• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Alternativ till Richard Mille?

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Gillade Frank Muller men skulle nog behöva prova en då de ser väldigt stora ut. Vi får se hur det blir. Har ju fått lite input med den här tråden :)
Toppen ! Har du sett deras 'Crazy Hours' ? helflippad och störtskön variant på tidsvisningen.


Det finns ett par Franck Muller ägare här på forumet, minns ej vilka tyvärr.
Edit: Sökte lite och hittade @HasseW
Finns ju också massor av dem inom din budgetram här:
http://www.chrono24.se/franckmuller...oal_suggest=1&query=Franck+Muller&sortorder=1

Lycka till !
 
Senast ändrad:
  • Like
Reactions: Ako

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Toppen ! Har du sett deras 'Crazy Hours' ? helflippad och störtskön variant på tidsvisningen.
Lite för crazy för mig :eek:

Det finns ett par Franck Muller ägare här på forumet, minns ej vilka tyvärr.
Edit: Sökte lite och hittade @HasseW
Finns ju också massor av dem inom din budgetram här:
http://www.chrono24.se/franckmuller...oal_suggest=1&query=Franck+Muller&sortorder=1

Lycka till !
Tackar! Ska kolla runt lite så får vi se om något intressant dyker upp :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det tar lite längre tid när man tittar på pjäser som inte kostar ett par tusenlappar och sällan finns på hyllan hos svenska ADs.

Hade det varit Seiko hade jag ju kunnat beställa hem ett gäng och sedan vaskat de jag inte vill ha ;)
Säkert. Tycker bara inte du behlver låtsas att du faktiskt kommer köpa bara för att du startar en tråd. Blir lite lökigt.
 
  • Like
Reactions: par

_jonte

Patek
Denna är väldigt lik. Hade kunna tänkt mig köpa den själv om den var lite billigare.
http://www.amazon.com/TW-Steel-Tonneau-Swiss-Made/dp/B00ADP7Z1E
81ZGq9-XjIL._UL1500_.jpg
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Ta en sväng förbi Bo Berggren, tror de har ngn inne just nu
De hade en av guldmodellerna inne och det funkar ju för att testa storleken!

Fick även veta att det kommer en ny version i början på nästa år som är ett par millimeter mindre, runt 42-43 istället för 45.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Testade fyra olika SOBB hos en handlare i veckan, bland annat den här skönheten med tourbillon :)

Nackdelen var priset på €120.000 (har jag för mig) :(
image.jpeg
 

Ruben

Rolex
Dessa är så sjukt tuffa, vet inte ens vad jag gillar med dem men helvete vad jag skulle vilja ha en som någon typ av backup.. Kanske får köpa en när de kommer ut på andrahandsmarknaden. Hoppas på ett andrahandsvärde som har tapp som en bmw 7serie..
Tror du kommer kunna hitta nya mellan 6-8k
 

fc2

Rolex
Kollat in Dubey&Schaldenbrand? De gillar verkligen att smycka verken och har "rätt" form på många av klockorna.
 
Topp