• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Allt var bättre för tjugo år sen!

Camo00

Patek
20130702_144054_zps6b2f2a93.jpg
 

fredrik

Omega
Brukar referera till den modellen som "konsultklockan". Tyckte jag såg den överallt på den tiden. Men var ganska ensam om att använda Mac då, men ser att vi var fler.

Nice!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Men Omegan är väl knappast 20 år gammal, så om du ska passa in, så får du nog byta klocka. ;)
 

David

Bödeln
Men var ganska ensam om att använda Mac då, men ser att vi var fler.

Köpte den första för ganska exakt 20 år sedan, har hunnit med några sedan dess.

SE/30
Mac II
LC475
Performa 6200
PowerBook 5300
Power Mac 9600
PowerBook Wallstreet
Power Mac G3
G4 Cube
TiBook
PowerBook 12"

Den här gick på 75k när det begav sig.

1300603-Cube_zps113ab7f5.jpg


Den här högen gick för nån tia på tradera för tio år sedan.

1300603-Mac_zpse42cd478.jpg


Efter det har det blivit fem eller sex MacBook Pro 15" och MacBook Air om vartannat, den senaste har hållit i tre år med byte av disk, byte av DVD mot SSD och mer internminne.

Det var länge sedan jag var upphetsad över nya produkter, men nu är jag det, till hösten kommer jag att gå in i en Apple-butik och beställa en av varje. (MacBook Air, Mac Pro, iPhone 5S, iPad mini 2 och ett gäng Airport Express.)
 
C

Crowolf

Guest
Köpte den första för ganska exakt 20 år sedan, har hunnit med några sedan dess.

SE/30
Mac II
LC475
Performa 6200
PowerBook 5300
Power Mac 9600
PowerBook Wallstreet
Power Mac G3
G4 Cube
TiBook
PowerBook 12"

Den här gick på 75k när det begav sig.

1300603-Cube_zps113ab7f5.jpg


Den här högen gick för nån tia på tradera för tio år sedan.

1300603-Mac_zpse42cd478.jpg


Efter det har det blivit fem eller sex MacBook Pro 15" och MacBook Air om vartannat, den senaste har hållit i tre år med byte av disk, byte av DVD mot SSD och mer internminne.

Det var länge sedan jag var upphetsad över nya produkter, men nu är jag det, till hösten kommer jag att gå in i en Apple-butik och beställa en av varje. (MacBook Air, Mac Pro, iPhone 5S, iPad mini 2 och ett gäng Airport Express.)

Va fan, menar du att du har kvar dom? :)
 

Tuff

Panerai
2-Faktor
Äh vad är det för nymodigheter ni visar?
Försök få in den här super-moderna processorn i en av de där burkarna.

d63616ecbf3311e2927e22000a9e08e3_7.jpg
 

David

Bödeln
Va fan, menar du att du har kvar dom? :)

Nej, generellt sålde jag den tidigare efter att jag köpt en ny, men några hann ändå samlas på hög. Jag tänkte att det fanns någon galen samlare som ville betala några hundra för dem och la ut hela bunten på tradera, men som sagt så gick de för ingenting. Jag önskar jag hade haft tangentborden kvar, det tjafsat nostalgiskt om IBM Model M, men jag tyckte Apples var bättre. Kuben har jag kvar, men skärmen är såld.
 
C

Crowolf

Guest
Nej, generellt sålde jag den tidigare efter att jag köpt en ny, men några hann ändå samlas på hög. Jag tänkte att det fanns någon galen samlare som ville betala några hundra för dem och la ut hela bunten på tradera, men som sagt så gick de för ingenting. Jag önskar jag hade haft tangentborden kvar, det tjafsat nostalgiskt om IBM Model M, men jag tyckte Apples var bättre. Kuben har jag kvar, men skärmen är såld.

Har själv kvar alla toppmodeller av iMac. Lite kul faktiskt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Topp