• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Dr. D

Patek
2-Faktor
Gav ju bort min G-shock till sonen i vÄras och har kÀnt ett stort behov av en tÄlig klocka igen dÄ jag troligen skakat sönder en mekanisk klocka under mina cykelturer.
Sen vore det ju kul att fÄ fira Annandagsfar pÄ mÄndag med en ny :)
SÄ slÀnger ut en frÄga om ngn i trÄden kÀnner att sin GBD-200, svart/svart, kanske ska lÀmna boet Àr jag mer Àn intresserad.
(lÄnad bild av @roosterman frÄn inlÀgg i trÄden)

img_20231025_202058-jpg.2410174
 

ekke

Panerai
2-Faktor
Gav ju bort min G-shock till sonen i vÄras och har kÀnt ett stort behov av en tÄlig klocka igen dÄ jag troligen skakat sönder en mekanisk klocka under mina cykelturer.
Sen vore det ju kul att fÄ fira Annandagsfar pÄ mÄndag med en ny :)
SÄ slÀnger ut en frÄga om ngn i trÄden kÀnner att sin GBD-200, svart/svart, kanske ska lÀmna boet Àr jag mer Àn intresserad.
(lÄnad bild av @roosterman frÄn inlÀgg i trÄden)

img_20231025_202058-jpg.2410174
Klart du ska fira annandag far! HÀr Àr ett hett tips, en modell jag tycker slÄr GBD-200 pÄ fingrarna.

 

roosterman

G-shock
2-Faktor
Klart du ska fira annandag far! HÀr Àr ett hett tips, en modell jag tycker slÄr GBD-200 pÄ fingrarna.

@Dr. D
Kan hÄlla med @ekke dÀr, FunktionsmÀssigt lika med 200an, Estetiskt nÄgot mer kantig.
Men jag hade nog vart lite frÀck och skickat ett PM till den dÀr tratten-nissen om han kunde tÀnka sig ett snabbt köp-nu pÄ 1000 pengar istÀllet (om du gillar modellen) :)
MIP.JPG
 
Senast Àndrad:

Dan1jel

Panerai
2-Faktor
Klart du ska fira annandag far! HÀr Àr ett hett tips, en modell jag tycker slÄr GBD-200 pÄ fingrarna.

Kan inget annat Àn att hÄlla med. Haft bÄda sjÀlv och GBX-100 har "sol upp och sol ner" vilket inte GBD-200 har, annars samma funktioner i sig. Jag hade nog köpt den svarta GBX dÄ helsvart Àr lite ovanlig i sig ocksÄ (ingen special edition, bara inte sÄ vanlig).
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Kan inget annat Àn att hÄlla med. Haft bÄda sjÀlv och GBX-100 har "sol upp och sol ner" vilket inte GBD-200 har, annars samma funktioner i sig. Jag hade nog köpt den svarta GBX dÄ helsvart Àr lite ovanlig i sig ocksÄ (ingen special edition, bara inte sÄ vanlig).
Tack för tips.
Verkar vara ett annat band pÄ 200?
 
Senast Àndrad:

Dan1jel

Panerai
2-Faktor
God morgon, helgen hÀgrar! :)

6D2A49EE-4EAB-441C-8A26-1E90F6CA782A.jpeg
Jag vÀntar fortfarande pÄ att du ska ledsna pÄ den dÀr ^^

Sorry menade ett "annat" band.
Jaha, jag tror de har "liknande" men inte exakt sÀker pÄ om det Àr samma band... GÄr sÀker att hitta pÄ nÄgot forum dÀr de har gjort nÄgon Frankenstein

Update: efter lite sökning sÄ ser det ut som det Àr tvÄ olika infÀstningar.

%E0%B8%AA%E0%B8%B2%E0%B8%A2_%E0%B8%A3%E0%B8%B8%E0%B9%88%E0%B8%99_GBD_200_2.jpg
GBX_100_7_1.jpg
 

Dan1jel

Panerai
2-Faktor
Eller sÄ kör jag en fÀrgglad som passar cykeln som vissa andra gör med sina G-shocks :)
gbd-200-9er_beautyshot1___web.jpg
Precis den dÀr jag hade, dock var de trÄkiga att den gula fÀrgen gÀrna suger Ät sig andra fÀrger ifrÄn klÀdplagg osv, inget super stort bekymmer men bara sÄ du Àr medveten om den, Àlskade dock fÀrgen, "lime" som den heter, men jag tyckte de var gul, verkligen lyser upp tillvaron ^^
 

L&W

Vacheron
2-Faktor
Precis den dÀr jag hade, dock var de trÄkiga att den gula fÀrgen gÀrna suger Ät sig andra fÀrger ifrÄn klÀdplagg osv, inget super stort bekymmer men bara sÄ du Àr medveten om den, Àlskade dock fÀrgen, "lime" som den heter, men jag tyckte de var gul, verkligen lyser upp tillvaron ^^
Minns att du och Aros hade problem med missfÀrgningen. Har fortfarande inte problem med min.
IMG_20231110_105750.jpg
 
Topp