• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Amerikanska klockförsäljare

subarashi

Breitling
Nu när Trump har vunnit valet och dollarn attack dyker funderade jag på om det skulle bli billigt att tjacka rolex i amerikat.

Någon som känner till säljare ?
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Hqmilton såklart!

Har inte kollat valutan idag, vad ligger dollarn på nu? Ska ju droppa friskt för att det ska va värt det eftersom den berömda momsen ska läggas till på slutnotan.
 

Oew

Rolex
Japp stort köpläge :banghead:
Screen Shot 2016-11-09 at 17.03.31.png
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Jupp, så länge man är medveten om vad man får och vad certbristen gör för andrahandsvärdet och för eventuella problem som dyker upp med berörda klockor..
Sant. Exakt vad certbristen gör för andrahandsvärdet kan man tvista om rätt länge dock. För vissa spelar det roll, för andra inte. Det enda man verkar vara överens om är att betydelsen minskar med åldern tills dess klockan blir vintage och då ökar den igen.

Min personliga åsikt är att för rätt pris finns det alltid köpare i andra hand också. Skillnaden måste dock vara märkbar, annars finns ingen större poäng.
 

rillesnille

Panerai
2-Faktor

subarashi

Breitling
Alltid skönt att få full cert. men tycker lite det är en kostnadsfråga. ska kolla grå handlarna.. får se vad trump kan ställa till det för ekonomin..
 

Everglade

Omega
2-Faktor
I osäkra tider flyr investerare små valutor som SEK. Det gör att Guld och de största valutorna går upp medans småvalutorna tappar värde.
Jag tror det blir svårt att göra något valutaklipp i närtid. Som andra skrivit, glöm inte bort att momsen tillkommer också på inköpet.
 
Topp