• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

ekke

Panerai
2-Faktor
Mellbystrand / Skummeslövsstrand?
Jag Ă€r dĂ€r nĂ„n gĂ„ng per Ă„r och snurrar med min bil i sanden 😁
Campar i bilen dÀr ocksÄ...
Just den stranden Ă€r tyvĂ€rr dĂ„lig för vĂ„gsurf, Laholmsbukten Ă€r för grund, sĂ„ energin i vĂ„gorna tar liksom slut innan de nĂ„r stranden... Synd, annars hade jag haft vĂ€ldigt nĂ€ra. Blev nĂ„gra mil norrut just idag â˜ș
 

Rotwang

Rolex
2-Faktor
Lumen pÄ B1000 Àr helt ok. Inte i samma klass som GWG 1000 som ju har den bÀsta lumen av alla G.
Jag tycker nog att Gravitymaster GPW-1000 har snÀppet vassare lume Àn GWG-1000.

7D5BF259-713E-4CAB-94AE-4698AE173741.jpeg
 

Urtyp

Audemars
Det var stenhÄrd konkurrens i hyllan om vem som skulle fÄ följa med pÄ kvÀllens kaffestund. Till slut vann kondomen (tack @Derix för det fina smeknamnet som av outgrundlig anledning fastnat hos mig).
👋😆

Edit: Det korrekta uttrycket ska tydligen vara "gammal anvÀnd kondom" och det kan eventuellt vara @MaBr som myntat det men definitivt @Derix som populariserade det.
😁
1000011842.jpg
 
Senast Àndrad:

arfen

Breitling
Det var stenhÄrd konkurrens i hyllan om vem som skulle fÄ följa med pÄ kvÀllens kaffestund. Till slut vann kondomen (tack @Derix för det fina smeknamnet som av outgrundlig anledning fastnat hos mig).
👋😆

Edit: Det korrekta uttrycket ska tydligen vara "gammal anvÀnd kondom" och det kan eventuellt vara @MaBr som myntat det men definitivt @Derix som populariserade det.
😁
1000011842.jpg
MÄste vara den frÀschaste anvÀnda kondomen som jag har skÄdat!
 

ekke

Panerai
2-Faktor
SĂ€g att man ska Ă„ka pĂ„ konferens med en övernattning, hur mĂ„nga Ă€r rimligt att packa ner? đŸ€”
1000007471.jpg
Det hÀr Àr ju en viktig frÄga, min tur nÀsta vecka. Men tvÄ kÀnns tunt för mig... BilfÀrd, lunch, studiebesök i hyfsat grov miljö, förelÀsning, spa, trerÀtters och lite efterkalas pÄ det. 7?
 

Rotwang

Rolex
2-Faktor

Rotwang

Rolex
2-Faktor
Har ingen erfarenhet av den modellen. Har du nÄn jÀmförelsebild?
4E2945D8-0BB9-44E9-9B5B-5DD06E1C9770.jpeg

RÀtt likvÀrdiga initialt, men mitt subjektiva intryck Àr att efter ett antal timmar (dvs kl 3-5 pÄ morgonen ) Gravitymaster Àr lÀttare att lÀsa av. Vilket Àr bra för belysningen pÄ den Àr för stark i mina dÄ nattanpassade ögon.

28D44A13-F357-4701-AC3F-A287C3D8EA20.jpeg

Bra dock nÀr man ska undvika att trampa pÄ legobitar pÄ vÀgen till badrummet...

Men nu har jag laddat bÄde GPW-1000 och GWG-1000 sÄ vi fÄr se om intrycket av lume pÄ respektive stÄr sig vid en direkt jÀmförelse.
 

daniel svensson

Audemars
2-Faktor

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
4E2945D8-0BB9-44E9-9B5B-5DD06E1C9770.jpeg

RÀtt likvÀrdiga initialt, men mitt subjektiva intryck Àr att efter ett antal timmar (dvs kl 3-5 pÄ morgonen ) Gravitymaster Àr lÀttare att lÀsa av. Vilket Àr bra för belysningen pÄ den Àr för stark i mina dÄ nattanpassade ögon.

28D44A13-F357-4701-AC3F-A287C3D8EA20.jpeg

Bra dock nÀr man ska undvika att trampa pÄ legobitar pÄ vÀgen till badrummet...

Men nu har jag laddat bÄde GPW-1000 och GWG-1000 sÄ vi fÄr se om intrycket av lume pÄ respektive stÄr sig vid en direkt jÀmförelse.

Ska bli spÀnnande att följa.

Ja, den första minuten blir ju ingen rĂ€ttvis jĂ€mförelse, mĂ„nga klockor med kass lume lyser initialt bra. Den avgörande och intressanta skillnaden visar sig typ +6 timmar senare, nĂ€r man har grusiga ögon och vill veta vad klockan Ă€r. 👍
 
Topp