• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Jockinho

Patek
2-Faktor
GÀller att ha lite tur dÄ med reor eller vÀnta tills det blir rea. ;) Caliroots har ju samma priser som KlockmÀster i vanliga fall (kollade snabbt nu och de verkar bara ha den gröna med neg disp för 3.8k) och pÄ Watchshop ligger den pÄ 2.5k + ev. frakt nu.

1.5k beg i nyskick Àr ju ett helt ok pris!

Kan varit rea med ytterligare 20% kupong dÄ pÄ Cali :) Kommer ju dÄ och dÄ, men G-shock gÄr ju oftast köpa begagnat dÄ de inte slita sÄ vÀrst :cigar:
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
GÀller att ha lite tur dÄ med reor eller vÀnta tills det blir rea. ;) Caliroots har ju samma priser som KlockmÀster i vanliga fall (kollade snabbt nu och de verkar bara ha den gröna med neg disp för 3.8k) och pÄ Watchshop ligger den pÄ 2.5k + ev. frakt nu.

1.5k beg i nyskick Àr ju ett helt ok pris!
Just denna var lite dyrare pga ny fÀrg modell för i Är (navy fÀrgerna). Drygt 3600 i Japan. Men alla andra fÀrg kombinationer var sÄ fula. YOLO liksom :)
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
En fin pjÀs! Du Àr en riktig "G Man"! ;)
Jag fattade först nu att ni pratade om rangeman. Inte Gulfmaster.

Ja en g'man Àr jag nog allt. G-shock Àr ju jÀvligt kul. Antingen om man köper en med funktioner man anvÀnder eller alternativt en vintage med screwback. Dom flesta vintage gÄr ju jÀvligt bra dessutom.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Jag fattade först nu att ni pratade om rangeman. Inte Gulfmaster.

Ja en g'man Àr jag nog allt. G-shock Àr ju jÀvligt kul. Antingen om man köper en med funktioner man anvÀnder eller alternativt en vintage med screwback. Dom flesta vintage gÄr ju jÀvligt bra dessutom.
Np, Àr ju liknande price range, men Gulfmastern verkar lÀttare att hitta nÄgot billigare (om man inte bestÀller en specialare frÄn Japan ^^) sÄ vi fÄr se om det blir nÄn framöver. Sökandet efter den "ultimata" fortsÀtter dock. ;)
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Np, Àr ju liknande price range, men Gulfmastern verkar lÀttare att hitta nÄgot billigare (om man inte bestÀller en specialare frÄn Japan ^^) sÄ vi fÄr se om det blir nÄn framöver. Sökandet efter den "ultimata" fortsÀtter dock. ;)
Gissar vÀl rent spontant pÄ att den Àr för stor.

Jag tycker rangeman sitter bra pÄ mig, Gulfmaster ska ju vara lika stor men jag tror den upplevs nÄgot större.

Attraheras dock av dom analoga visarna och mÄn + tidvatten. Dessutom rÀtt snygg fÀrgkombo.

Jag tycker dock fortfarande att square modellerna Àr coolast.
 
Senast Àndrad:

Fujoor

Patek
2-Faktor
En ny Gulfmaster med Ärets nya fÀrg, navy blue ...
D1DFEDE8-DCD9-4C33-8201-215019A9CAF5.JPG

... + en teaser
EED294AE-2F70-4050-B16B-27CC82CCA101.jpg
 

Gurkan

Cartier
Kommit pÄ att jag sÄklart mÄste ha en G-shock.

Krav Àr square, svart och radiokontrollerad. Lutar just nu Ät antingen en GW-5000 med grÄ "innerring"

IMG_1847.JPG


Eller den lite coolare GW-M5610-1BJF
IMG_1848.JPG



Har bara kikat runt sen igÄr sÄ jag Àr fullkomligt ny pÄ omrÄdet, sÄ sitter ni pÄ tips pÄ andra modeller som motsvarar specen hojta gÀrna till :)
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
TegelvÀggen! Ljuvligt! Hade spanat pÄ en ny 5600 men om man vill ha den looken Àr det Àldre som gÀller dÄ?
Antingen Àldre som den första som nÄgonsin gjordes (-83). Eller re-issue. Denna Àr vÀl frÀn 2001 eller nÄgot tror jag. Finns ett antal till med tegelvÀggar. Bl.a. 30th anniversary edition ocksÄ.

Nöjer du dig med snikvarianten sÄ finns ju gwm-5610 alltid lÀttillgÀnglig.
 

frere

Audemars
2-Faktor
Antingen Àldre som den första som nÄgonsin gjordes (-83). Eller re-issue. Denna Àr vÀl frÀn 2001 eller nÄgot tror jag. Finns ett antal till med tegelvÀggar. Bl.a. 30th anniversary edition ocksÄ.

