• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

L&W

Patek
2-Faktor
Och B5000TB1
Screenshot_20191018-130123__01.jpg
 

Urtyp

Audemars
Följande stod för övrigt att lÀsa pÄ G-Central:
Another issue is that some people are confused about whether these models are limited editions or not, thanks in part to a Gear Patrol article that said the GMW-B5000TB-1 is “not limited.” Junichi Izumi of Casio’s Product Planning Department said, “Because it takes so much work, we can’t put it out without limiting the production period. However, using titanium makes it 57 grams lighter than stainless steel, so I would like more people to actually get the ‘lightness.’ By doing so, you will surely feel the evolution of G-Shock’s identity.” That is the closest we’ve gotten to an official statement that these watches are limited editions. The high prices also suggest that they are limited.​
Vilket dÄ betyder att det inte Àr frÄgan om en limited edition klocka. Om nÄgon nu missuppfattade det lite röriga budskapet. ;)
 

Urtyp

Audemars
StÀmmer. Den kommer helt enkelt tillverkas under en begrÀnsad period. Sen om det handlar om 2 veckor eller 2 Är framgÄr inte :D
Nej begrÀnsad period hos Casio sÀger inte sÄ mycket.
Dom slÀppte ju sin 100000000 G-Shock 2017. Vilket betyder i runda slÀngar 3 miljoner av enbart G-Shock serien om Äret.
Det kan bli nÄgra stycken Àven om man bara kör en vecka. :D:D:D
 

Tampa_blord

Panerai
Är alla full metal black modeller lika svarta? Tycker att t ex porter ser svartare ut, nĂ€stan som tjĂ€ra men vissa andra ser mer grĂ„aktiga ut?

T ex din ser lite mörkgrÄ-svart hÄllet.
FrÄn början var den svart med resinband men jag har gjort en @Fujoor och byt ut bezel och lÀnk till TFC varianten (dvs Porter). SvÄrt att fÄnga pÄ bilden men den Àr sjukt snygg :)
 

Tampa_blord

Panerai
Aha, det Àr porterdelar pÄ den. Ok, dÄ Àr det ljus o sÄnt som spelar ett spratt. MÄngsidig klocka! Becksvart ibland, grÄsvart ibland. :)
Yes!

Ja, det Àr klocka som jag tycker Àr skitsvÄr att fota...
CDD891E2-58D9-4944-A3F3-CDDCCEAABC8A.jpeg

@Fujoor har tagit grymma bilder pÄ sin, jag fÄr inte fram samma kÀnsla/fÀrg i mina bilder
 

Fujoor

Patek
2-Faktor

Yes!

Ja, det Àr klocka som jag tycker Àr skitsvÄr att fota...
CDD891E2-58D9-4944-A3F3-CDDCCEAABC8A.jpeg

@Fujoor har tagit grymma bilder pÄ sin, jag fÄr inte fram samma kÀnsla/fÀrg i mina bilder
Du Àr för snÀll. Det gÀller vÀl bara att vÀnta pÄ solljus för att fota den ordentligt :) annars kommer den inte till sin rÀtt. Prova att ta nya bilder om typ 9 mÄnader :)
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Ja den till höger slutade göras 1998. Knep den pÄ tradera i NOS skick. Bytte batteri och sÄ var den igÄng. Den har en speciell "surfing timer" dÀr man rÀknar ner frÄn 30 min och sÄ stÄr det "surfing". Tydligen kan man inte surfa mer Àn 30 minuter.

Haha, kanske följer den ett japanskt tankesÀtt - allt har sin tid. Början och slut. Punktlighet Àr en dygd.
Ball hursomhelst.
 
Topp