• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

[Alf Watch Company] Nytt svenskt klockmärke!

Vilken färgkombinationen tycker du bästa om?

  • Nr.1

    Röster: 91 26.8%
  • Nr.2

    Röster: 61 17.9%
  • Nr.3

    Röster: 190 55.9%
  • Nr.4

    Röster: 86 25.3%
  • Nr.5

    Röster: 22 6.5%
  • Nr.6

    Röster: 20 5.9%

  • Totala väljare
    340

Bezelman

Audemars
2-Faktor
En tanke slog mig när jag såg din logga. Kan man inte använda den som siffran 12? Jag gjorde en snabb Photoshop skiss...

alf.png


Vänligen,
Martin
Mycket bra! Hej säger Rolex OP.... Behåll den ändringen, lägg till en vackert arbetad stålbaksida och förläng sekundvisaren så den täcker sekundindex samt leverera på ett bra sailcloth så är det klart!
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Svårt att se en "dressad" fieldwatch med bred glasring och 38-40mm som blir en riktig fullträff framför mig. Har du några inspirations-klockor för att visa ungefär hur du har tänkt dig?

Jag gillar både dressat och fieldwatch, men fördrar båda typ i 34-37mm spannet tyvärr!
Jodå den finns iaf en dressad fieldwatch med bred glasring som dessutom är sjukt bra!
IMG_20190809_202103.jpg
 

hejsam

Patek
2-Faktor
38,5 ca 10mm tunn. Extrem finish på tavla, visare index etc. Och dressad fieldwatch var det ju. Inte bara dress..
Jag tycker fortfarande inte att det finns några dressiga element i den klockan, men jag tycker iochförsig också att en dressad fieldwatch känns väldigt svårt att blanda.
För mig är din en sportklocka med små inslag av fieldwatch!
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Jag tycker fortfarande inte att det finns några dressiga element i den klockan, men jag tycker iochförsig också att en dressad fieldwatch känns väldigt svårt att blanda.
För mig är din en sportklocka med små inslag av fieldwatch!
Helt OK! Beror nog lite på vad man menar med dressad. För mig funkar den fint med skjorta o kavaj på jobbet tex. Den är lika "dressad" eller inte som en OP tex. Ibland pratar man ju tom om dressade dykare o den är ju betydligt mer funkis till business dressat än vilken dykare som helt. Men det är ju ett stort steg till en tunn guldtank med krokostrap så visst. Men om begreppet öht kan anses giltigt tycker jag Montan är ett bra exempel. Det tror jag dessutom dom marknadsför den som.
 
Mycket bra! Hej säger Rolex OP.... Behåll den ändringen, lägg till en vackert arbetad stålbaksida och förläng sekundvisaren så den täcker sekundindex samt leverera på ett bra sailcloth så är det klart!
Nu blev det tyvärr inte den placeringen på loggan då jag inte tyckte det blev någon bra balans på urtavlan med den där. Kommer inte komma på en sailcloth strap men det går ju köpa till! ;)
 

j0cke9100

Omega

https://www.kickstarter.com/projects/alfwatchcompany/norrsken-its-bold-to-be-square?ref=creator_nav

Hejsan alla klockintresserade!

Jag håller på att starta upp ett eget klockmärke(Alf Watch Company) och har nu tagit fram en design som jag nu kan presentera. Det är en lite udda design och jag vet att den inte kommer falla alla i smaken men hoppas ändå några kan uppskatta den! Klockan kommer drivas av ett pålitligt och prisvärt Miyota cal.8245 urverk med subsekund. Klockan kommer att ha måtten 40x40mm. Klockan kommer att lanseras på Kickstarter nästa år och kommer att kosta ca $350. Skulle uppskatta om ni kunde säga vad ni tycker om designen och vilka färger ni föredrar!:)
tumblr_nvrgfp8GJ11rtu7hvo1_540.jpg
tumblr_nvrgfp8GJ11rtu7hvo2_540.jpg
tumblr_nvrgfp8GJ11rtu7hvo3_540.jpg
tumblr_nvrgfp8GJ11rtu7hvo4_540.jpg
tumblr_nvrgfp8GJ11rtu7hvo5_540.jpg
tumblr_nvrgfp8GJ11rtu7hvo6_540.jpg
Designen är personligen ingen favorit, men nr.3 tyckte jag bäst om.
 
Inga nyheter på Alf-fronten? :)
Tyvärr händer det inte så mycket för tillfället som går att visa upp med de nya prototyperna än men i början/mitten av November borde jag få de första bilderna på delarna och de monterade prototyperna om inget oförutsett händer.

Den enda nyheten egentligen är att jag planerar att lotta ut en Norrsken klocka på Instagram i slutet av månaden så håll utkik efter det :)
 
Topp