• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

2018 års sommarklocka.

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
:heart:
IMG_9065.JPG
 

Richie

Audemars
2-Faktor
86541FEC-5F78-4EE7-A734-E8299BB6BEE4.jpeg
4369CEC2-32DC-46EC-ADAA-E7A991EF6A79.jpeg


Extremt många förslag i tråden som absolut inte kan klassas till 2018 års sommarklocka, jag styr härmed tråden i rätt riktning igen.
Första gången på minst tio år som årets sommarklocka inte har en vit urtavla, rätt intressant trots allt?

Fråga: Vart köper man detta gummiband enklast? :woot:
https://rubberb.com/
eller
https://www.everestbands.com/

Vill du kunna använda originalclasp till gummit är det Everest som gäller, RubberB har bara med törnlås.
 

Renadu

Cartier
Jag har tänkt att införskaffa mig en Rolex Explorer 114270! Med fiske, kajak, utflykter och allt annat "sommarmys" så känns den klockan perfekt!
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Oj, det visste jag inte. Trodde hela grejen med RubberB var att ta varianten (av de två) där man kunde montera Rolex-claspen? Finns inte det till den här referensen eller?
Missuppfattar möjligen dig, men visst kan man sätta Rolex-spänne på RubberB, har gjort det på massa med gummin från dem.
Visst går det, men då endast till det svarta gummit!
Gå in och kolla på ceramic sub så ser ni att det enda gummit som erbjuds till glidelock är det svarta..
Hos Everest däremot kan man köpa även färgat gummi för original-clasp :)

Edit: det finns ju färgade till tex GMT,Daytona & ExpII, antar att det är för dessa har Easy-link(heter det va?) och inte glidelock..fråga mig inte varför de inte valt att göra fler färger till glidelock
Så svar på din fråga @Kleiz det är till de keramiska subbarna med glidelock jag menar :)
 
Senast ändrad:

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Visst går det, men då endast till det svarta gummit!
Gå in och kolla på ceramic sub så ser ni att det enda gummit som erbjuds till glidelock är det svarta..
Hos Everest däremot kan man köpa även färgat gummi för original-clasp :)

Edit: det finns ju färgade till tex GMT,Daytona & ExpII, antar att det är för dessa har Easy-link(heter det va?) och inte glidelock..fråga mig inte varför de inte valt att göra fler färger till glidelock
Så svar på din fråga @Kleiz det är till de keramiska subbarna med glidelock jag menar :)
Tack, det var ny info för mig. Klantigt av rubberB kan jag tycka, hela grejen för mig är som sagt att få behålla originalclaspen.
 
Visst går det, men då endast till det svarta gummit!
Gå in och kolla på ceramic sub så ser ni att det enda gummit som erbjuds till glidelock är det svarta..
Hos Everest däremot kan man köpa även färgat gummi för original-clasp :)

Edit: det finns ju färgade till tex GMT,Daytona & ExpII, antar att det är för dessa har Easy-link(heter det va?) och inte glidelock..fråga mig inte varför de inte valt att göra fler färger till glidelock
Så svar på din fråga @Kleiz det är till de keramiska subbarna med glidelock jag menar :)

Dom bilder jag sett på Everetsgummit ser oförskämt somriga ut. Kanske en option för årets sommarklocka?
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Vad lägger vi för definition på en sommarklocka? Bara att man har den under sommarperioden eller att den också blir en bad/strand/grillbeater också?

Iom att en hel del rätt dyra klockor kommer upp i tråden blev jag nyfiken...
 
Topp