• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Alain Silberstein

DrDre

Patek
Jag gillar hans design. Glad, lekfull och med viss distans och även ett unikt designspråk som gör att man direkt känner igen hans klockor. Jag blev lite nyfiken och surfade runt lite. Han har tex designat år MB&F. Trots att det bara är handlar om några små detaljer på klockan, så ser man ju direkt vem det är som varit inblandad.

C0E34C19-5987-4B9E-97DF-1C7EB6B80C17.jpeg
BD6D0C31-DA7A-4166-905B-7539583E2C5B.jpeg
8551E6EB-47ED-4C92-8727-15B11534FDDB.jpeg
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Tror de bara kallas Smile Day. Denna är betydligt tunnare än kastrullerna till kronografer. :)

Det är inte min klocka utan en god väns. Grym grej.
Tack!
Pikto smileday verkar vara hela namnet.
Svårt att veta vad som rimligt att betala för klockor med få köpare. Brukar kunna vara långt under c24 på auktion. Alltså generellt för klockor med få köpare. Får börja leta lite :)
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Tack!
Pikto smileday verkar vara hela namnet.
Svårt att veta vad som rimligt att betala för klockor med få köpare. Brukar kunna vara långt under c24 på auktion. Alltså generellt för klockor med få köpare. Får börja leta lite :)
Dessa ickekronografer är nog svåra att hitta regardless pris. Bara sett ett fåtal andra. Speciellt i titan som denna. Skulle tro att de kanske ligger kring 30 något om jag skulle gissa.
 

DrDre

Patek

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Superhärlig!
Det ser ut att vara en vettig storlek på den.
Jag har alltid gillat mindre klockor och den här storleken känns helt rätt, även om den inte är för alla.

Klockan 34 mm, men den bärs väldigt speciellt, med en bra vikt (118 gram). Närvaro, utan att störa, det gillar jag. Här är en bild från en katalog från 1995, som jag sprang på. Lite kul att den marknadsfördes som en ”watch for both men and women” då. Det var andra tider då.

alain-silberstein-jpeg.2382742
 

papabear

Panerai
2-Faktor
Känns som klockor man antingen hatar eller älskar utseendet på. Jag tillhör det sistnämnda och skulle inte tacka nej till en cool AS på handleden
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Varför skulle du aldrig orka använda den om du verkligen gillar utseendet på dem?
På samma sätt som många andra saker jag tycker om men inte identifierar mig med. Exempelvis ett Carl Larsson inspirerat hus med punsch veranda eller en luftkyld 911 från 80 talet. Fantastiskt trevligt men inget jag skulle trivas att bo i eller köra.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
På samma sätt som många andra saker jag tycker om men inte identifierar mig med. Exempelvis ett Carl Larsson inspirerat hus med punsch veranda eller en luftkyld 911 från 80 talet. Fantastiskt trevligt men inget jag skulle trivas att bo i eller köra.
Bott i huset eller ägt bilen?
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Bott i huset eller ägt bilen?
Haha bra fråga... har besökt hus av den typen och charmats av dom samt kört bilen ifråga för länge sedan men just nu valt annan typ av hus och sportbil. Dock som sagt är det en befogad fråga för man skall inte säga aldrig. Och framförallt inte gå runt med för mycket förutfattade meningar!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Haha bra fråga... har besökt hus av den typen och charmats av dom samt kört bilen ifråga för länge sedan men just nu valt annan typ av hus och sportbil. Dock som sagt är det en befogad fråga för man skall inte säga aldrig. Och framförallt inte gå runt med för mycket förutfattade meningar!
Älskar att utmana mig själv när jag ser något med kvalitet men inte riktigt känner att det är ”jag”. Har gett många kul och oväntade pjäser i samlingen.
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Älskar att utmana mig själv när jag ser något med kvalitet men inte riktigt känner att det är ”jag”. Har gett många kul och oväntade pjäser i samlingen.
Det där är en klok inställning tror jag. Gäller mycket annat i livet om man vill utvecklas och upptäcka saker man inte trodde man skulle gilla!
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Riktigt kul klockor men komfort är väl inte dess styrka… Saknar likväl min gamla ibland…
IMG_3166.jpeg

Den jag precis har landat är oerhört bekväm, men jag kan förstå att de blir mindre bekväma när klockorna blir större. Min klocka är ändå 34 mm och väger in på 118 gram, så närvaron finns där, på ett bra sätt, men jag hade inte viljat bära den i en större och klumpigare variant.

4C58D53D-4D59-449F-8B5B-95D9E98EC2EF.jpeg
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Har lånat hem den här av en vän som vill göra sig av med den. Är sugen på att lägga beslag på den. Jag har googlat lite och får intrycket att Klok var ett märke som var separat från Alain Silberstein och att folk som listar dem som "Brand Alain Silberstein" på Chrono24 bara gör det för att motivera sina optimistiska priser. Men det är väl inte glasklart för mig än. Att Klokers gör en modellserie som heter Klok och att någon lallare i Storbritannien startat ett Klok Watches för att sälja alibabiga klockor underlättar inte letandet. Kul klocka oavsett tycker jag. :)
20240507_154318.jpg
 
Topp