• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

589 inlägg, tävling med finfina priser!

babanker

Panerai
HEJ,

Jag har förstått att det är kutym att dra igång en tävling när man nått 589 välskrivna inlägg. Av denna anledning drar jag igång en tävling med flera finfina priser i potten!

Tävlingen går ut på att du i MSPAINT (Eller, MacPaint?) ska designa en egen klocka! Tänk på att du ska sälja in klockan till mig och även bör tänka på bakgrunden!

Förstapris?
*En dressklocka med försök till personlig gravyr! (Gravyren utförs av en person med tummen mitt i handen och någon sorts Dremel som denna person av någon anledning köpt på sig).
*En beater (Som faktiskt är i nästan nyskick med box och ligger på iaf 1000 lappen ny)
*Plus en massa mer. (Om jag hittar något kul. Annars får du nöja dig med ovan!)

Regler;
*Max 1 bidrag per tävlande.
*Enbart MSPAINT eller MAC's motsvarighet får användas, från scratch!
*Du ska ha varit medlem i MINST 3 månader och/eller ha skrivit minst 50 inlägg! (Inget fusk, jag kollar upp dig capisce?!)
*Jag bestämmer vem som vinner! Den mest eller minst seriösa vinner!? Det får ni chansa på!
*Tävlingen avslutas i samband med slutsignalen av matchen Costa Rica - Grekland nu på den 29:e.

Inspiration;
lg_ad.rolex.mermaids.jpg


LYCKA TILL!

Philip
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Bästa tävlingen. Kommer dock inte med nått bidrag men tråden följs med spänning.

Grattis till 589!
 

Randel

Cartier
Alltså, det finns ju inget motsvarande program i Mac som PCs gamla "Paint". Jag hittade nåt skitprogram i min som heter Adobe Illustrator, duger det? :p
 

Icaras

Rolex
Alltså, det finns ju inget motsvarande program i Mac som PCs gamla "Paint". Jag hittade nåt skitprogram i min som heter Adobe Illustrator, duger det? :p
Du kan göra ganska avancerade saker i illustrator :). Kanske inte bilder i sig utan mer grafik och mönster. Sök annars på "MS Paint Online" eller något, måste ju finnas :D
 

babanker

Panerai
Känner på mig att folk sitter och fuskar, det tar ju en jävla tid alltså. Är ändå jävligt nöjd med min, lade ned ca 10 minuter på denna hommage till DW, vilket är ungefär 10 minuter mer än vad DW lade ned på sin design.

Ja fan, trodde fler bidrag skulle inkomma. Förstapris är nice, på riktigt. :)

Fingermålningar på sten med egenproducerad färg är också OK.

MsPaint, MacPaint, kritor, mobilkonst, Etch-a-sketch och fingermålningar på sten är nu alltså godkända.
 

M.U

Rolex
Såja! En snabb beskrivning av mästerverket: Målad av den fruktansvärt begåvade Marcus uggla
En liten inblick i kommande KS klockan i limiterad upplaga. Målades i härlig salongsberusad tillvaro. Samtidigt som Marky Marks 90-tals hit "Good Vibrations" spelades i bakgrunden. På repeat. Vilket antagligen gav inspiration till den fantastiska målningen.

KS klockan.jpg


Feel the vibrations!
 

twisted

Cartier
Dåså!

Här har vi nya twisted Great white shark diver 1000M! Med både krona och heliumventil placerade på baksidan av klockan lyckas den behålla sin stabila look även på dom djupaste vatten! Perfekta klockan för den med intresse för klockor!

nBgaV5J.png
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Vad är bättre än en klocka? Två klockor. Vad är bättre än två klockor? Tre klockor. Vad är bättre än tre klockor? Frågar man Nexus är det nog braj och tre klockor.

Låt mig presentera mitt mästerverk, tre klockor på braj.

image.jpg


Obligatoriskt WS:
lYDrYtN.jpg


Det tog sin tid, som WIS och jetlaggad, men vad gör man inte för en kär forumsmedlem?
 
Topp