• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

16750 pepsi genuin?

klorofyll

Breitling
Tänkte kolla med er, vad tror ni om denna pjäs? Är den äkta? Jag har jäkligt svårt att se, men det ska väll finnas tells?

Är sugen på att skaffa en! Kan bli denna nämligen..

:bored: Dålig bild återkommer om jag hittar något bättre!

Vilka är tells:en?
 

Micke B

Streetracer
2-Faktor
Finns inget som talar för att det är en kopia, men omöjligt att ge 100%igt svar utifrån den bilden.

Tråkigt med en så pass skadad tavla iallafall, skulle leta efter finare ex.
 

poormans

Rolex
ser initialt ok ut men med förbehåll då bilden är på tok för dålig för att säga säkert, vad är det för serie nr??

be säljaren om bilder på urtavla, boetten runt om och länk plus lås och gärna imellan luggar oxå
är den äkta behöver du nya visare och urtavla, har den serie nr som stämmer med en matt urtavla (max 8,2-milj) så blir det rätt dyrt, är den mellan 8,2 till 8,5-milj kan du göra lite som du själv vill då det var en övergångsperiod, är den över 8,5-milj ska den ha glossy tavla då blir det lite billigar men visarna är dyra oavsett om de ska matcha tavlan

du bör nog räkna in en urverks service med tanke på hur tavlan ser ut så jag skulle nog oxå leta efter en i bättre skick bara service på den utan att tavla och visar byts ut är säkert 5-6k

cheers
christian
 

klorofyll

Breitling
Tack som tusan.

Jag gillar den lite ruggiga känslan som tavlan ger, när lysmassan ser ut sådär, är det det som kallas för "tritium burn"?
Ska be om fler bilder, hittade den i hans feed - det var inte en bild han skickat för att sälja klockan.

Oklart om ilägget är korrekt, ser ju ganska oanvänt ut.

Bilden: http://www.imgur.com/GUDWAtO
 

poormans

Rolex
ser mer vattenskadat ut och i någon av index såg det ut som att allt tritium var borta men som sagt för dåliga bilder

cheers
christian
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Tack som tusan.

Jag gillar den lite ruggiga känslan som tavlan ger, när lysmassan ser ut sådär, är det det som kallas för "tritium burn"?
Ska be om fler bilder, hittade den i hans feed - det var inte en bild han skickat för att sälja klockan.

Oklart om ilägget är korrekt, ser ju ganska oanvänt ut.

Bilden: http://www.imgur.com/GUDWAtO


Hehe, är du seriös att du vill ha en äkthetsbedömningen med den bilden som grund? :woot:

Urtavlan är skadad men förutom det är det svårt att säga något om äkthet, polering eller något annat.
Jag tycker dock att texten på urtavlan, det som syns, ser riktig ut. Förstoringen på datumet verkar och visarna ser ut att vara rätt. Ser ut att vara lite glapp mellan bandhornet och länken till höger. Svårt att se dock.
 

klorofyll

Breitling
Hehe, är du seriös att du vill ha en äkthetsbedömningen med den bilden som grund? :woot:

Urtavlan är skadad men förutom det är det svårt att säga något om äkthet, polering eller något annat.
Jag tycker dock att texten på urtavlan, det som syns, ser riktig ut. Förstoringen på datumet verkar och visarna ser ut att vara rätt. Ser ut att vara lite glapp mellan bandhornet och länken till höger. Svårt att se dock.

Haha njä, vet inte vad jag trodde!
Men tack - det verkar ändå som att det initiala är att den inte är en uppenbar replika, det känns som en vettig start.

Jag ska se om jag kan få honom att skicka över lite bra bilder till mig. Sedan inser jag helt klart att det blir svårt för att inte säga omöjligt att ge en helt 100 procentig bedömning oavsett, om man inte öppnar och ser vad det är för verk.

Glappet mellan bandhornet som du talar om, ser jag också nu när du påtalar det. Finns det någonting man kan göra åt det? Vad kan ett sådant glapp bero på? polering av hornens insida låter konstigt.. Kanske är dåliga endlinks, vad vet jag.
 

poormans

Rolex
jag skulle rekommendera att du låter en urmakare kolla på den invändigt innan köp med tanke på hur tavla och visare ser ut


mvh
christian
 
Topp