• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

116520 med urtavla jag inte känner igen.

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har sett denna typen av AM-tavlor på instagram. Det är någon typ av konstig hyllning till Zenith.
 

wiklood

Breitling
Någon som vet vem som ligger bakom redialen? Ser proffsigt ut utifrån bilderna och är (lite) kul i teorin i varje fall. Sen att handlaren möjligen bör skriva ut att tavlan inte är original är en annan sak..

EDIT: missade att det finns angivet. Oavsett är det antagligen en försvinnande liten andel potentiella köpare i segmentet som riskerar att missa att det inte är en originaltavla.
 

TCB

Cartier
De anger att urtavlan inte är original men inte så tydligt. Tycker nog att de kunde tagit med det i första stycket. Hyfsat relevant information.
 

poormans

Rolex
många som moddar Rolex och tex pro-hunter, bamford och PS-klockorna går högt som begagnat så marknaden verkar finnas

cheers
christian
 

Charles_

Rolex
Ser ut som en klocka från Brevet Plus. Jag hjälpte en kompis köpa en likadan för några år sedan och jag vill minnas att han betalade bra mycket mer än var Uret Vintage begär. Kul klocka för någon som har allt :)
 

Charles_

Rolex
Här är en länk:

http://www.brevetplus.com/whatsnew?...ask.tpl&product_id=63&category_id=7&Itemid=56

De har en del kul modeller. Jag tycker denna är clean:

show_image_in_imgtag.php


Men priset är på tok för högt.
 

rillesnille

Panerai
2-Faktor
Har tänkt länge på en 16520 med borttagna kronskydd och på nått vänster en snygg silver tavla med svarta sub-dials... Eller helt i silver aaaaaaaahhh
 
Topp