redovisas inga slutpriser. SÄ att tycka man fÄr dÄligt för sin klocka om man fÄr 25k nÀr c24 sÀger 29k tycker jag kÀnns lite skevt

Jo jag skulle ocksÄ vara nöjd om jag fick 25K för en klocka dÀr lÀgsta begÀrda pris var 29K pÄ C24
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jo jag skulle ocksÄ vara nöjd om jag fick 25K för en klocka dÀr lÀgsta begÀrda pris var 29K pÄ C24
KS Ă€r ju liksom inte vĂ€rlden heller. Jag kĂ€nner folk i allt frĂ„n Italien till Kuwait som kollar klockor pĂ„ c24. PĂ„ KS nĂ„r man en liten marknad vilket gör mĂ„nga klockor svĂ„ra att sĂ€lja, det Ă€r ofta folk glömmer det nĂ€r de snackar ”vĂ€rde” hĂ€r. En klocka kan ju ha ett generellt vĂ€rde internationellt, det innebĂ€r inte att man fĂ„r lika mycket pĂ„ KS.
 

Jonas_

Panerai
2-Faktor
TyvĂ€rr har jag aldrig fĂ„tt tag i denna modell. Blev lovad en av TP vid ett tillfĂ€lle men den kom aldrig till ÅF. Även den första varianten av den hĂ€r modellen Ă€r ocksĂ„ intressant. Den har inte gul fyllnad i bezelringen. Den andra varianten har gul fyllnad i bezelringen och den tredje varianten Ă€r en GMT modell som verkar vara relativt ny. Men tyvĂ€rr gick/gĂ„r de endast att köpa frĂ„n Breitling Boutiques i USA och Kanada. TP fick nog hem nĂ„gon men jag fick aldrig tag i nĂ„gon av dessa första tvĂ„ modeller Chronomat 44 Breitling Jet Team. Kanske jag skall göra en förfrĂ„gan pĂ„ den nyare GMT:n. Den första varianten gjordes i 250 ex. och den andra och tredje varianten i 500 ex.

10838297_1512513139024953_315620585_n.jpg

19624512_477995775868797_2953260937689169920_n.jpg

IMG_2340.JPG

13636252_918861408222700_170193615_n.jpg

Breitling_Chronomat_44_JetTeam_back_1000.jpg


En annan klocka som jag ocksÄ vill fÄ tag pÄ och har Àven fÄtt ett löfte om att kunna köpa Àr denna Emergency Gripen Edition. Denna modell "lÄnas" ut till SAAB:s piloter och andra viktiga befattningshavare inom SAAB sÀger ryktet. GÄvor fÄr ju inte förekomma.
12331844_1634665883450412_824021346_n.jpg

Hur gick det med Emergency Gripen, fick du köpa nÄgon? Har du koll pÄ prislÀget? Har ev hugg pÄ en.
 

Ninen79

Audemars
Behöver lite hjÀlp, tÀnkte flytta över en lÀnkbit frÄn kl 6 till kl 12 men sista lÀnkbiten nÀrmast lÄset har skruvar pÄ bÄda sidorna, nÀr jag skruvar med mejseln sÄ snurra bÄda skruvarna samtidigt, hur ska jag göra för att kunna skruva loss skruven/skruvarna?
 
En frÄga! Som ni ser sÄ Àr mittdelen utav claspen böjd sÄ den inte passar böjen pÄ dom tvÄ yttre delarna av claspen. Detta gör sÄ jag inte kan lÄsa, hur skulle ni fixa detta? Har nÄgon testat att böja tillbaka mittdelen sÄ den fÄr tillbaka sin ursprungsform sjÀlv eller blir det en dyr service? Har ni nÄgot tips pÄ vad jag kan göra?


5EDB8A35-A601-40A5-B294-E41D8773443E.jpeg
 

watchen

Cartier
Hej!
Ganska ny hÀr. Typ nÄgra timmar sen jag blev medlem. Har en frÄga om Navitimer. RÀttare sagt en Airborn D33030. Hittar extremt lite information om modellen. Har haft den nÄgra Är men vet inget om antal producerade osv. Om nÄgon har mer info sÄ fÄr ni gÀrna dela med er.
94F75206-5A4B-4926-A654-ABD9B23FD5B9.jpeg

Mvh
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
En frÄga! Som ni ser sÄ Àr mittdelen utav claspen böjd sÄ den inte passar böjen pÄ dom tvÄ yttre delarna av claspen. Detta gör sÄ jag inte kan lÄsa, hur skulle ni fixa detta? Har nÄgon testat att böja tillbaka mittdelen sÄ den fÄr tillbaka sin ursprungsform sjÀlv eller blir det en dyr service? Har ni nÄgot tips pÄ vad jag kan göra?


5EDB8A35-A601-40A5-B294-E41D8773443E.jpeg
Det Ă€r bara att försiktigt böja tillbaka den. Det Ă€r precis vad ad skulle gjort. Är du osĂ€ker sĂ„ lĂ€r det inte kosta mkt om du gĂ„r in med den för lite böjning.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Nya skor till Navitimer. Hiss eller diss?
Bandet köptes för 6 mÄn sedan men jag har dragit mig för att byta pga den ovanliga lÀnken...som Àr rÀtt cool IMHO.
20181015_222943.jpg

20181015_223032.jpg
Njaaaaaaaaaaa pĂ„ 80-talet hade Breitling lite identitetskris med sina ”Rolex”- och ”AP”-lĂ€nkar. Tycker personligen den hör hemma i lĂ„dan och inte pĂ„ en Navi. :)
 
Topp