• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

#1000

Minuteman

Rolex
Så har det blivit dags för mig att passera den mytomspunna 1000vallen :)

En hel del svammel har det blivit på dessa 1000 inlägg, men förhoppningsvis har det funnits något vettigt också.

Ett stort tack till forumledningen, Spencer66 Denke daviden för att ni tillhandahåller drogen vi kallar Klocksnack i alltid tillgängliga doser ;)

Som brukligt tänkte jag fira detta med en liten tävling.

Tävlingen går ut på att gissa var denna bild på BCF Atlanticen från en av sommarens utflykter är tagen.
DSC_2749.jpg


Fler bilder från platsen, och ledtrådar kommer att postas löpande, så håll ett öga på tråden :)

För att inte premiera totalt spammande tycker jag att vi begränsar gissningarna till en per person och timme.
Tävlingen slutar när förste person gissat rätt.

Vad kan man då vinna?

Eftersom mitt klockhjärta klappar varmt för vintage tänkte jag att en vintageklocka kunde vara en lämplig vinst.
Och eftersom smaken är olika tänkte jag att vinnaren kan få välja på dessa två klockor:

Första alternativet är en manuell Tsilla.
DSC_2967.jpg
DSC_2976.jpg

Den har ett nyservat AS1188 verk, och riktigt cool sekundvisare. Mäter in på 35mm
Gissningsvis 50 tal. Kommer på det fräscha bundbandet på bilden, eller på ett handsnidat läder om så önskas

Det andra alternativet är en Orient quartzare.
DSC_2964.jpg

DSC_2972.jpg

Nytt batteri, kommer på (original) Orient länk, passar gissningsvis upp till 20 cm handled. 36mm.

Skriv gärna vilken klocka du föredrar och varför i din första gissning.

Lycka till!
 

Khaleesi

Omega
Du blickar ut över den där floden vid Södertälje där dom tar in bilar med containerfartyg. Kan vara en sjukt dålig gissning då ingen skulle ta en utflykt till ett industriområde i Södertälje.
 

Minuteman

Rolex
Många bra gissningar hittills, men ingen rätt än :)
Första ledtråden är (kanske uppenbart) att bilden är tagen i Sverige.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Grattis!
En väldigt högoddsare men inloppet till Stockholm, från Nacka sidan. Tänkte att det är skorstenarna i Bråviken man ser samt gasklockan längre bort.
 

MBx

Cartier
Grattis till passeringen av 1000-postsvallen!:)

Jag tänkte gissa att bilden är tagen mot Nacka i Stockholm men får inte riktigt kartbilden klar för mig. Det är kuperad terräng, det växer granskog och man ser en liten rödmålad stuga - jag tror att bilden är tagen norrut någonstans vid kusten.

Vem är hittills närmast?
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Är det Hjorthagen man ser? I så fall borde bilden vara från Tranholmen eller nordöstra Lidingö.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Skinnaviksberget? Blickar emot Kungsholmen iaf! Gröna mot Alvik går på bron man ser
Föredrar kl no1

Edit. Som nyinflyttad ändrar jag här och skyller på bristande lokalorientering. Stora Essingen är du på, men utblicken stämmer!
 
Topp