• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Det finns det ju sÄklart. Alla i 5600 serien som börjar pÄ DW. Inga soladdade vad jag vet. Om du menar screwbacks sÄ vet jag bara en och det Àr denna.
088D77AA-7C82-44E7-9C23-E26DF9F8AC31.JPG
Vet inte vad jag menar;) Undrade mest
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Har problem att synka min Gulfmaster hÀr i Stockholm. Lyckats en gÄng under det Är jag haft den. Spelar dock ingen roll, eftersom den hÄller tiden bra ÀndÄ. :D

Ha pÄ dig den nÀr du sover, hade problem med att synka min förra rangeman sÄ lÀste detta tips pÄ wus. Synkade dÄ direkt :)
 

Psykel

Patek
Ha pÄ dig den nÀr du sover, hade problem med att synka min förra rangeman sÄ lÀste detta tips pÄ wus. Synkade dÄ direkt :)
Den synkade nÀr den lÄg pÄ en vÀgghylla i sovrummet (som tillhör sambon, har inga grejer dÀr sjÀlv) i april dÀr den egentligen lapade sol, eftersom den gick ner pÄ low battery under vintern. FÄr testa det igen.
Varför skulle det funka bÀttre om man har den pÄ sig?
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Den synkade nÀr den lÄg pÄ en vÀgghylla i sovrummet (som tillhör sambon, har inga grejer dÀr sjÀlv) i april dÀr den egentligen lapade sol, eftersom den gick ner pÄ low battery under vintern. FÄr testa det igen.
Varför skulle det funka bÀttre om man har den pÄ sig?

Ingen aning, det stod inte, men det funkade för mig och mÄnga andra i trÄden (den lÄg bredvid innan, synka inte dÄ) ;)
 

Sorubim

Audemars
Ingen aning, det stod inte, men det funkade för mig och mÄnga andra i trÄden (den lÄg bredvid innan, synka inte dÄ) ;)
Jag tror att tanken Àr att kroppen fungerar som en förlÀngning av antennen (via att boetten har kontakt med din hud). Samma grej som att man kan fÄ bÀttre radiomottagning pÄ en gammal radio ifall man hÄller i Ànden av antennen med handen, men det blir sÀmre igen sÄ fort du slÀpper.

Det var iaf vad jag lÀste.
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
SÄ grym! Vill ha men nog för stor, gillar iof "lilla GG-1000" varianten med... har du kvar rangeman? JÀmförelsebild ;)
Kan lÀgga upp en bildjÀmförelse imorgon. Jag gillar rangeman mer, dels för att den Àr mer tydlig i displayen och att den bÀrs mindre. KvalitetskÀnslan som mudmaster ger Àr dock svÄrslagen. Allting kÀnns gediget, allt frÄn knapptryckningarna till hur visarna rör sig.

Har man dock underarmar runt 17 cm sÄ Àr nog rangeman bÀttre kanske. Jag gillar bÄda vÀldigt mkt.
 

Chumba

Rolex
SÄ grym! Vill ha men nog för stor, gillar iof "lilla GG-1000" varianten med... har du kvar rangeman? JÀmförelsebild ;)
Det mÀrkliga med med G-shocks Àr att jag aldrig upplever de som för stora. Sitter alltid hur bra som helst trots middagstallrik storlek pÄ vissa. Och jag har handleder som som gÄr att jÀmföra med ett sugrör..:)
 

Chumba

Rolex
Jag tycker ÀndÄ att det kÀnns jobbigare att ta pÄ mig en för liten G-shock. KÀnns bara fel pÄ nÄgot sÀtt. De ska liksom vara stora, kaxiga och lite vulgÀra.
 
Topp