• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Alf Lie.

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Seems legit. Grundat 1836, av en Alf Lie, har samarbetat med Patek Philippe. Men ägs av en Norsk som bor i Sverige idag.


1606602504423.png


Steinar har nog läst denna och hoppas på det bästa.
 

hellbit

Cartier
Ja jag uppfattar det också som legit men var förvånad att jag aldrig hade hört talas om märket. Å andra sidan verkar det vara mycket små upplagor och man kan endast köpa om man blir utvald ifall jag förstått det rätt.
 

M1cke

Omega
2-Faktor
Jag tyckte den var rätt snygg på nått sätt. Men att ingen hört talas om märket drar ju igång alla varningsklockor.
 

Fantomen

Omega
Finns inte så mycket att läsa om dem. Förutom deras egen reklam i form av en ”artikel”. Utvald? Vilka jobbar så? Kom igen KS! Vad vet ni? Hit me!
 

Shake&Bake

Omega
2-Faktor
Finns inte så mycket att läsa om dem. Förutom deras egen reklam i form av en ”artikel”. Utvald? Vilka jobbar så? Kom igen KS! Vad vet ni? Hit me!
Inget nytt att bli utvald för exklusivare produkter från tillverkare (Om Alf Lie är exklusiv får någon annan avgöra). Men Ferrari, Rolex osv har ju lite av detta med exklusivare produkter.
 

Fantomen

Omega
Inget nytt att bli utvald för exklusivare produkter från tillverkare (Om Alf Lie är exklusiv får någon annan avgöra). Men Ferrari, Rolex osv har ju lite av detta med exklusivare produkter.
Jo, när du är VIP. Alla i hela världen känner till Rolex och Ferrari. Men ingen på ett klockforum känner till AL. Jag är lite skeptisk.
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Vad menar du med försöker leka Patek?
Jag vet inte vad @Fantomen menar.

Men tidigare hade Alf Lie en lång uppdiktad, som deras andra historier, om att denne Alf Lie hade jobbat på eller med och var en superstjärna på just Patek Philippe. För att sedan sluta där och starta sitt egna märke, som skulle bli som Patek.

Ta det med en nypa salt, det jag skriver. Då den inte finns kvar så försöker jag minnas.
 
Senast ändrad:

Fantomen

Omega
Jag vet inte vad @Fantomen menar.

Men tidigare hade Alf Lie en lång uppdiktad, som deras andra historier, om att denne Alf Lie hade jobbat på eller med och var en superstjärna på just Patek Philippe. För att sedan sluta där och starta sitt egna märke, som skulle bli som Patek.

Ta det med en nypa salt, det jag skriver. Då den inte finns kvar så försöker jag minnas.
Precis. Är den texten jag refererar till, @Clocksauce. Men nu är den texten borta tror jag. Läste den för ett tag sedan.
 
Topp