• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

[Alf Watch Company] Nytt svenskt klockmärke!

Vilken färgkombinationen tycker du bästa om?

  • Nr.1

    Röster: 91 26.8%
  • Nr.2

    Röster: 61 17.9%
  • Nr.3

    Röster: 190 55.9%
  • Nr.4

    Röster: 86 25.3%
  • Nr.5

    Röster: 22 6.5%
  • Nr.6

    Röster: 20 5.9%

  • Totala väljare
    340
2 är snyggast på bild, men tror att 1 känns bättre irl.
Det är lite så här jag också känner. I verkligheten och rent praktiskt föredrar jag den helsvarta då den är lättare att hålla ren och ser bäst ut vid ett första intryck. Men den vita ser bättre ut på bild och är lite snyggare om man har den uppstäld. Just nu lutar det åt den helsvart men ska fundera några dagar till innan jag bestämmer mig.:)
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Nu börjar det närma sig slutet på det Kinesiska nyåret vilket innbär att prototyperna från den nya fabriken är färdiga snart. Medan ni väntar så kan ni läsa en ny recenssion på klockan av 28dayserlier! ;)


Lite bilder jag tagit med ett nytt vidvinkel objektiv jag köpt för att kunna ta bättre bilder :)

Det är en kul design på klockan. Så här på armen så ser den för stor ut dock. Jag vet inte om det är vidvinkel eller inte. Klockor har en tendens att se stora ut på bild.
 
Det är en kul design på klockan. Så här på armen så ser den för stor ut dock. Jag vet inte om det är vidvinkel eller inte. Klockor har en tendens att se stora ut på bild.

Ser för stor och billig ut.:(
Sorry!
Tack! Kan ju bara säga vad jag tycker men i verkligheten så har ingen tyckt att dem är för stor utan jag tror att det är vidvinkeln som göra att dem större ut :)
 
Nu är snart de nya prototyperna klara! Här är några bilder på urtavlerna från den nya fabriken :)
40012996585_a7db033be6_b.jpg

40906782321_a5d84a8084_b.jpg
 

hampussanden

Breitling
Hejsan alla klockintresserade!

Jag håller på att starta upp ett eget klockmärke(Alf Watch Company) och har nu tagit fram en design som jag nu kan presentera. Det är en lite udda design och jag vet att den inte kommer falla alla i smaken men hoppas ändå några kan uppskatta den! Klockan kommer drivas av ett pålitligt och prisvärt Miyota cal.8245 urverk med subsekund. Klockan kommer att ha måtten 40x40mm. Klockan kommer att lanseras på Kickstarter nästa år och kommer att kosta ca $350. Skulle uppskatta om ni kunde säga vad ni tycker om designen och vilka färger ni föredrar!:)
tumblr_nvrgfp8GJ11rtu7hvo1_540.jpg
tumblr_nvrgfp8GJ11rtu7hvo2_540.jpg
tumblr_nvrgfp8GJ11rtu7hvo3_540.jpg
tumblr_nvrgfp8GJ11rtu7hvo4_540.jpg
tumblr_nvrgfp8GJ11rtu7hvo5_540.jpg
tumblr_nvrgfp8GJ11rtu7hvo6_540.jpg
Nr. 3 föll mig i smaken av alla! Lycka till!
 
Nu är de nya protyperna här och jag har granskat dem noga efter avikelser mot de tidigare prototyperna. Det enda som inte stämmer till 100% är nyansen på det bruna bandet men det åtgärdas enkelt innan produltionen drar i gång. I övrigt är det inga ändringar i designen utan den stora skillnaden är bättre kvalité och starkare lume.:)
28079985548_b028712e3f_b.jpg

28079984638_f1186669b7_c.jpg

41232890794_04b248688b_c.jpg
 

NickL

KS Explorers Club
2-Faktor
Ser väldigt bra ut tycker jag, speciellt den svarta. Ett band som inte smalnar av lika mycket hade dock passat den fyrkantigt maskulina boetten lite bättre i mitt tycke. Mindre problem dock. :)
 
Ser väldigt bra ut tycker jag, speciellt den svarta. Ett band som inte smalnar av lika mycket hade dock passat den fyrkantigt maskulina boetten lite bättre i mitt tycke. Mindre problem dock. :)
Tack! Några har påpekat det innan men jag tycke det blir svårt då bandet lätt ser smalt ut jämfört med boetten eller så blir det för brett för att vara bekvämt. Men bandet är enkelt att byta så det är inget störrre problem som du säger. :)
Tycker att den vita ser jättefin ut.
Tack så mycket! :)
 
Topp