Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

3570 och 3573 skillnad?

Diskussion i 'Diskussion' startad av ZQT, 15 januari 2013.

1. ZQT
    Trådstartare

ZQT The Banker

Tjenare grabbar!

Jag har funderat lite och märkt att båda dessa är förvånansvärt lika, finns det fler skillnader än att 73 har glasbaksida, glasen är av safir samt att det är ett caliber 1863 i?

Jämfört med 70 som har hesalitglas och 1861 calibern?

Skulle någon (@Undersköterskan) kunna förklara skillnaden mellan caliber 1863 och 1861?

Peace out! :mrgreen:

/edit: och 3572? Något speciellt med den?

2. Johan M

Johan M Borgare

Har för mig att skillnaden verken emellan är att 1863 har finare finish, metallbroms istället för delrin samt ev. en extra juvel. Juvelen är jag väldigt osäker på.

3. ZQT
    Trådstartare

ZQT The Banker

Vilken föredrar ni?

Skulle själv vilja ha safirglas och då är ju 3570 uteslutet. Vad skiljer det i pris mellan de två?

4. Rivalen

Rivalen Friends of KS

3572 är väl glasbaksida - safir?

5. ZQT
    Trådstartare

ZQT The Banker

Okej, samma som 3573 då?

Vad är skillnaden mellan 72 och 73?

6. Rivalen

Rivalen Friends of KS

7. ZQT
    Trådstartare

ZQT The Banker

Ok, tack @Rivalen för utredningen!

Nu återstår frågan: Vad är skillnaden i pris och tillgänglighet mellan 73 och 70?

8. Rivalen

Rivalen Friends of KS

Jag suktar efter en 3594.50 Hesalite 1957 edition Broad Arrow som jag då skulle modda med en glasbaksida för att det skulle bli optimalt för mig. 1861 i den tror jag.

Men här hoppas jag på Niklas Arvid att han kliver in och förklarar. Det var något med straight lugs och skillnaden mellan en riktig Hot Rod och en Kit Car - jag minns inte riktigt.

3594

Mårtenssons ur Brookfield