• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
GMW-B5000-1JF.jpg


Den finns med gummi.

Den ser hetare ut Àn helstÄl. Gillar.
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Jag har en frĂ„ga... Ljudet frĂ„n min G-Shock DW5600E nĂ€r jag vĂ€ljer mode eller aktiverar stoppuret eller vilken funktion som helst lĂ„ter ibland alldeles skrapigt. Som en dĂ„lig högtalare. Men sen Ă€r det som att det lĂ„ter bra igen om jag trycker flera gĂ„nger pĂ„ knapparna (blĂ€ddrar igenom funktionerna t ex). NĂ€stan som att den vill "vĂ€rma upp" lite innan den lĂ„ter bra igen. Är det...vanligt?


Vet inte om det Àr samma "problem" men vissa knappar gnider emot gummit och ger ifrÄn sig ett oljud pÄ min gw 5000.
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Sugen pÄ en 5600bb att ha frÀmst som reseklocka. Det som talar emot Àr att den har ju inte fler funktioner Àn en F-91W? Förutom G-shock dÄ och WR. Sen bara 2Ärs batteri, visst lÀtt att byta men ÀndÄ. Hur högt lÄter alarmet? Har en AE1200, sÄ jÀvla tyst alarm, Ängrar att jag köpte den öht. Ska jag slÄ till pÄ en 5600bb? NÄgon som kan rekommendera?
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Sugen pÄ en 5600bb att ha frÀmst som reseklocka. Det som talar emot Àr att den har ju inte fler funktionerÀn en F-91W? Förutom G-shock dÄ och WR. Sen bara 2Ärs batteri, visst lÀtt att byta men ÀndÄ. Ska jag slÄ till? NÄgon som kan rekommendera?
Jag kan rekommendera. Bra klocka!

KÀnns betydligt tÄligare Àn terroristen. Och batterier bör rÀcka mÄnga Är om du inte anvÀnder backlight stup i ett. Casio brukar vara vÀldigt försiktiga med de angivelserna.
 
Tjena!

Jag funderar pĂ„ en ny G-Shock. Men vill ha lite rĂ„d och tips. ”Kraven” Ă€r som följer.

Tough Solar
Radio-synk
Positiv display
Utformad för att kunna bÀras bekvÀmt pÄ höger handled.
Stora knappar (dvs större Àn pÄ Squares)
NÄgorlunda slimmad profil. Har redan haft en rangeman, den kÀnns för stor, om det Àr en vÀgledning. Kör förnÀrvarande GW5000 men den har de smÄ lite pilliga knapparna.

Funderar pÄ mudman GW9300, en GW7900 eller nÄtt annat!

Bilder stulna frÄn internet.
Gw7900
CA1CF6A7-B05A-4AE9-81CB-BA997ADBD48C.jpeg

GW9300
D49F4CCC-26F4-4E13-AD23-4266A3ABD16E.jpeg


NÄgon som sitter inne pÄ nÄtt bra tips? Eller har input om nÄgon av dem ovan?
 

El Guapo

Cartier
Tjena!

Jag funderar pĂ„ en ny G-Shock. Men vill ha lite rĂ„d och tips. ”Kraven” Ă€r som följer.

Tough Solar
Radio-synk
Positiv display
Utformad för att kunna bÀras bekvÀmt pÄ höger handled.
Stora knappar (dvs större Àn pÄ Squares)
NÄgorlunda slimmad profil. Har redan haft en rangeman, den kÀnns för stor, om det Àr en vÀgledning. Kör förnÀrvarande GW5000 men den har de smÄ lite pilliga knapparna.

Funderar pÄ mudman GW9300, en GW7900 eller nÄtt annat!

Bilder stulna frÄn internet.
Gw7900
CA1CF6A7-B05A-4AE9-81CB-BA997ADBD48C.jpeg

GW9300
D49F4CCC-26F4-4E13-AD23-4266A3ABD16E.jpeg


NÄgon som sitter inne pÄ nÄtt bra tips? Eller har input om nÄgon av dem ovan?

Kan rekomendera Riseman. Sitter vÀldigt skönt, mindre Àn rangaman tror att den Àr liiiiite mindre Àn GW-9300.
dscn0272-jpg.809952
 

ollkli

Rolex
2-Faktor
Tjena!

Jag funderar pĂ„ en ny G-Shock. Men vill ha lite rĂ„d och tips. ”Kraven” Ă€r som följer.

Tough Solar
Radio-synk
Positiv display
Utformad för att kunna bÀras bekvÀmt pÄ höger handled.
Stora knappar (dvs större Àn pÄ Squares)
NÄgorlunda slimmad profil. Har redan haft en rangeman, den kÀnns för stor, om det Àr en vÀgledning. Kör förnÀrvarande GW5000 men den har de smÄ lite pilliga knapparna.

Funderar pÄ mudman GW9300, en GW7900 eller nÄtt annat!

Bilder stulna frÄn internet.
Gw7900
CA1CF6A7-B05A-4AE9-81CB-BA997ADBD48C.jpeg

GW9300
D49F4CCC-26F4-4E13-AD23-4266A3ABD16E.jpeg


NÄgon som sitter inne pÄ nÄtt bra tips? Eller har input om nÄgon av dem ovan?

Jag skulle gÄ pÄ 9300. Har oxÄ testat Rangeman men kör nu med 9300. Som natt och dag storleksmÀssigt. 9300 Àr dessutom sju resor bekvÀmare att bÀra.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tjena!

Jag funderar pĂ„ en ny G-Shock. Men vill ha lite rĂ„d och tips. ”Kraven” Ă€r som följer.

Tough Solar
Radio-synk
Positiv display
Utformad för att kunna bÀras bekvÀmt pÄ höger handled.
Stora knappar (dvs större Àn pÄ Squares)
NÄgorlunda slimmad profil. Har redan haft en rangeman, den kÀnns för stor, om det Àr en vÀgledning. Kör förnÀrvarande GW5000 men den har de smÄ lite pilliga knapparna.

Funderar pÄ mudman GW9300, en GW7900 eller nÄtt annat!

Bilder stulna frÄn internet.
Gw7900
CA1CF6A7-B05A-4AE9-81CB-BA997ADBD48C.jpeg

GW9300
D49F4CCC-26F4-4E13-AD23-4266A3ABD16E.jpeg


NÄgon som sitter inne pÄ nÄtt bra tips? Eller har input om nÄgon av dem ovan?
Den övre fyller ju nye din egen kravspec
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kan rekomendera Riseman. Sitter vÀldigt skönt, mindre Àn rangaman tror att den Àr liiiiite mindre Àn GW-9300.
dscn0272-jpg.809952
Ej solar men en klassiker. En kompis hade en sÄdan nÀr vi vÀxte upp men tappade den nÀr vi Äkte wakeboard. JÀvlar vad vi letade men den var sÄklart vÀck. BÀsta klockan han haft sedan dess.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Jag skulle gÄ pÄ 9300. Har oxÄ testat Rangeman men kör nu med 9300. Som natt och dag storleksmÀssigt. 9300 Àr dessutom sju resor bekvÀmare att bÀra.
Tycker dock 9300 med radiosynk Àr lite vÀl dyr, speciellt med importavgifterna. SjÀlv varit inne pÄ den, men ...
 

El Guapo

Cartier
Ej solar men en klassiker. En kompis hade en sÄdan nÀr vi vÀxte upp men tappade den nÀr vi Äkte wakeboard. JÀvlar vad vi letade men den var sÄklart vÀck. BÀsta klockan han haft sedan dess.
kan bekrÀfta att den har solar men du kanske menade att den din polare hade inte hade solar?
 
Topp