Nöjer du dig med snikvarianten sÄ finns ju gwm-5610 alltid lÀttillgÀnglig.
Tack! Börjar nog med icke-tegel isf, och sÄ fÄr vi se vart det tar vÀgen. Inte övertygad om att jag Àr redo för svÄrfunna smÄutgÄvor eller 80-talselektronik Ànnu (eller snarare igen), men samtidigt Àr det förstÄs en frestande tanke:)
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Tack! Börjar nog med icke-tegel isf, och sÄ fÄr vi se vart det tar vÀgen. Inte övertygad om att jag Àr redo för svÄrfunna smÄutgÄvor eller 80-talselektronik Ànnu (eller snarare igen), men samtidigt Àr det förstÄs en frestande tanke:)
Ligger ju nÄgot i att man inte kan börja frÄn level 10 pÄ en gÄng, du fÄr börja frÄn första banan :)

Börja med en dw-5600e. En klassiker.
 

Bjoerling

Cartier
Man har vÀl allt gÄtt och blivit lite sugen pÄ en GWM5610!
Kommer kanske inte helt överens med min DW-5600BBs negativa skÀrm Àven om den nog ocksÄ kommer att behÄllas som komplement. Retar mig som tusan pÄ att DW-5600 ofta (lÀs: alltid) har sned ruta/inramning runt datumvisningen. Har nÄgon hÀr koll pÄ om GWM5610 lider av samma QC-problem? PÄ de flesta bilder jag sett verkar den vara bÀttre men tÀnkte höra med dem som eventuellt Àger en? :)
 

roloj

Cartier
2-Faktor
Man har vÀl allt gÄtt och blivit lite sugen pÄ en GWM5610!
Kommer kanske inte helt överens med min DW-5600BBs negativa skÀrm Àven om den nog ocksÄ kommer att behÄllas som komplement. Retar mig som tusan pÄ att DW-5600 ofta (lÀs: alltid) har sned ruta/inramning runt datumvisningen. Har nÄgon hÀr koll pÄ om GWM5610 lider av samma QC-problem? PÄ de flesta bilder jag sett verkar den vara bÀttre men tÀnkte höra med dem som eventuellt Àger en? :)
PÄ min 5610 ser det juste ut. Jag tror att modulen inte gÄr att sÀtta snett efter batteribyte, men jag Àr inte helt sÀker dÄ det var ett tag sedan jag öppnade den.
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Man har vÀl allt gÄtt och blivit lite sugen pÄ en GWM5610!
Kommer kanske inte helt överens med min DW-5600BBs negativa skÀrm Àven om den nog ocksÄ kommer att behÄllas som komplement. Retar mig som tusan pÄ att DW-5600 ofta (lÀs: alltid) har sned ruta/inramning runt datumvisningen. Har nÄgon hÀr koll pÄ om GWM5610 lider av samma QC-problem? PÄ de flesta bilder jag sett verkar den vara bÀttre men tÀnkte höra med dem som eventuellt Àger en? :)
SÄhÀr ser mina ut. har nog aldrig tÀnkt pÄ att nÄgon Àr sne.
6CA64A47-F112-4C7F-B3BD-4B4071A3CFA0.JPG
EAEEC542-9CFC-4A4E-BF1D-AC77C8751B18.JPG
 
Senast Àndrad:

Bjoerling

Cartier
PÄ min 5610 ser det juste ut. Jag tror att modulen inte gÄr att sÀtta snett efter batteribyte, men jag Àr inte helt sÀker dÄ det var ett tag sedan jag öppnade den.
SÄhÀr ser mina ut. har nog aldrig tÀnkt pÄ att nÄgon Àr sne.
6CA64A47-F112-4C7F-B3BD-4B4071A3CFA0.JPG
EAEEC542-9CFC-4A4E-BF1D-AC77C8751B18.JPG

Aight, dÄ verkar mina iakttagelser stÀmma. BÄda dina ser ju perfekta ut @Fujoor ! Jag bytade ut min DW5600 tre gÄnger hos min AD pga snedhet innan jag tog BB-modellen istÀllet för att slippa rutan runt datumet :dead:
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Aight, dÄ verkar mina iakttagelser stÀmma. BÄda dina ser ju perfekta ut @Fujoor ! Jag bytade ut min DW5600 tre gÄnger hos min AD pga snedhet innan jag tog BB-modellen istÀllet för att slippa rutan runt datumet :dead:
Ramen Àr ju en del av glaset liksom sÄ dÄ Àr det vÀl modulen som sitter sne? Borde ju vara en easy fix men man pallar ju inte riskera vattentÀtheten osv.
 
Topp