• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

2 Guldklockor? Certina - CINY? Nån som vet?

Magnus Karlsson

Breitling
Fick kikat på dessa 2 Klockor i jul hos en släkting, vad är det för något? Certina vet man ju vad det är, men är den guld?

CINY? Vad är det för nåt? Där står det 18K 0.750 på baklocket så det borde va guld?

Vad kan värdet va på dessa?
Är det värt att byta glas på certinan.

Båda har manuellt uppdrag och ser ut att fungera...

 

antikmartin

Cartier
2-Faktor
Klockorna öppnas väl uppifrån så lite värre att byta glas själv på den med spräckt glas.
Ett glas kostar dock inte mycket och några hundra för jobbet hos en mindre urmakare borde räcka
Du kan hitta liten stämpel mellan bandhornen. Djur 14 k och kvinnoprofil 18 tror jag
Värde. Tja gissar på 2000 till 2500 st
Ciny har jag haft några men vet inget om märket. Kanske någon kedjas el importörs eget märke
Som någon större fabrik gjort åt dem.
 

antikmartin

Cartier
2-Faktor
Jabla. Ok. Ja kan vara så då guldet tappat 30 % i år. Dvs kan vara lite lägre än jag skrev just nu men när börsen går neråt igen brukar ädelmetallerna klättra upp igen så vänta med att sälja isåfall
 
C

China

Guest
Ciny tillverkades av Aubry Freres SA, lite information nedan(på Franska).



NqccmcU.jpg
 
Topp