• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

4 klockor rotation?

Så här är jag med 4 klockor nu :) lovade mig själv att vara en OWG, sen blev det 2, sen 3 och nu 4 med en Yachtmaster som kommer in snart. Så till er med 4 klockor, vilken sorts rotation har ni? Jag har Hulken som "jobb" klocka, sen en Day-Date, en nipple TT Sub och så Yachtmaster som kommer att tar hand om handledstiden när jag är hemma/helg/ledig

Hur roterar ni?
 

JB_XII

Rolex
Jag försöker dela upp det i följande användningsområden:

Jobb (alldaglig som passar till business casual)

Fritid (stryktålig och lite mer ledig. Här kan tänkas 2 olika beroende på vad man skall göra)

Fest (något som passar till kostymen/uppklätt)

Och ingen regel utan undantag, t.ex. grillfesten på stranden med arbetskollegor, what to do!? :nailbiting: :bookworm:
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Jag varierade klockan efter vad jag kände för, inte specifikt per tillfälle. Som undantag när det var mer uppklätt då jag plockade fram ngt lite mer dressat.
Sålde av allt när jag blev med 116200.

Med dina klockor skulle jag kört dd på fredagar och till lite uppklätt. Ttsub när det är fest. Ym hemma/fritid och hulken som du föreslår jobb.
 

Buffi

Panerai
Jag roterar i princip fyra klockor just nu, men beror väl lite på vilka klockor man roterar.

Rolex Turnograph 116264 och Speedy Pro roterar jag på jobbet. Om jag ska ut och käka på något lite finare ställe, eller ska gå på nån fest så blir det oftast Rolexen. Hemma, och vid riktigt casual tillfällen så kör jag ofta en nyköpt Squalematic 60 ATM, som jag gillar rätt mycket! Stor och lite för casual för att kännas klockrent på jobbet dock.

Sen har jag min beater, en Citizen PMX56-2812 som jag kör om jag ska typ renovera huset, kapa buskage i trädgården eller göra något annat där jag vet att jag kommer kunna åka på en smäll på nåt sätt.

Du kommer ju sitta på tre Rolex dykare, vilket kanske inte är helt fel egentligen, men jag förstår att det kanske är lite lustigare att rotera dom :)
 
Jag roterar i princip fyra klockor just nu, men beror väl lite på vilka klockor man roterar.

Rolex Turnograph 116264 och Speedy Pro roterar jag på jobbet. Om jag ska ut och käka på något lite finare ställe, eller ska gå på nån fest så blir det oftast Rolexen. Hemma, och vid riktigt casual tillfällen så kör jag ofta en nyköpt Squalematic 60 ATM, som jag gillar rätt mycket! Stor och lite för casual för att kännas klockrent på jobbet dock.

Sen har jag min beater, en Citizen PMX56-2812 som jag kör om jag ska typ renovera huset, kapa buskage i trädgården eller göra något annat där jag vet att jag kommer kunna åka på en smäll på nåt sätt.

Du kommer ju sitta på tre Rolex dykare, vilket kanske inte är helt fel egentligen, men jag förstår att det kanske är lite lustigare att rotera dom :)
Jaaa, Yachtmaster är ju för ovanför vatten ytan på typ en båt :) hmmm kanske måste tar en båt körkort nu :/
 

Hugii

Audemars
Jag roterer alltid medsols. Klockan väljer efter hur jag känner. Det gör inget om en klocka ligger orörd i nån månad.
 

Nygren

Audemars
2-Faktor
Hade gärna roterat mer, men brukar av ren slentrian används samma alldeles för länge, ibland flera månader. Just nu 16233. Annars 16200 eller Airman eller Swatch
 

TheBear

Omega
2-Faktor
114060'n tog död på min rotation. Försöker att använda andra ur vid lite våldsammare sysslor, men det slutar oftast med subben ändå. :p
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Just nu är det Rolex Sub 5513 om jag ska hålla någon utbildning, gå på en fest eller dylik tillställning. All annan verksamhet sköts med hjälp av Sinn U1.
Vardag, trädgård, meka hoj, sova, bada och allt annat klarar den utmärkt. Har en Sinn 103 tachy på ingång efter service och en Sinn 556 som är utlånad till sonen. Dessa vet jag inte riktigt hur jag kommer använda och rotera. 556:an används och älskas av sonen så den har jag inte hjärta att ta tillbaka. 103:an kanske kommer ut till försäljning trots allt.
Ska väl börja använda den Certina DS som frun haft länge. Hon har blivit med Explorer så den blir bara liggande nu. Känner jag mig själv rätt så kommer den bli liggande pga dess storlek.
Har köpt en Ecozilla som kommer i veckan. Inhandlades mest för att jag har några 24 mm band liggande som jag vill testa.

IMG_1658.JPG


IMG_1535.JPG


IMG_1523.JPG


Det kommer fortsättningsvis vara U1:an och Suben som används.
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Händer att jag frågar mina döttrar vilken klocka jag bör bära. För vore ju dumt att bestämma/välja själv.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Roterade dagligen tidigare men orkar inte slå koden till kassaskåpet varje morgon så nu kör jag samma ett par veckor innan jag byter.
 

Cristian

Rolex
2-Faktor
Jag kör bara. Ibland det som inte behöver dras upp. Ibland frågar jag barnen eller frun. Oftast blir det min BP eller Aquanaut om jag får bestämma. Frun gillar min GS. Grabben älskar min svarta BP så det är olika från dag till dag.
 

Kapten M

Omega
2-Faktor
Svårt det där.. har tidigare varit OWG. Men har på senare tid börjat intala mig själv att jag behöver olika klockor till olika tillfällen, vilket egentligen bara är en ursäkt för att tycka det är ok att köpa nytt utan att sälja klockor man gillar.
Just nu är det i princip bara BLNR som får handled, men i sommar vill jag köra BB bronze delvis. Sen ligger det en Sjöö Sandström RBC och en PO och dammar i sina lådor just nu.
 

Hamma

Omega
Jag har intalat mig själv att jag ska klara mig med en jobb-/kostymklocka, en lite tåligare fritids-/semesterklocka och en beater-/träningsklocka. Sedan ska skillnaden mellan dessa vara så pass stor att rotationen blir spännande. Än så länge följer jag inte riktigt mina egna regler men jag jobbar på det
 
Topp