• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

San15

Cartier
2-Faktor
Ny G-5600.

IMAG0711.jpg
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Jag har 16,5 cm handled o ganska rund sÄdan, dvs ur klockhÀnseende den "vÀrsta" sorten dessutom och min Rangeman sitter trots detta riktigt bra. Klockan ska vara chunky för tusan, det Àr ju dÀrför man köper g-shock.
rangesol.jpg


Dock har jag bytt originalbandet till en zuluadapter, vilket gjorde att den numera sitter Ànnu bÀttre. Annars funkar kompassen bra, barometern har jag aldrig kollat, termometern funkar bra nÀr du inte har klockan pÄ dig och höjdmÀtare visste jag inte ens att det fanns en. Hmmm... Har inte anvÀnt sÄ vÀrst mÄnga funktioner tror jag.:bag:
Tack. Blir mer och mer spÀnd pÄ att den ska komma nÀsta vecka!

Det viktiga Àr ju inte att anvÀnda funktionerna, utan att de finns. ;)
(Hur ofta anvÀnder man i Àrlighetens namn tidtagningsfunktionen pÄ alla kronografer man har?)
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Ingen som har en Riseman dom Àr trötta pÄ eller har ett bra tips pÄ vart jag hittar en?
 
Senast Àndrad:

URsinne

Audemars
2-Faktor
Vintage-fÄne som man Àr blev det en sÄn hÀr.
En DW-5200 frÄn mitten av 80-talet med stÄlboett och skruvlock och med viss skojig proveniens(?) Det första som hÀnder i dess nya hem istÀllet för att Ätnjuta en förmodligen vÀlförtjÀnt pension fÄr den utstÄ förfÀrliga vedermödor i garaget. Men den liksom uppmuntrar till det:confused:...

DW5200-2.jpg

DW5200-3w.jpg
 

ky3mikael

Cartier
Vintage-fÄne som man Àr blev det en sÄn hÀr.
En DW-5200 frÄn mitten av 80-talet med stÄlboett och skruvlock och med viss skojig proveniens(?) Det första som hÀnder i dess nya hem istÀllet för att Ätnjuta en förmodligen vÀlförtjÀnt pension fÄr den utstÄ förfÀrliga vedermödor i garaget. Men den liksom uppmuntrar till det:confused:...

DW5200-2.jpg

DW5200-3w.jpg
Grattis till en riktigt fin Hero (dw5200)
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Vintage-fÄne som man Àr blev det en sÄn hÀr.
En DW-5200 frÄn mitten av 80-talet med stÄlboett och skruvlock och med viss skojig proveniens(?) Det första som hÀnder i dess nya hem istÀllet för att Ätnjuta en förmodligen vÀlförtjÀnt pension fÄr den utstÄ förfÀrliga vedermödor i garaget. Men den liksom uppmuntrar till det:confused:...

DW5200-2.jpg

DW5200-3w.jpg
Grymt! Original eller brasiliansk bezel? Ser lÀskigt bra ut!
 

LordJCS

Breitling
Snabb frÄgestÀllning till er G-Shock fans i denna trÄden.

Jag har gÄtt i tankarna pÄ att införskaffa en Rangeman(9400-3ER) men Àr inte helt hundra Àn.

SÄ till frÄgan. Ska jag slÄ till pÄ en eller inte?
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Snabb frÄgestÀllning till er G-Shock fans i denna trÄden.

Jag har gÄtt i tankarna pÄ att införskaffa en Rangeman(9400-3ER) men Àr inte helt hundra Àn.

SÄ till frÄgan. Ska jag slÄ till pÄ en eller inte?
SÀkert minst 5-6 poster som stÀllt samma frÄga bara nÄgra sidor bak. BlÀddra lite sÄ fÄr du nog alla svar du söker.

Att den Àr negativ Àr ju en smaksak. Tycker personligen att det Àr vÀrdelöst. I övrigt Àr det en grym klocka.
 

LordJCS

Breitling
SÀkert minst 5-6 poster som stÀllt samma frÄga bara nÄgra sidor bak. BlÀddra lite sÄ fÄr du nog alla svar du söker.

Att den Àr negativ Àr ju en smaksak. Tycker personligen att det Àr vÀrdelöst. I övrigt Àr det en grym klocka.


Jag ber om ursÀkt att jag inte forskade lite mer i denna trÄden. Skall definitivt göra det i framtiden.

Att den besitter en negativ display gör mig inget dÄ jag för nÀrvarande kör med en GW7900B-1 som arbetsklocka. TÀnkte mest pÄ storleksskillnaden mellan dessa tvÄ modeller.


Än en gĂ„ng sĂ„ ber jag om ursĂ€kt för mitt bristande i efterforskning.


Ha en fortsatt trevlig helg.
 
Senast Àndrad:

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
IMG_9312.JPG
SÀkert minst 5-6 poster som stÀllt samma frÄga bara nÄgra sidor bak. BlÀddra lite sÄ fÄr du nog alla svar du söker.

Att den Àr negativ Àr ju en smaksak. Tycker personligen att det Àr vÀrdelöst. I övrigt Àr det en grym klocka.
Fick hem min 9400-1ER nu i veckan, alltsÄ med positiv display. Grymt snygg och laddad med funktioner. Mitt enda aber Àr att jag inte riktigt fÄr den att sitta skönt pÄ handleden. Tror jag har för smala handleder. Vet inte om det blir keep eller försöka sÀlja (lite otur bara att det lagt ut 2-3 st pÄ K&S senaste par veckorna). Skulle egentligen vilja behÄlla för den Àr verkligen grym!
 

