• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

livinl0ud

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Muddie gottar sig i snön đŸ™ŒđŸ˜‰â˜ƒïžâ„ïžđŸŒČ.
D9D8F212-AABF-4578-B82D-EC939BFF5997.jpeg
 
Nu har sambon fĂ„tt ta steget frĂ„n Baby-G till en ”riktig” G-Shock đŸ™ŒđŸ„łđŸ˜‰. Klockan var en jackpot, happy wife = happy life 😎.
6970FD0D-C07D-46A7-9030-D0E7099A5D86.jpeg

Verkligen bra fÀrgval. Jag tycker att BabyG Àr vÀldigt coola. Har övervÀgt att köpa en till mig sjÀlv. Hustrun Àr inte riktigt dÀr Ànnu. Det ser ut som att den inte Àr sÀrskilt mycket mindre Àn en mudmaster.
 

livinl0ud

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Verkligen bra fÀrgval. Jag tycker att BabyG Àr vÀldigt coola. Har övervÀgt att köpa en till mig sjÀlv. Hustrun Àr inte riktigt dÀr Ànnu. Det ser ut som att den inte Àr sÀrskilt mycket mindre Àn en mudmaster.
Sambon gillade ocksĂ„ fĂ€rgen, samtidigt som det Ă€r lite fĂ€rg pĂ„ klockan Ă€r den Ă€ndĂ„ hyfsat diskret 😊. Absolut inga fel pĂ„ Baby-G 😃.
Jag kan ta ett kort bredvid min Muddie under dagen för att jÀmföra storleken.
 

dragonhf

Rolex
Har nÄgon bytt ut polariseringsfilmen pÄ en Casio/G-shock klocka? Köpte polariseringsfilm vid 2 olika tillfÀlle för mobiltelefon och tyvÀrr sÄ Àr klistret pÄ fel sida pÄ bÄda.
En gammal Casio har suddiga siffror och jag vet att det Àr polarizeringsfilm som Àr dÄlig.
NÄgon som kan tipsa var nÄgonstans jag kan köpa rÀtt film och som inte kostar för mycket.
 

roosterman

G-shock
2-Faktor
Verkligen bra fÀrgval. Jag tycker att BabyG Àr vÀldigt coola. Har övervÀgt att köpa en till mig sjÀlv. Hustrun Àr inte riktigt dÀr Ànnu. Det ser ut som att den inte Àr sÀrskilt mycket mindre Àn en mudmaster.
Jag har hört av en obekrÀftad kÀlla att man kan köpa en Baby-G till frugan utan att hon vet om det och sen helt enkelt ge den till henne.:angel:
Voila! SĂ„ vart hon med Baby-G 😄
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Ni som sitter pÄ Gulfman 9100 - Àr displayen klen eller skarp? PÄ flera youtubeklipp har jag observerat att displayen verkar vara rent ut sagt suddig.


(37 s in i klippet)

 

dragonhf

Rolex
Tack. Underskattad modell som sagt. Att alla metalldelar Àr i titan Àr ju grymt.
Funderar pÄ att bestÀlla en liten julklapp till mig sjÀlv men blev osÀker pÄ displayens kvalité.
Ja, den Àr ultralÀtt och sitter superbra, Àven för mig med taniga handleder.
G-9100 Àr min första G-shock, köpte den nÀr jag höll pÄ med takarbete pÄ vinter, nÀr bÄde mobil och vanliga klockor frös.
Fortfarande going strong efter sÄ mÄnga Är.
NÄgon sÀljer den hÀr pÄ forumet:
 

Buenaventura

Cartier
Nu Àr Baby G-klockan fÀrdigtvÀttad. Ta bort band och bezel var enklare Àn jag trodde. En Àldre baby g med solar. Modell bgx-221

NÀsta projekt: rosa dw-6900cs dÀr ena knappen har hakat sig.
IMG_20201225_204545.jpg
IMG_20201225_204941.jpg
IMG_20201225_210530.jpg


Edit: Efter lite efterforskningar sĂ„ visade det sig att adjustknappen ska vara mer intryckt 😂 dĂ„ fick jag lĂ€ra mig det ocksĂ„, kanon! Den Ă„ker pĂ„ en tvĂ€tt den med.
 
Senast Àndrad:
Topp