• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
MTG-S1000V. Det hÀr var roligare!

FE88DA81-A7A0-418B-93B3-E5B2F1FE067D.jpeg
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Har bara haft den nÄgra timmar och tÀnkte grotta ner mig mer ikvÀll. Första intrycket Àr vÀldigt bra! Var lite orolig att den skulle vara för stor men funkar rÀtt bra tycker jag pÄ 16,5 cm handled. Den Àr dessutom sjukt lÀtt och vÀldigt skön, mÄste dock tyvÀrr erkÀnna att det svarta armbandet kÀnns skönare just nu fast jag tror att tygarmbandet blir skönare nÀr man anvÀnt det mer. Anledningen till att jag tog den frÄn Japan var endast för att jag gillade urtavlan. visarna och framförallt fÀrgen pÄ armbandet bÀttre Àn pÄ de tvÄ modeller som finns i Sverige.
Pro-Trek-PRW-6600.jpg
Den Àr ju riktigt vass den dÀr :). Gillar tavlan, kÀnns som en riktig hÄrding. Fler bilder och intryck!!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
NÄgon som Àger eller Àgt en GW-S5600? Hade varit skoj att fÄ ett litet utlÄtande ifrÄn nÄgon pÄ forumet:)

SlÀnger in en lÄnad bild ifrÄn Seiyajapan, för dem som kanske inte stött pÄ den Àn!

G-GW-S5600-1JF_a2_1200x.jpg
74B985B3-8F6D-431F-B930-3DBEC9D6CB11.jpeg

Jag har haft en som jag sÄlde. HÄrt och lÄngt band, förutom det riktigt cool transparent look.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Lite det som yonsson skrev om bandet, har inget emot att det Àr lÄngt men Àr det för hÄrt för att vara bekvÀmt?
Har den gÀrna pÄ jobbet med(rörlÀggare) sÄ Àr ju trÄkigt om den slits snabbare osv..
Tack för svar:)
Bandet Àr ganska repkÀnsligt om man nu bryr sig om det pÄ en G-Shock.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Jag skulle sÀga att den bÀrs exakt som gw-m5610. Samma modul som gw-5000 och gw-m5610 men med centrerad layout. Bandet Àr lÀngre Àn pÄ gw-m5610 och det Àr styvt. Men det Àr inga som helst problem att klippa och smÀlta kanterna, och jag skulle inte sÀga att bandet Àr obekvÀmt. Om bandet till gw-5000 har en hÄrdhet/styvhet pÄ 5 och 5610 har en hÄrdhet pÄ 7 sÄ har s5600 en 10 (pÄhittade siffror för exemplets skull). Det Àr alltsÄ dubbelt sÄ styvt som gw-5000Žs mjuka men bara nÄgot styvare Àn ett vanligt resin-band. VÀrt att nÀmna Àr att det inte smalnar av mot lÄset utan Àr 21mm hela vÀgen. Titanbaksidan Àr ju bra om man Àr kÀnslig mot nickel
 
Topp