• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

10k till klocka

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Du har 10k över att slösa på (ytterligare) en klocka. Vad köper du?
 

Pelarn

Patek
2-Faktor
Sinn 556i är inom budget
image.jpg
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Faktiskt tänkt på den redan. Lite för rörig tyvärr. Datumet, text och index gör att harmonin försvinner...

Kanske det. En royal steel classic från Sjöö Sandström då? Beg hittar du under/runt 10k

När jag var på jakt efter dress så valde jag mellan longines och sjöö. Slöt med att jag dubblade budgeten och köpte en Rolex datejust 1603 och smällde på ett äkta aligatorband :D
 
Kanske det. En royal steel classic från Sjöö Sandström då? Beg hittar du under/runt 10k

När jag var på jakt efter dress så valde jag mellan longines och sjöö. Slöt med att jag dubblade budgeten och köpte en Rolex datejust 1603 och smällde på ett äkta aligatorband :D
Då har vi nog lite olika synsätt på vad som är dress..
Jag tänker mig något tunt, slimmat, gärna bara tim- och minutvisare. Möjligtvis subsekund..
Datejust är stålsport för mig, trots det behändiga formatet.

Tänker snarare något i stil med detta..
Hade varit ännu bättre utan sekundvisaren och i guld :D


image.jpg
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Då har vi nog lite olika synsätt på vad som är dress..
Jag tänker mig något tunt, slimmat, gärna bara tim- och minutvisare. Möjligtvis subsekund..
Datejust är stålsport för mig, trots det behändiga formatet.

Tänker snarare något i stil med detta..
Hade varit ännu bättre utan sekundvisaren och i guld :D


image.jpg

För min del - om jag nån gång bestämmer mig för att lägga tiotusen på en dressare - så blir det en vintage Pie pan.
Tänker att du kanske tycker att den är lite rörig med sin tavla, men jag tycker att det är en förbaskat (hårda ord) snygg klocka. Som dessutom, förmodligen, kommer att hålla värdet bra.
 
Topp