• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Fick för mig att den gröna hade lume Àven pÄ siffrorna... men dÄ Àr de lika alltsÄ?
Modellerna imellan.
Det verkar sÄ. Hade helt klart föredragit lume pÄ siffrorna, nu Àr det Àrligt talat rÀtt oanvÀndbart. :confused:

Lite problem med orienteringen nattetid mao. Lite trist att de inte kunde göra 12 lite större.
Ja, vad ska man med lume till nÀr man ÀndÄ inte riktigt kan utlÀsa tiden? Vissa klockor ser man det pÄ ÀndÄ men hÀr Àr plupparna sÄ smÄ att det i princip Àr omöjligt. :bored:
 

lofgreno

Audemars
Det verkar sÄ. Hade helt klart föredragit lume pÄ siffrorna, nu Àr det Àrligt talat rÀtt oanvÀndbart. :confused:
Ja, vad ska man med lume till nÀr man ÀndÄ inte riktigt kan utlÀsa tiden? Vissa klockor ser man det pÄ ÀndÄ men hÀr Àr plupparna sÄ smÄ att det i princip Àr omöjligt. :bored:
Antar att dom kÀnde att eftersom det finns LED belysning sÄ kan man alltid anvÀnda det. Jag har faktiskt inget problem med detta. Men alla Àr vi olika! :)
 

lofgreno

Audemars
SÄdÀr, nu fick man sin första Mudmaster pÄ armen! Första intrycket Àr riktigt gott. BÀrs inte lika skönt som min GW-7900 men ÀndÄ helt okej för sin storlek. :)

PSX_20190821_203958.jpg

PSX_20190821_204008.jpg


Det enda jag inte Àr helt sÄld pÄ Àr lampan, den jÀkeln kommer ju att förstöra mörkerseendet totalt om man drar igÄng den pÄ natten. Hur tÀnkte de dÀr? :confused:
PSX_20190821_204018.jpg
Och grattis!
Ja lampan lyser jÀvligt starkt. GÄr ju att anvÀnda som ficklampa nÀr det Àr mörkt i sovrummet. :D
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Antar att dom kÀnde att eftersom det finns LED belysning sÄ kan man alltid anvÀnda det. Jag har faktiskt inget problem med detta. Men alla Àr vi olika! :)

Och grattis!
Ja lampan lyser jÀvligt starkt. GÄr ju att anvÀnda som ficklampa nÀr det Àr mörkt i sovrummet. :D
Problemet med LED-lampan Àr ju att den lyser sÄ mycket att den förstör mörkerseendet. Klockan sex lyser ju upp sÄ att man blir blÀndad. :bored: Resten av tavlan Àr inte sÄ farlig, det Àr lÀngst ner som stör mig.
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
Det verkar sÄ. Hade helt klart föredragit lume pÄ siffrorna, nu Àr det Àrligt talat rÀtt oanvÀndbart. :confused:


Ja, vad ska man med lume till nÀr man ÀndÄ inte riktigt kan utlÀsa tiden? Vissa klockor ser man det pÄ ÀndÄ men hÀr Àr plupparna sÄ smÄ att det i princip Àr omöjligt. :bored:
Det finns grader i helvetet, hur man gör det svÄrt trots riklig applikation av lysmassa: (ZRC Grands Fonds 300)
 

lofgreno

Audemars
Problemet med LED-lampan Àr ju att den lyser sÄ mycket att den förstör mörkerseendet. Klockan sex lyser ju upp sÄ att man blir blÀndad. :bored: Resten av tavlan Àr inte sÄ farlig, det Àr lÀngst ner som stör mig.
Ja det Àr sant. Dom tÀnkte nog inte riktigt pÄ det. Ville göra den sÄ stark som möjligt sÀkert... :)
 

lofgreno

Audemars
KÀnns slarvigt tycker jag. Jag kommer sÀkert inte att anvÀnda den sÀrskilt ofta ÀndÄ sÄ det Àr egentligen ett mindre problem.
Haha, du har precis fÄtt mig att tÀnka pÄ en nackdel som jag inte alls tÀnkt pÄ innan. :D
SÄ förmodligen inte ett jÀtteproblem för mig heller som sagt...
 

Kropoth

Cartier
Det verkar sÄ. Hade helt klart föredragit lume pÄ siffrorna, nu Àr det Àrligt talat rÀtt oanvÀndbart. :confused:


Ja, vad ska man med lume till nÀr man ÀndÄ inte riktigt kan utlÀsa tiden? Vissa klockor ser man det pÄ ÀndÄ men hÀr Àr plupparna sÄ smÄ att det i princip Àr omöjligt. :bored:
Vet ni inte Ät vilket hÄll ni har handleden? :p:hilarious:

Edit: med avseende pÄ riktningen dÄ. Precisionen i avlÀsningen blir ju sÄ klart svÄrare.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Vet ni inte Ät vilket hÄll ni har handleden? :p:hilarious:

Edit: med avseende pÄ riktningen dÄ. Precisionen i avlÀsningen blir ju sÄ klart svÄrare.
Nu ska du inte vara sÄn! :p Det Àr mest att det inte alltid Àr sÄ lÀtt att avlÀsa exakt timme dÄ det kan vara svÄrt att se exakt Ät vilket hÄll klockan pekar nÀr det Àr kolmörkt. :bag:
 

Belmondo

Rolex
2-Faktor
Hej, sugen pĂ„ en första G-Shock sĂ„ tĂ€nkte kolla med er innan jag slĂ„r till. Har inte kört LCD sedan 80-talet. Vill ha en 5600 och gillar egentligen det klassiska utseendet pĂ„ 5600E, men funderar Ă€ven pĂ„ bluetooth modell i samma serie. Är det ngt ni anvĂ€nder eller Ă€r det onödigt?
Kommer inte att vara OWG med denna utan det blir bygg, trÀning och std rotation med ett 50-tal andra analoga ur
En annan frÄga, Àr en standard eller en negativ display att föredra?
Tack pÄ förhand!
 
Topp