• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Nygren

Audemars
2-Faktor
Mycket lyckad! SÄg att du har den ute pÄ K&S. Sitter just och funderar pÄ om jag kan bÀra upp en gul :)
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Köpte min första G-steel förra veckan. Gillade den men sÄ Àven min far sÄ det blev hans vÀlkomnande in i g-shockvÀrlden. Han Àr förövrigt mycket nöjd med den!

Idag drygt en vecka senare kom ersÀttaren:
1F548BE3-0913-46DE-B577-F698798FFB8C.jpeg
Lite mer fÀrg och svart bezel. Stora Àr de, fast nog mer vikten som jag behöver tid vÀnja mig med, men visst midsizevarianten vore nog bÀttre men vÀntar hellre ned priserna pÄ dem innan de testas. Denna för en tusing Àr verkligen en grym deal svÄr att motstÄ :)

Om nÄgon har ett gummi till salu hojta till typ @Writer136 :D
1000 kr? Det var billigt .Vart hittade du den sÄ billigt?
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
För 1000 hade man ju onekligen vÄgat prova pÄ en! Jag tror jag hade den första g-steelen pÄ forumet men blev avskrÀckt sÄ fort jag öppnade paketet och vÄgade inte ens anvÀnda den .
Haha, lite typiskt en g-shock-beroende. ;)

Jag har varit sugen pÄ den, men dÄ midsize-varianten (GST-W3xx?). Vill dock testa först dÄ den ju inte har fler funktioner (som de flesta andra större har).
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Haha, lite typiskt en g-shock-beroende. ;)

Jag har varit sugen pÄ den, men dÄ midsize-varianten (GST-W3xx?). Vill dock testa först dÄ den ju inte har fler funktioner (som de flesta andra större har).
Midsizen Àr nog klockren. Man hittar nog nÄgot sÀtt att motivera till ytterligare ett köp Àven om den saknar funktioner. Just nu Àr jag sugen pÄ en frog efter att den har börjat bli mer populÀr pÄ forumet.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
För 1000 hade man ju onekligen vÄgat prova pÄ en! Jag tror jag hade den första g-steelen pÄ forumet men blev avskrÀckt sÄ fort jag öppnade paketet och vÄgade inte ens anvÀnda den .

Hehe ja första intrycket var helsike vad stor. Men tyckte den snabbt funkade bÀttre efter nÄgon timme eller tvÄ. Föredrar Àven denna kontra den min far nu har. Den svarta gummibezeln, stealtha tavlan och röda inslag/ svart resin Àr estetiskt mer tilltalande. Bara som sagt gummit som fattas :)
 

Writer136

Panerai
Vettigt pris onekligen, synd jag bor sÄ lÄngt bort :( Men gummi ska ordnas. LÀr bli semester/reseklocka (ingen planerad resa tyvÀrr...) och dÄ Àr gummi bra. Plus lÀr minska vikten avsevÀrt och passar nog bra med gummibezeln :cigar:

Ring och hör om de kan bestÀlla och skicka Ät dig annars :)
För mig ligger dilemmat pÄ nu vilken fÀrg pÄ w300 jag vill ha. Svart eller guld, hade gillat om bezelringen var guldfÀrgad ocksÄ. Eller om man ska vÀnta tills corduramodellen och köpa den i stÄl. Men blir lite kaka pÄ kaka nÀr man har en i stÄl redan liksom. Inte omöjligt att sÀlja av den större heller iofs men g-shocks Àr nÄgot jag fastnat för att samla pÄ. Dagens i-landsproblem.
 

Sorubim

Audemars
Tycker att det Àr kul att fler fÄtt upp ögonen för Frogman. Ett tag sÄ kÀndes det som att vi var tre medlemmar pÄ hela forumet som diggade froggies.
Undrar om den hÀr finns kvar pÄ forumet...
fr01.jpg

Hade den i min samling för 4 Är sedan. Den bytte Àgare hÀr pÄ KS nÄgra gÄnger. Om jag inte minns fel, sÄ var det @xBjörne som hade den först och fÀrgade resinet.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Ring och hör om de kan bestÀlla och skicka Ät dig annars :)
För mig ligger dilemmat pÄ nu vilken fÀrg pÄ w300 jag vill ha. Svart eller guld, hade gillat om bezelringen var guldfÀrgad ocksÄ. Eller om man ska vÀnta tills corduramodellen och köpa den i stÄl. Men blir lite kaka pÄ kaka nÀr man har en i stÄl redan liksom. Inte omöjligt att sÀlja av den större heller iofs men g-shocks Àr nÄgot jag fastnat för att samla pÄ. Dagens i-landsproblem.

