• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

.

Bulten

Breitling
Hej,

Jag har några dumma frågor angående en 16753 jag funderar på att köpa..

Bezelringen klickar inte, är det någon fjäder som saknas?

Visarna lyser blått, när bytte rolex till blå luminova? Nyligen servad isåfall?

Det sitter en guld/stållänk på "93150" med submarinerspänne i enbart stål, sen är lilla klickspännet större och har en blank mittendel..? Ändlänkarna ser även ut att vara fel, typ 435 eller 5xx tor jag.

Finns cert och kvitto på köpet.

Tack på förhand
 

16610

Patek
2-Faktor
Bazelringen kan du vrida åt bägge håll och klickar inte som på en sub.
Spännet eller låset verkar skumt. Vad står det på länken?
Lumen verkar också lite konstigt. Är det verkligen Chromalight lume? ( blå ) Är det bara visarna eller är det tavlan också? ( När jag har fotat lume på några av mina klockor ser det ut som " Chromalight lume " fast än att det inte är det.

Utan bilder blir det svårare.

Låter de som har koll svara.
 

Bulten

Breitling
Bazelringen kan du vrida åt bägge håll och klickar inte som på en sub.
Spännet eller låset verkar skumt. Vad står det på länken?
Lumen verkar också lite konstigt. Är det verkligen Chromalight lume? ( blå ) Är det bara visarna eller är det tavlan också? ( När jag har fotat lume på några av mina klockor ser det ut som " Chromalight lume " fast än att det inte är det.

Utan bilder blir det svårare.

Låter de som har koll svara.

Tack! Men bezelringen klickade inte alls?

Jag minns inte vad det stod. Men kan kolla det imorgon och fixa några bilder. Visarna lös blått men tritiumet på tavlan är stendött såklart. Jag har själv en 16610 med utbytta visare och dom lyser grönt.
 

16610

Patek
2-Faktor
Tack! Men bezelringen klickade inte alls?

Jag minns inte vad det stod. Men kan kolla det imorgon och fixa några bilder. Visarna lös blått men tritiumet på tavlan är stendött såklart. Jag har själv en 16610 med utbytta visare och dom lyser grönt.

Jo lite ska den ju "klicka". alltså inte bara "snurra" runt. Då saknas det något i vridringen.
Låter märkligt ang visarna. Men positivt ang tavla och lume. Beror iof på vilken årsmodell det är.

Ett tips är att ta så många "bra" bilder du kan och lägga upp här på KS. Här finns det många som har koll. Köp inte klockan innan du är helt hundra.

Vart har du tittat på klockan? Finns det möjligtvis en länk på nätet med bilder?
 

Bulten

Breitling
Ska inte vara 93150 i spännet utan 93153, så det är utbytt någon gång. Men det skiljer sig inte mer än det.

Jo men vafan det stod det nog! Men var stort(långt) som ett sub-spänne, shady? Vid ändlänkarna är jag iaf säker på att det stod 93150.. Tror jag. Vad kan det kosta att fixa vridningen på en bezel?
 

Samps

Cartier
Jo men vafan det stod det nog! Men var stort(långt) som ett sub-spänne, shady? Vid ändlänkarna är jag iaf säker på att det stod 93150.. Tror jag. Vad kan det kosta att fixa vridningen på en bezel?

Om det bara är att den inte klickar så kan det vara den lilla metallpinnen som sitter innanför bezeln som lossnat vid ett insertbyte, den ramlar av ganska lätt då. En sån kostar inte många kronor på ebay.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
På dom äldre. typ 16753 så skall inte vridringen klicka, det sitter nämligen ingen fjäder som på dom nyare, länken ska ha referensnummer 78360 ( oyster) och ha ändlänkar som är 480. Om det däremot sitter ett jubilee så skall den ha referensnummer 62523H och ha ändlänkarna 450. Att det däremot sitter vad det sitter är inte så konstigt, på den tiden klockan inhandlades så kunde man förmodligen välja att köpa den länken med just detta lås, var nämligen inte lika stränga på kombon som dom är nu.
 

Bulten

Breitling
Hör är bilder bedöm
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    157.5 KB · Visningar: 110
  • image.jpg
    image.jpg
    149.6 KB · Visningar: 102
  • image.jpg
    image.jpg
    128.2 KB · Visningar: 103

Bulten

Breitling
På dom äldre. typ 16753 så skall inte vridringen klicka, det sitter nämligen ingen fjäder som på dom nyare, länken ska ha referensnummer 78360 ( oyster) och ha ändlänkar som är 480. Om det däremot sitter ett jubilee så skall den ha referensnummer 62523H och ha ändlänkarna 450. Att det däremot sitter vad det sitter är inte så konstigt, på den tiden klockan inhandlades så kunde man förmodligen välja att köpa den länken med just detta lås, var nämligen inte lika stränga på kombon som dom är nu.

Kan du inte kika på bilderna och säga vad du tycker
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Kan du inte kika på bilderna och säga vad du tycker

Har kollat på bilderna, och länken är nog från någon submariner 16803, men det är inga konstigheter! När jag köpte min 16750, så följde det ett kvitto med, där kunden valt att köpa till ett oyster 93150 med sub låset. Antagligen har kunden velat ha ett robust lås för att vara säker på att inte tappa bort klockan. Om bara ändlänkarna passar bra så är det inga problem tycker jag, dom ser ju ut att passa luggarna. Men det kan vara bilden som ljuger kanske.
 

Bulten

Breitling
Har kollat på bilderna, och länken är nog från någon submariner 16803, men det är inga konstigheter! När jag köpte min 16750, så följde det ett kvitto med, där kunden valt att köpa till ett oyster 93150 med sub låset. Antagligen har kunden velat ha ett robust lås för att vara säker på att inte tappa bort klockan. Om bara ändlänkarna passar bra så är det inga problem tycker jag, dom ser ju ut att passa luggarna. Men det kan vara bilden som ljuger kanske.

Ok, stort tack för hjälpen! Blir nog att slå till på denna då :) trevlig fredag och helg!
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Glömde att skriva att guld på låset kom mycket senare, i början av 2000 om jag minns rätt! Av bilden där man kan se hornen/luggarna så ser dom ut att vara jämntjocka men något rundade bevels. Har du något hum om"klockan fått sig än polering?!

Tack detsamma på dig, och lycka till med köpet!
 
Topp