LordJCS

Breitling
IMG_9312.JPG

Fick hem min 9400-1ER nu i veckan, alltsÄ med positiv display. Grymt snygg och laddad med funktioner. Mitt enda aber Àr att jag inte riktigt fÄr den att sitta skönt pÄ handleden. Tror jag har för smala handleder. Vet inte om det blir keep eller försöka sÀlja (lite otur bara att det lagt ut 2-3 st pÄ K&S senaste par veckorna). Skulle egentligen vilja behÄlla för den Àr verkligen grym!

DÄ jag sjÀlv har smala handleder sÄ talar det emot att jag införskaffar en, om jag nu inte kan fÄ tag i adaptrarna för att kunna köra med nato strap pÄ den.

Visst kan det kÀnnas lite avigt att köra nato pÄ en G-Shock av denna kalibern. Men men, vad gör man nÀr man gillar G-Shocks och har smala handleder.
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Jag ber om ursÀkt att jag inte forskade lite mer i denna trÄden. Skall definitivt göra det i framtiden.

Att den besitter en negativ display gör mig inget dÄ jag för nÀrvarande kör med en GW7900B-1 som arbetsklocka. TÀnkte mest pÄ storleksskillnaden mellan dessa tvÄ modeller.


Än en gĂ„ng sĂ„ ber jag om ursĂ€kt för mitt bristande i efterforskning.


Ha en fortsatt trevlig helg.
Menade inte att lÄta arrogant eller nÄgot :) SÄklart du fÄr frÄga och det Àr ju inget att be om ursÀkt om. TÀnkte bara att det Àr lÀtt att hÀnvisa bakÄt :)

Posta gÀrna nÄgra pÄ din GW7900B
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
DÄ jag sjÀlv har smala handleder sÄ talar det emot att jag införskaffar en, om jag nu inte kan fÄ tag i adaptrarna för att kunna köra med nato strap pÄ den.

Visst kan det kÀnnas lite avigt att köra nato pÄ en G-Shock av denna kalibern. Men men, vad gör man nÀr man gillar G-Shocks och har smala handleder.
Just nato straps pÄ denna har det vÀl varit en del kontroverser om har jag för mig. Bl.a att den inte klarar av trycket av nÄgon anledning och att lugsen förstörs. Som tur Àr finns det ju fantastiskt mÄnga fler g-shocks :)
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
DÄ jag sjÀlv har smala handleder sÄ talar det emot att jag införskaffar en, om jag nu inte kan fÄ tag i adaptrarna för att kunna köra med nato strap pÄ den.

Visst kan det kÀnnas lite avigt att köra nato pÄ en G-Shock av denna kalibern. Men men, vad gör man nÀr man gillar G-Shocks och har smala handleder.
Jag Àr sjÀlv inne pÄ det. Det Àr inte speciellt dyrt heller: http://www.ebay.com/itm/282029820454?var=580979699884
 

LordJCS

Breitling
Menade inte att lÄta arrogant eller nÄgot :) SÄklart du fÄr frÄga och det Àr ju inget att be om ursÀkt om. TÀnkte bara att det Àr lÀtt att hÀnvisa bakÄt :)

Posta gÀrna nÄgra pÄ din GW7900B

Inga problem.. Du framstod inte som det minsta arrogant.. Du pÄpekade bara att jag kunde gjort ett bÀttre jobb med efterforskningen.

Visst kan jag lÀgga upp fler foton pÄ 7900b1:an.
 

LordJCS

Breitling
Just nato straps pÄ denna har det vÀl varit en del kontroverser om har jag för mig. Bl.a att den inte klarar av trycket av nÄgon anledning och att lugsen förstörs. Som tur Àr finns det ju fantastiskt mÄnga fler g-shocks :)
Antalet G-Shock modeller Àr det ju ingen bristvara pÄ direkt.

Dock Àr det synd att den man fÄtt upp ögonen för har ett problem med just den lösningen som skulle innebÀra att man kan bÀra den pÄ ett bekvÀmt sÀtt..

Ironi?!o_O
 

Daion

Panerai
2-Faktor
Snabb frÄgestÀllning till er G-Shock fans i denna trÄden.

Jag har gÄtt i tankarna pÄ att införskaffa en Rangeman(9400-3ER) men Àr inte helt hundra Àn.

SÄ till frÄgan. Ska jag slÄ till pÄ en eller inte?

Tycker absolut du ska skaffa en för att testa. Har tanken vÀl satt klorna i en sÄ kommer man alltid fundera annars, hur hade den varit, skulle jag gillat den o.s.v.
BÀsta Àr att testa och det absolut vÀrsta Àr att du inte gillar den och fÄr krÀnga ivÀg den till nÄgon annan som kanske funderar lika som du. :)
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Det Àr vÀl bÄde och skulle jag sÀga.

Mig veterligen sÄ Àr just denna modellen den första i G-Shock utbudet att bli bestyckad med "triple sensor", som annars var förknippad med "Pro Trek" serien.
Det stÀmmer. Riseman har ju baro och alti och Mudman har kompass. Gen 2 skulle jag tro dock.

Har haft en PRO trek innan och tyckte den var mer svÄrmanövrerad och mindre cool.
 
Topp