• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Aerospace Ego korta länk

Såja dags för en ny fråga hur fasen hittar man en skruvmejsel som passar att korta ner titanlänken på en ny evo?
Är spår men har som sagt säkert 50st olika skruvmejslar som jag använt till små pillriga arbeten men ingen passar, känner att jag kommer paja skruven utan att ha 100% rätt mejsel sen jag förmodar att de är högergängade ( som vanligt att man drar åt med klockan ), och kan man räkna med att de sitter utav bara h...?
Eller måste man lämna in den för att korta den :(
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Finns bra mejslar till detta.
Stressa inte med en skit-mejsel så du kvaddar både dig själv och länken!
Var i landet bor du?
 
Stockholm, vore supertacksam om tips på mejsel, har verkligen noll koll på vilken storlek det skall vara. Får dessutom hem en ny navitimer nästa vecka som också behöver kortas
 

mega

Rolex
Såja dags för en ny fråga hur fasen hittar man en skruvmejsel som passar att korta ner titanlänken på en ny evo?
Är spår men har som sagt säkert 50st olika skruvmejslar som jag använt till små pillriga arbeten men ingen passar, känner att jag kommer paja skruven utan att ha 100% rätt mejsel sen jag förmodar att de är högergängade ( som vanligt att man drar åt med klockan ), och kan man räkna med att de sitter utav bara h...?
Eller måste man lämna in den för att korta den :(

Iof inte svar på frågan, men dom är väldigt hyggliga på Klockmaster Globen. Är det en sprillans så kanske det är värt att titta förbi dom. Senaste gångerna jag har justerat länkar vägrade dom ta betalt.
 
Gick prima att korta länk hittade en bra 1,8mm mejsel. Passade även på att testa bergeon verktyget jag köpte förut och med det var det knappast några problem att få av länken heller!! Tackar!
IMG_0848.JPG
 
Topp