Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Alarmklocka?

Diskussion i 'Diskussion' startad av kbw, 22 oktober 2015.

1. kbw
    Trådstartare

kbw Bonde

Från:
    Malmö
    Hej,

minns att jag för länge sedan såg en Jaeger med ett inbyggt larm (tänk Memovox eller Master Compressor utseendemässigt) och att jag gillade idén, hade dock inte råd så det blev inget köp och sedan dess har jag inte tänkt särskilt mycket mer på det hela.

Men idag så slog mig tanken igen och tänkte höra med er här om det är någon som haft Jaegern jag syftade på innan, eller någon annan klocka med ett inbyggt larm (tänker främst mekaniskt, men även Breitlings hybrider)?

Kanske någon annan som varit intresserad av en sådan klocka men aldrig slagit till?

2. luddviig

luddviig Borgare

Från:
    Norrköping
    Tudor har några varianter, nu vet jag inte exakt vilken budget du har men här har du både en vintage och en modernare variant
    image.jpeg image.jpeg

Rozzy gillar detta.
  3. Valdemar25

Valdemar25 Stadsbo

Från:
    Skåne
    Har några lite billigare alternativ, Tissot och Fortis.

Rozzy gillar detta.
  4. Xalle

Xalle Friends of KS

image.jpeg image.jpeg image.jpeg Har en Syrsa är väldigt nöjd med denna:) Har dock aldrig andvänt larmet som funktionen menad. Men lyser dock upp som en sol om jag får möjligheten att demonstrera larmet för en sivilist varav personen ser på mig som om jag hade ett alvarigt problem. Det blir inte bättre när jag informerar att italienarna bar en liknade Vulcain 1953 när dom besteg K2...

tomva1, stelah, hemingway1999 och 3 andra gillar detta.
  5. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    En modernare variant, iofs quartz men iaf inte digital... ;)

image.jpeg

neptun gillar detta.
  6. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Kul komplikation.
    Min Tissot Navigator Sonorous.
    IMG_20151011_155327_666.jpg

7. plattfot

plattfot Friends of KS

Från:
    Norrort Sthlm
    Jag kastar in Seiko Bell-Matic.
    en modellserie med rätt kul historia
    ursäkta prettostilebenbilden.

nissehult och stelah gillar detta.
  8. Bingoraalf

Bingoraalf Biskop

Från:
    Malmö
    Min citizen alarm-date har fungerat som väckarklocka ett par morgonar utan problem =)
    unnamed.jpg

stelah gillar detta.
  9. Olaola

Olaola Stadsbo

stelah gillar detta.
  10. stelah

stelah Biskop

Kolla också på märket som jag tror var först med mekaniska alarm, Vulcain. Cricket heter deras vanligaste modell och brukar kallas The President Watch för att flera amerikanska presidenter burit den. Se mer på http://vulcain.com

Xalle gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield