• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Andra klockan

Hej alla klocksnackare! För en tid sedan köpte jag min första riktiga klocka, en Breitling Superocean Heritage 42. Som jag är riktigt nöjd med. Nu när jag har haft den ett tag känner jag att det inte är någonting jag vill använda varje dag då jag ser den lite mer som en dressad klocka. Jag är nu alltså ute efter min andra klocka som är tänkt att användas varje dag! Den ska därför funka till allt man kan tänka sig, den ska vara stilren, sportig, vara vattentät och tåla lite action! Tänk Rolex Explorer 1. Jag har kollat igenom lite olika trådar om detta men jag känner att jag behöver lite hjälp. Lite kriterier:

- Högst 40mm
- Vattentät till 100m
- budget runt 10k men kan sträckas lite ifall jag hittar något jag gillar!

Tacksam för alla förslag

Tack!

Tänkte det blir lite tråkigt utan bilder så jag lägger upp en bild på min Breitling på läder!
WP_20160613_18_00_45_Pro.jpg
 
Ja det har jag, tycker de är väldigt god kvalité för en rimlig peng. Absolut klockor som i regel funkar både till kostym och ledigare stil.
Personligen tycker jag den svarta tavlan är snyggast i conquest-serien

Det känns som en väldigt bra allround klocka! Polerad mittlänk... hur det blir det efter ett tag? repar ganska lätt va?
 

Zuuki

Cartier
2-Faktor
Tycker kronan på Longines är största nackdelen med den. Gräver in och gör ont, eller är det bara jag?
 
Topp