TÀnkte det med, undra om det Àr svÄrt att byta sjÀlv bara. Antar man skruvar bort hexskruvarna vid bandfÀstet?
EFCA6552-8845-43EB-9D21-A0917411DB56.jpeg

I-landsproblem onekligen :D SjÀlv har jag nu sÄlt min gula, tröttnade tillslut ( :rolleyes: ) sÄ ska ersÀtta med en annan square. Nog en 5600bb. Sugen pÄ en stealth g-shock igen...
 

Writer136

Panerai
TÀnkte det med, undra om det Àr svÄrt att byta sjÀlv bara. Antar man skruvar bort hexskruvarna vid bandfÀstet?
EFCA6552-8845-43EB-9D21-A0917411DB56.jpeg

I-landsproblem onekligen :D SjÀlv har jag nu sÄlt min gula, tröttnade tillslut ( :rolleyes: ) sÄ ska ersÀtta med en annan square. Nog en 5600bb. Sugen pÄ en stealth g-shock igen...

Tror inte det Àr sÄ svÄrt att byta sjÀlv. Var nÄn del som var viktig bara tyckte jag han sade nÄnting om. Jag Àr sÄ klantig med sÄnt dÀr sÄ lÄter folk med flinkare fingrar göra sÄnt Ät mig. StÄlringen ska gÄ att bestÀlla som extradel ocksÄ och ska vara enkel att byta sjÀlv btw.
Nu börjar det komma bilder pÄ corduramodellerna pÄ instagram om man söker pÄ #gsteel
Ser riktigt nice ut bÄde det svarta och gröna. Vet inte vad jag tycker om den nya bezelringen, den ser onekligen rugged ut, men de kommer med vanliga i stÄl ocksÄ bÄda storlekarna.
NÀr vi ÀndÄ diskuterar g-steel, jaysnkays har gjort adapters till gsteel sÄ det ska gÄ o sÀtta pÄ valfria band t ex natos.
Och ytterligare en tanke om den nyare modellen med propellersnurran till vÀnster pÄ tavlan och skruvkrona, gillar de tidigare modellerna bÀttre, den blir lite bred med kronan och jag gillar att ha digitala displays pÄ den ocksÄ för lÀtt avlÀsning av funktionerna.
 

Writer136

Panerai
För den som fortfarande Ă€r pĂ„ jakt efter en square i gĂŒld sĂ„ har stjĂ€rnurmakarna i mall of scandinavia kvar iaf en sĂ„g jag igĂ„r nĂ€r jag var in pĂ„ lunchen igĂ„r.
 

Sorubim

Audemars
jaysnkays har gjort adapters till gsteel
Det lÀt intressant sÄ jag letade efter bilder. Hittade tyvÀrr inte sÄ mycket. Den hÀr (lÄnad frÄn jaysandkays fb) dÀr dom valt ett flÀsktjockt lÀdër-zulu var ju sÄdÀr :meh:. Enligt beskrivningen sÄ ska klockan pÄ bilden vara en "midsize" iaf.
Har du sett bÀttre bilder? Videoklipp?
adapt.jpg
 

Writer136

Panerai
Det lÀt intressant sÄ jag letade efter bilder. Hittade tyvÀrr inte sÄ mycket. Den hÀr (lÄnad frÄn jaysandkays fb) dÀr dom valt ett flÀsktjockt lÀdër-zulu var ju sÄdÀr :meh:. Enligt beskrivningen sÄ ska klockan pÄ bilden vara en "midsize" iaf.
Har du sett bÀttre bilder? Videoklipp oklipp?
adapt.jpg

SÄg nÄgon med nato. Dock den nya större modellen.
Screenshot_20180711-123845.png
 
Topp